Homeko zerrenda

Argitaratua: Monday, 8 September 2014, 12:00 PM
  • irakasbil-kudeaketa:
    • irakasbil-kudeaketa
Itzulpen Saila 58

Antsietatea eta ikaskuntza birtuala

  • Didakteka
  • Sortua: 7 June 2024
  • Bisitak: 81
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Itzulpen Saila 58. zenbakian argitaratu zuen HABEk 2024an "Teknologiak bideratutako hizkuntzen irakaskuntza. Justizia sozialetik adimen artifizialera (AA)" erreferentziazko liburuaren euskarazko bertsioa.

Sarrera honetan, Zsuzsanna Bárkányi irakasleak idatzitako "Antsietatea eta ikaskuntza birtuala" izenburupeko 6. kapituluaren zenbait ideia nagusi azaleratuko dira; nagusiki, praktikarako gomendioak. Izan ere, antsietateak eragotzi egiten du ikasleek ekoizpeneko jardueretan parte hartzea eta frogatuta dago batzuetan ikasleek, nahiz eta ahozko ekoizpeneko jarduerak egin, askotan ez dituztela partekatzen, ondo ez hitz egiteko beldurragatik.

Halaber, ikerketaren emaitzek erakusten dute, atzerriko hizkuntza batean ahoz adieraztean antsietatea gutxitzen duten testuinguruak eta estrategiak egon arren, ez dagoela antsietatea minimizatzen duen ikaskuntza-testuingururik. Ondorioz, irakasleek antsietatea ikasprozesuaren aldagaitzat kontuan hartu behar dute eta hura kudeatzen jakin irakaskuntza-maila eta -testuinguru guztietan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Mungia, Alex
  • Dokumentu-mota:
    • Post
    • Review
  • Area of knowledge:
    • Teknologia
HABE

HABEren Prestakuntza Plana 2024

HABEren 2024ko prestakuntza-plana, 2024ko ekainaren 19ko HABEren zuzendariaren Ebazpenez onartua.

e-Hizpide

e-Hizpide 103

  • Argitalpenak
  • Sortua: 17 January 2024
  • Bisitak: 381
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

2024ko urtarrila-ekaina

https://doi.org/10.54512/AXUC8966

BESTELAKO LANKIDETZAK

- Hezkuntza-laguntza espezifikoak eta irisgarritasuna: helduen euskalduntzerako zenbait helduleku (Irune Ibarra)

- Hezkuntza-baliabide digitalen irisgarritasuna (Zuriñe de Anzola)

- Hizkuntzen irakaskuntzan eta erabileran genero-ikuspegia txertatzeari buruzko gogoeta: euskararen kasua (María Silvestre)

- Ireki ditzagun gure ikasgeletako ateak: berdinen arteko behaketa,

irakasleen garapen profesionalerako estrategia (Ana Fernández Torres eta María Sánchez Tornel)

BESTE ITURRIETATIK

- Hizkuntzak ikasteko itzulpengintza aplikatuaren potentzialtasunak adimen artifizialaren aroan (Javier Muñoz-Basols, Craig Neville, Barbara A. Lafford eta Concepción Godev)

IKERKETAK

- Euskara-eskoletan eraginkortasun didaktikoa hobetzeko proposamen bat (Axun Urtzelai)

GEURE ITURRIETATIK

- "Jardun bikoa helduen euskalduntzean" ibibideko ikastaroen barrenetik (Marga Ibáñez eta Andoni Tolosa)

RIED

"¿Cómo implicar a los estudiantes para que utilicen el feedback online?” artikuluaz

  • Didakteka
  • Sortua: 13 June 2024
  • Bisitak: 75
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 0

"¿Cómo implicar a los estudiantes para que utilicen el feedback online?” da Anna Espasa-Rocak eta Teresa Guasch-Pascualek idatzitako artikulu baten izenburua. Ezagunak ditugu bi egileak; besteak beste, HABEk 2023an antolatutako ikastaroko irakasle izan ziren. Online unibertsitate bateko esparruan egindako ikerketa baten berri ematen dute artikuluan baina geure esparrurako ere ideia baliagarriak daude bertan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua Anzola, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Review
  • Areas of knowledge:
    • Ebaluazioa
    • Didaktika
"Discurso, comunicacion y gestion en el aula de ELE" liburua

Hizkuntzen eskola joko-dinamiken bidez planifikatzea eta kudeatzea (Arrieta Castillo, C. eta Celorrio Aguilera, I.)

