H137 - Gramatika lantzen helduentzako euskararen irakaskuntzan: lau estrategia didaktikoak – La enseñanza de la gramática en la enseñanza del euskara a adultos: cuatro estrategias didácticas

Argitaratua: asteazkena, 2023(e)ko abenduaren 20(e)an, 12:58(e)tan
DVD 34(4)

Joseba Ezeiza Ramosek hitzaldi bat eman zuen euskaraz, gaztelaniazko aldi bereko interprete batekin batera, 2004an HABEk EHUrekin batera antolatutako Ikastaroen barruan, "Gramatika lantzen helduentzako euskararen irakaskuntzan: lau estrategia didaktikoak – Gramatika helduei irakasteko: lau estrategia didaktiko " izenburupean.

"Gramatica y aprendizaje de lenguas: perspectivas cognitivas y aplicaciones pedagogicas" ikastaroa eratu zuten EHUk eta HABEk, Donostiako XXIII. Udako Ikastaroen barruan, 2004ko ekainaren 21etik 23ra bitartean.

Bideo honetan, hitzaldi osoa duzue entzungai gaztelaniazko aldi bereko interpretaritzarekin:



Beste eduki interesgarriak

joseba ezeiza ramos

Gramatika lantzen helduentzako euskararen irakaskuntzan: lau estrategia didaktiko

Azken urteotan, helduen euskalduntze-alfabetatzearen esparruan, aldabide nabarmena egin dugu. Laurogeigarren hamarkadaren hasieran, Eusko Jaurlaritzak prozesu hori abian jarri zuenean, honakoa izan genuen erronka nagusi: gramatika formalean ardaztutako irakas-ereduen mugak gainditzea eta geure praktikan txertatzea “gaitasuna”, “elkarreragina”, “estrategiak”, “diskurtsoa”... bezalako ideiak. Eta irakasbidea aldatu ahala, gauzak beste modu batera ulertzen hasi gara: gramatika lantzeko garai bateko moldeak ez direla erraz bateratzen komunikazioan ardaztutako eredu berriekin; eta ohartzen hasi gara, nolabait, gramatika eskuratzea uste baino prozesu korapilotsuagoa dela. Hizlariak ikuspegi-aldaketa hainbat ardatzen inguruan eman dela azalduko du; baita bi korapilo ere, ikaskuntzaren alderdi psikologikoari lotuak: gramatika modu eraginkorrean ikasteko baldintzekin zerikusia duena, lehena; eta formari arreta jartzeak gaitasunaren garapenean duen ustezko ekarpenarekin zerikusia duena, bigarrena. Eta azalpen hori egin ondoren, gramatika ikasteko ataza-ereduak izango ditu aztergai: input-ari begirakoak, output-era bideratutakoak, birformulazio-atazak eta gramatikaren ikaskuntza espliziturako atazak. Azkenik, amaiera emango dio saioari, eredu bateratzaile baten inguruko gogoeta batzuk eginez.