Irakasbil
Bilatzailea
Bilatzailea
- Atala:
- irakasbil-kudeaketa:
- irakasbil-kudeaketa
H274 - Hizkuntza nolakoa, joskera halakoa
- Bideoteka
- Sortua: 14 February 2024
- Bisitak: 321
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
- Atala:
- Egilea:
- Elosegi, Lourdes
- Garzia Garmendia, Juan
- Dokumentu-mota:
- Bideoa / Entzungaia
- Area of knowledge:
- Lenguage
- Hizkuntza-arloa:
- Linguistics
- IFB zenbakia:
- 76
- Bideoteka:
- IFB Irakasleen formaziorako bideo-saila
H128 - Kurrikuluak diseinatzen: oinarriak, metodologia eta baliabideak (II) – Diseños curriculares: principios, metodología y recursos (II)
- Bideoteka
- Sortua: 19 December 2023
- Bisitak: 230
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Pello Esnalek eta Lourdes Elosegik hitzaldi bat eman zuten 2003an HABEk EHUrekin batera antolatutako "Enfoque discursivo y aprendizaje de segundas lenguas: nuevas perspectivas" Udako Ikastaroen barruan, "Kurrikuluak diseinatzen: oinarriak, metodologia eta baliabideak (II) – Diseños curriculares: principios, metodología y recursos (II)" izenburupean.
- Atala:
- Egilea:
- Esnal, Pello
- Elosegi, Lourdes
- Dokumentu-mota:
- Bideoa / Entzungaia
- Area of knowledge:
- Curriculuma
- Irakasten-arloak:
- Metodoa
- IFB zenbakia:
- 33(7)
- Bideoteka:
- IFB Irakasleen formaziorako bideo-saila
H127 - Kurrikuluak diseinatzen: oinarriak, metodologia eta baliabideak (I) – Diseños curriculares: principios, metodología y recursos (I)
- Bideoteka
- Sortua: 19 December 2023
- Bisitak: 234
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Pello Esnalek eta Lourdes Elosegik (euskaraz) hitzaldi bat eman zuten 2003an HABEk EHUrekin batera antolatutako EHUrekin batera antolatutako "Enfoque discursivo y aprendizaje de segundas lenguas: nuevas perspectivas" Udako Ikastaroen barruan, "Kurrikuluak diseinatzen: oinarriak, metodologia eta baliabideak (I) – Diseños curriculares: principios, metodología y recursos (I)" izenburupean.
- Atala:
- Egilea:
- Esnal, Pello
- Elosegi, Lourdes
- Dokumentu-mota:
- Bideoa / Entzungaia
- Area of knowledge:
- Curriculuma
- Irakasten-arloak:
- Metodoa
- IFB zenbakia:
- 33(6)
- Bideoteka:
- IFB Irakasleen formaziorako bideo-saila
HEOC (Helduen Euskalduntzearen Oinarrizko Curriculuma): 2021eko argitalpen eguneratua
- Didakteka
- Sortua: 18 August 2021
- Bisitak: 3080
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
- Atalak:
- Egilea:
- Elosegi, Lourdes
- Maiz, Agurtzane
- Agirre Aranburu, Hasier
- Larramendi, Aitziber
- Dokumentu-mota:
- Liburua
- Curriculuma
- Area of knowledge:
- Curriculuma
- Curriculum-arloak:
- HABE
HEOC 2015
- Didakteka
- Sortua: 1 March 2018
- Bisitak: 5080
- Iruzkinak: 2
- Gogokoak: 2
HEOC liburuaren argitalpen digitala. Paperezko liburuaren ezaugarriez gain, argitalpen digitalak curriculumaren atalen arteko barne nabigaziorako aukera jasotzen du, baita dokumentuaren eskema edo aurkibidea ere, ataletarako sarbidea eta nabigazioa erraztuz. Bestalde, curriculum-langaietan daude bilduta mailaz mailako eta trebetasunez trebetasuneko ahozko zein idatzizko testu-ereduak.
- Atalak:
- Egilea:
- Elosegi, Lourdes
- Maiz, Agurtzane
- Agirre Aranburu, Hasier
- Larramendi, Aitziber
- Dokumentu-mota:
- Liburua
- Curriculuma
- Area of knowledge:
- Curriculuma
- Curriculum-arloak:
- HABE
Curriculum-langaiak. Testu-ereduak
- Argitalpenak
- Sortua: 30 May 2017
- Bisitak: 3085
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 3
- Atala:
- Egilea:
- Elosegi, Lourdes
- Maiz, Agurtzane
- Zubimendi Zubillaga, Naiara
- Agirre Aranburu, Hasier
- Larramendi, Aitziber
- Dokumentu-mota:
- Curriculuma
- Area of knowledge:
- Curriculuma
- Curriculum-arloak:
- Langaiak: Testu-ereduak
Euskaltegi-kurrikuluak egiteko jardunbidea
- Didakteka
- Sortua: 13 May 2004
- Bisitak: 1706
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 1
Eskuetan duzu, irakurle, Hizpide aldizkariaren 57. alea. Lan monografiko bati eskaini diogu, “Euskaltegi-kurrikuluak egiteko jardunbide bat” izenburukoari.