  • Didakteka
  • Sortua: 23 May 2024
  • Bisitak: 259
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Carolina Arrieta Castillo irakasleak hizkuntzen irakaskuntzan dihardutenei zuzenduriko liburu bat prestatu du: "Discurso, comunicación y gestión del aula de ELE". Iris Celorrio Aguilerak eta Carolina Arrieta Castillok “Juego comunicativo: Planificar y gestionar el aula de ELE con dinámicas de juego” liburuko atala idatzi dute.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Maya Urroz, Ainara
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Didaktika
  • Trebetasunak:
    • Entzumena
    • Mintzamena
    • Irakurmena
    • Idazmena
  • Edukiak:
    • Motivation
    • Gaitasun komunikatiboa
Marga Ibáñez eta Andoni Tolosa

“Jardun bikoa helduen euskalduntzean” ibilbideko ikastaroen barrenetik

  • Argitalpenak
  • Sortua: 6 June 2024
  • Bisitak: 186
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

HABEk azken urteotan antolatutako “Jardun bikoa helduen euskalduntzean” ibilbideko ikastaroen barruan burutu zen jarduera kolaboratibo baten azalpena jasotzen du artikuluak, Irakasbil atarian argitara emandako bideoen azpiko testuinguru teorikoa eta azken helburua, hain zuzen. Online ikas-irakas ereduaren eremuko aditu bat elkarrizketatu behar zuten proposatutako jardueran. Eginkizun hori gauzatzeko prozedurak urratsez urrats azaltzen dira eta atal bakoitza nola lotzen den Zimmerman-en eta Salmon-en eredu teorikoetako faseekin; halaber, partaideak gidatu zituen metodologia aktiboa eta elkarlanak ikaslearen autonomiaren garapenean duten eragina aztertzen dira. Partaide batzuen hausnarketak ere jasotzen ditu artikuluak, praktika gogoetatsuaren bidez elkarlanaren eta autonomiaren garapenaren arteko erlazioa ikusaraztea baitzen azken helburua.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Tolosa Goikoetxea, Andoni
    • Ibáñez Ramos, Marga
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Areas of knowledge:
    • Teknologia
    • Didaktika
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 103
Diego Paniagua Martin

"H12-24 La dislexia y las discapacidades sensoriales en el marco de las L2/LE: desde la identificación hacia la intervención educativa" / "Dislexia eta zentzumen-desgaitasunak AH/H2aren esparruan: identifikatu eta esku hartu" ikastaroa: izen-ematea irekita

  • Didakteka
  • Sortua: 24 April 2024
  • Bisitak: 707
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Gauza jakina da azken hamarkadetan ikerketa gutxi egin direla AH/H2aren irakaskuntzaren esparruko ikaskuntzaren nahasmenduen eta Hezkuntza Premia Berezien arloan. Era berean, argi dago oso beharrezkoa dela ikastetxeetan eta erakundeetan gaiari buruzko prestakuntza espezializatua jasotzea.

Beraz, kontuan hartuta gaiari buruzko ikerketa urria, desgaitasun ugari daudela eta gai honetan sektoreak dituen beharrak, honako hauek dira prestakuntza honen helburuak: ekarpen teorikoetatik haratago, batetik, ikasle hauei AH/H2a irakastea zertan datzan argitzea eta, bestetik, ikuspegi inklusibo eta berritzaile batetik, irakasleei eskaintzea ezaugarri horiek dituzten ikasleekin erabili beharreko hezkuntza-joera berriak, tresnak eta estrategiak, betiere komunikazioan eta lankidetzan oinarrituta.

