Argitalpenak
Testu bidezko syllabus-diseinua
- Atala:
- Egilea:
- Dokumentu-mota:
- Hizpide / Zutabe zenbakia:
- 46
- Atala:
- Egilea:
- Dokumentu-mota:
- Hizpide / Zutabe zenbakia:
- 46
- Bisitak: 1077
- Iruzkinak: 0
- Gogokoak: 0
Azken aspaldi honetan, ingelesaren irakaskuntzan (ELT) diskurtsoari lotutako trebetasunak bihurtu dira arretagune. Orain ustea da ELTren helburua zera dela, ikasleei aukera ematea testu osoekin eta dagozkien testuinguru sozialetan jarduteak eskatzen dituen ezagutza eta trebetasunak garatzeko. Arretagunearen aldaketa horren ondorioz, berraztertu egin behar izan da zein den syllabusaren eginkizuna ingeles-ikastaroetan zer irakatsi behar den mugatzerakoan.
Testu
bidezko syllabus-diseinua da ingeles-irakasleek testu osoak irakatsi beharrari
Australian eman
zaion erantzuna. Hizkuntzalaritza aplikatuaren eta hizkuntzari lotutako
hezkuntzaren arlo askotan gero eta garrantzi handiagoa ematen zaio testu osoari
eta diskurtso hedatuari, eta horren erantzun praktikoa da testu bidezko syllabus-diseinua.
Beste hizkuntza batzuetako hiztunei zuzendutako ingelesaren irakaskuntzan
(TESOL) garatu da joera hau. Eta hizkuntzalariek eta hezkuntza hezitzaileek
Australiako lehen, bigarren, hirugarren eta helduen hezkuntzako hainbat
sektoretan egindako lanean izan du bilakabidea bi hamarkada luzean barrena.
Testu
bidezko syllabus-diseinuari hizkuntz irakaskuntzaren planteamendu jakin batek
ematen dio oinarria. Honakoak biltzen ditu planteamendu horrek:
- Ahozko testuen eta testu idatzien egitura eta ezaugarri gramatikalak modu esplizituan irakastea
- Ahozko testuak eta testu idatziak euren testuinguru sozial eta kulturalekin lotzea
- Trebetasunak testu osoari begira lantzeko lan-unitateak diseinatzea
- Ikasleei praktika gidatua ematea, testu osoen bidez komunikazio esanguradunerako trebetasunak garatuz doazela
Comments