Oinarrizko galdera du monografiak abiapuntu: behin EKP (Euskaltegi Kurrikuluaren Proiektua) eginda, orain zer? Hau da, nola egin euskaltegi- kurrikulua bera?
Irakasle kezkatuaren galdera da. Atzeman du kurrikuluan duela euskalduntzearen indarberritzearen giltzarria, eta sakontzen jarraitu nahi du. Nola gauzatu proiektua eta euskalduntzearen berrikuntza? Zein da hurrengo urratsa? Nola uztartu planteamendu berria eta eguneroko jarduna? Eta, bide batez, nola egin xede berezietako kurrikuluak ere? Kontua ez da espedientea betetzea, baizik serio hartzea HEOK (Helduen Euskalduntzearen Oinarrizko Kurrikulua) eta bihotzean duen egitasmo ausarta.
Kezka horiei erantzun nahi die lan monografiko honek, euskaltegi-kurrikulua( k) egiteko jardunbide bat eskainiz. Elkarrekin landu eta ondu dute jardunbidea Lourdes Elosegi eta Pello Esnal lankideek, eta hainbat euskaltegitako irakasleekin EKPak bideratuz probatu eta frogatu.
Aldi berean, lan sakona eta praktikoa da, HEOKaren erraietatik sortua eta euskaltegietako beharren arabera egina.
Zortzi artikulu / kapitulu izanik, lehenengoak laburbiltzen du monografiaren mamia. Izenburua ere monografiarena du: “Euskaltegi-kurrikuluak egiteko jardunbidea”. Baina ez da jardunbide hutsa. Sustraietatik hartzen du kurrikuluaren gaia, eta oinarri sendoak ipiniz garatzen ditu jardunbidearen lau urratsak. Ekintza komunikatiboa kontzeptua du jardunbideak oinarri nagusia, horren ondorio den testuaren ikuspegiaz indartua.
Hain zuzen, “Ekintza komunikatiboa” du izenburu bigarren kapituluak, eta kontzeptu hori azaltzea xede, hizkuntzaren ikuspegi berria ezin egokiago biltzen eta adierazten duelakoan.
Hirugarren kapitulua, “Testuaren barne-arkitektura”, testuaren egitura aurkeztera emana dago, Bronckartek luze eta egoki landutako ereduari jarraiki. Autore ezagun honek hiru maila (edo geruza) bereizten ditu testuaren barne-eraketan, eta guztira zortzi osagai-edo atzematen: 1) plan orokorra, 2) diskurtso-tipoak, 3) sekuentziak (testu-motak), 4) konexioa (testu-antolatzaileak), 5) izen-kohesioa, 6) aditz-kohesioa, 7) ahots enuntziatzaileak eta 8) modalizazioa.
Osagai horietako batzuk ezagun samarrak ditugu. Beste batzuk, aldiz, (ia) berriak. Bada, horietako bost dituzte langai monografiaren ondorengo kapituluek.
Azpimarratzekoak dira “Diskurtso-tipoak” –laugarren kapitulua– eta “Aditz-kohesioa” –zazpigarrena–. Izan ere, horietan atzeman daiteke, inon atzematekotan, noraino garamatzan hizkuntzaren ikuspegi –paradigma– berriak.
Azken kapitulua ere, “Modalizazioa”, arretaz irakurtzea merezi du. Hemen eta zazpigarren kapituluan ikusiko dugu nolako dimentsio berria hartzen duten aditzaren ohiko hiru funtzioek; hau da, denbora markatzeak, aspektua markatzeak eta modalizazioa gauzatzeak.
Gainerako bi kapituluak, “Testu-motak” eta “Konexioa: testu-antolatzaileak”, ezagunagoak ditugu edukiaz, baina jakingarriak gertatuko zaizkigu ostera ere. Hain da agortezina hizkuntzaren paradigma diskurtsibo- pragmatikoa.
Kapitulu guztiek didaktika dute abiapuntu eta helmuga euskararen i(ra)kaskuntzaren zerbitzuan. Eta euskal testuak dituzte behin eta berriro langai.
Azkenik, bi eranskinek osatzen dute lana. Lehenengoak, “Ekintza komunikatiboa helburu” izenekoak, euskalduntzearen hiru lehen mailetako hainbat ikas-helburu eskaintzen ditu. Bigarrenaren edukia, izenburuak berak adierazten du: “Testu baten azterketa”. Eta bibliografiari dagokion atalak burutzen du lana.
- Atala:
- Egilea:
- Esnal, Pello
- Elosegi, Lourdes
- Dokumentu-mota:
- Hizpideko artikulua
- Area of knowledge:
- Curriculuma
- Hizpide / Zutabe zenbakia:
- 57
Euskalduntzearen langai berriak
- Didakteka
- Sortua: 24 April 1989
- Bisitak: 937
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Euskalduntzearen langai berriak
- Atala:
- Egilea:
- Elosegi, Lourdes
- Dokumentu-mota:
- Hizpideko artikulua
- Area of knowledge:
- Didaktika
- Hizpide / Zutabe zenbakia:
- 19