  • Atalak:
  • Egilea:
    • Paniagua Martín, Diego
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
    • HABE & EHU Summer Courses
  • Areas of knowledge:
    • Psikologia
    • Lenguage
    • Pedagogia
  • Jarduera motak:
    • Aurrez aurrekoa
ezer ez eta festa podcasta

Zer da hizkera sexista?

  • Didakteka
  • Sortua: 23 May 2024
  • Bisitak: 246
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Euskaldunen hizkera sexistaz mintzo dira Irene Arrarats eta Maialen Berasategi BERRIAren "Ezer ez eta festa" podcastean. Honako galdera hauekin abiatzen dute podcasta: “Nola neurtzen da hizkuntzen zama sexista? Hizkuntza bat sexista izan daiteke ala hiztunak gara sexistak?“.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Maya Urroz, Ainara
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
    • Post
  • Areas of knowledge:
    • Lenguage
    • Berdintasuna
  • Hizkuntza-arloa:
    • Linguistics
Itzulpen Saila 58

Online ikastaro bat planifikatu eta garatzeko jarraibideak

  • Didakteka
  • Sortua: 16 May 2024
  • Bisitak: 151
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Itzulpen Saila 58. zenbaki moduan argitaratu zuen HABEk 2024an "Teknologiak bideratutako hizkuntzen irakaskuntza. Justizia sozialetik adimen artifizialera (AA)" erreferentziazko liburuaren euskarazko bertsioa.

Sarrera honetan, Marta González-Lloret hizkuntzalaritza aplikatuko katedradunak idatzitako "Curriculumaren plangintza eta garapena ingurune birtualetan"izenburupeko 2. kapituluaren ideia nagusi batzuk nabarmenduko dira. Izan ere, online ikastaroak, jardun bikoak edota teknologiaren osagaia duten ikastaroak planifikatu eta garatzean kontuan hartzeko jarraibideak eskaintzen ditu kapitulu honetan. Gaia irakurlearen interesekoa bada, arretaz irakurri kapitulu osoa, merezi du-eta.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Mungia, Alex
  • Dokumentu-mota:
    • Post
    • Review
  • Area of knowledge:
    • Teknologia
Ainara Maia

Iritzi (uste izan, deitu)

  • Didakteka
  • Sortua: 3 June 2024
  • Bisitak: 202
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Azkenengo bi mendeetako joerari jarraikiz, "iritzi" da erabili behar dena aditz nahiz izen gisa Euskaltzaindiaren arauaran arabera. Kontuan izan datiboko marka eskatzen duela. Gainera, "uste izan" eta "deitu" aditzen baliokide izan daiteke.

Sarrera honetan azalpenez gain adibideak ere emango dira, bai forma egokienak, bai desegokienak.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Maya Urroz, Ainara
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Lenguage
Beñat Erezuma

Euskaltegien datuak ChatGPTren begietatik

  • Didakteka
  • Sortua: 22 May 2024
  • Bisitak: 357
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Azken bi urteotan, gure artean, zalaparta izugarria sortu du ChatGPT txatbotak. Asko eta asko gara haren atzaparretan erori garenak, bata bestearen atzean eskaintzen dizkigun hitzen sekuentziekin liluratuta. Beste egun baterako utziko dugu horrelako teknologiek duten alde iluna, baina, gaurkoan, bere aurpegi argiak eskaini dezakeen aukeretariko bat azalduko dugu: edozein irudi “ulertzeko” duen gaitasuna. Eta, horretarako, HABEk helduen euskalduntzea ebaluatzeko oinarrizko 10 adierazleren datuekin ChatGPTk zer egin duen azalduko dugu.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Erezuma, Beñat
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Teknologia
Itzulpen Saila 58

Itzulpen Saila 58 sarbide irekian (OA)

  • Argitalpenak
  • Sortua: 20 May 2024
  • Bisitak: 162
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Adierazitako asmoari jarraikiz, Itzulpen Saila bildumako 58. zenbakia ere sarbide irekian jarri berri du HABEk. Hala, interesaturik dagoen ororen esku dago liburu osoa Irakasbil webgune honetan, pdf formatuan eta "Creative Commons by-nc-nd" lizentziapean (Aitortu-EzKomertziala-LanEratorririkGabe).

  • Atala:
  • Egilea:
    • HABE
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Albistea
IA educativa

Nola erabiltzen duzu adimen artifiziala? Autoebaluatzeko gida bat.

  • Didakteka
  • Sortua: 20 May 2024
  • Bisitak: 273
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Adimen artifizialaren erabilerari buruzko sarrera bat idatzi du Ramón Besonías-ek "IA educativa" blogean. Eremu askotarako material eta ideia erabilgarriak plazaratu eta partekatu ditu. Seguruenik, gurean ere gaiaren inguruan hausnartzeko interesgarriak izango dira. Batzuk itzulita daude sarrera honetan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua Anzola, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Areas of knowledge:
    • Ebaluazioa
    • Teknologia
Fernández Torres & Sánchez Tornel

Ireki ditzagun gure ikasgeletako ateak: berdinen arteko behaketa, irakasleen garapen profesionalerako estrategia

  • Argitalpenak
  • Sortua: 10 May 2024
  • Bisitak: 236
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Artikulu honen bidez, berdinek elkarri behatzea zenbateraino den erabilgarria ulertaraztea da gure asmoa, irakasleen garapen profesionalerako oso tresna ona izan baitateke. Gainera, ikusarazi nahi dugu esperientzia txikiak ere oso aberasgarriak izan daitezkeela. Lehenik eta behin, gure esperientzia (Murtziako Hizkuntza Eskola Ofizialekoa) zein esparru teorikotan oinarritu den azalduko dugu; berdinen arteko behaketatik eta praktika gogoetatsutik abiatu da, irakasleen garapen profesionalerako funtsezko osagaiak baitira. Ondoren, gure esperientzia deskribatuko dugu; horretarako, jarraitutako prozesuak eta erabilitako tresnak luze-zabal azalduko ditugu. Bukatzeko, mintegiaren emaitza aurkeztuko dugu: mintegian parte hartu duen irakasle-taldeak egindako behaketa-eskuliburua. Azkenik, jarraibide batzuk emango ditugu, gure esperientziaren arabera antzeko proiektu bat edozein erakunde hezitzailetan gauzatzeko.

https://doi.org/10.54512/HVDD1369

  • Atala:
  • Egilea:
    • Fernández Torres, Ana
    • Sánchez Tornel. María
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
HABE

Helduen euskalduntzeari buruzko datuak HABEren webgunean

  • Didakteka
  • Sortua: 16 May 2024
  • Bisitak: 210
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 0

Eguneratu egin dira euskalduntzearen sektoreari buruz HABEren webgunean dauden datuak. Lau multzotan daude datu horiek "estatistika-datuak" eremuan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua Anzola, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Area of knowledge:
    • Ebaluazioa
Santos Guerra

Santos Guerraren "¿Qué hacemos con el cuchillo? Las finalidades de la evaluación" artikuluaz

  • Didakteka
  • Sortua: 7 May 2024
  • Bisitak: 256
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

"¿Qué hacemos con el cuchillo? Las finalidades de la evaluación" artikulua eman da oraintsu argitara; Miguel Angel Santos Guerra da egilea. Urteetan azaldu duen ikuspegiaren laburpentzat jo daiteke.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua Anzola, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Review
  • Areas of knowledge:
    • Ebaluazioa
    • Didaktika
"Enseñanza de lenguas social y culturalmente responsable" liburuaren azala

"Enseñanza de lenguas social y culturalmente responsable" liburuaz (Palacios-Hidalgo, F. J.)

  • Didakteka
  • Sortua: 6 May 2024
  • Bisitak: 276
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Hizkuntzen Irakaskuntza Sozial eta Kulturalki Arduratsuak (SCR) ikasleek eskura dituzten kultura-erreferenteak eta gaurkotasunezko gai sozialak erabiltzea sustatzen du, euren komunikazio-gaitasuna eskuratzea zein garatzea bultzatzeko eta, aldi berean, pentsamendu kritikoa, lidergoa, arazoak konpontzea edo konpromiso soziala bezalako trebetasunak indartzeko. Azken finean, egungo errealitateaz eta arazoez arduratzen den irakaskuntza da.

Liburua zazpi kapituluz osatua dago eta laugarrenean material didaktiko sozial eta kulturalki arduratsuaren diseinuaz ari da Francisco J. Palacios-Hidalgo idazlea.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Insausti Albisu, Izaskun
  • Dokumentu-mota:
    • Review
  • Areas of knowledge:
    • Didaktika
    • Lenguage
Open Access

Sarbide irekia sustatzeko urrats berriak egingo ditu HABEk

  • Argitalpenak
  • Sortua: 24 April 2024
  • Bisitak: 190
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Sarbide irekia edo Open Access (OA) ezagutza sortzeko, partekatzeko eta erabiltzeko modua aldatzen ari den mugimendu globala da. Hala, zientzia-informazioa doan eta copyrightaren muga gehienak gaindituta erabiltzea da proposamena. Ondorioz, edonork eskuratu, irakurri, deskargatu, partekatu eta berrerabil dezake informazio hori, tarifak ordaindu edo baimen bereziak eskatu gabe, sarri askotan Creative Commons lizentziapean. "Irakasbil" atariko eduki ugari horrela daude, e-Hizpideko artikuluak, besteak beste. Orain,"Itzulpen Saila" bildumako zenbait liburu horrela jartzeko urratsak egingo ditu HABEk.

IS 57

Ekintzara bideratutako ikuspegia

  • Didakteka
  • Sortua: 22 April 2024
  • Bisitak: 238
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Itzulpen Saila 57. zenbaki moduan argitaratu zuen HABEk 2022an Piccardo eta North adituen "Ekintzara bideratutako ikuspegia. Hizkuntz hezkuntzaren ikuspegi dinamikoa" erreferentziazko liburuaren euskarazko bertsioa, lan honek Europako Erreferentzia Marko Bateratuarekin eta Europako Erreferentzia Marko Bateratuaren Liburu osagarriarekin (EEMB LO) duen lotura argia dela-eta. IRAKASBILen, ekintzara bideratutako ikuspegiaz eta Europako Kontseiluari buruzko sarrera bat eman zen argitara 2023ko apirilean, besteak beste ekintza-ikuspegiak berariazko orrialdea baitu Europako Kontseiluaren webgunean.

Liburua bere osoan arretaz irakurtzea komeni bada ere, sarrera honetan ekintzara bideratutako ikuspegiaren alderdi batzuk nabarmenduko dira. Orri-barrenean, liburuaren 1. eranskina dago eskuragarri

  • Atala:
  • Egilea:
    • Mungia, Alex
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Didaktika
Zuriñe de Anzola Guerra

Hezkuntza-baliabide digitalen irisgarritasuna

  • Argitalpenak
  • Sortua: 19 April 2024
  • Bisitak: 354
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Artikulu honetan, hezkuntzako baliabide digitalen oinarrizko irisgarritasun-baldintzak jorratuko dira, irakaskuntzako profesionalei baliabide digital irisgarriak sortzen eta hautatzen laguntzeko. Halaber, “irisgarritasuna” eta “Ikaskuntzaren Diseinu Unibertsitala” kontzeptuak aztertuko dira, baita desgaitasuna (fisikoa, entzumenarena, ikusmenarena eta kognitiboa) duten pertsonek mundu digitalean dituzten beharrak ere. Azkenik, eduki eta tresnen irisgarritasun-irizpideak emango dira. Aipatutako bi kontzeptu horiek dira pertsona orok bizitzaren arlo guztietan, diskriminaziorik gabe, aukera berak izan ditzan aliatuak; horrela eraikiko dira benetan inklusiboak diren gizarteak.

https://doi.org/10.54512/IOUK1250

  • Atala:
  • Egilea:
    • de Anzola Guerra, Zuriñe
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Area of knowledge:
    • Aniztasuna
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 103
EBO

Siglak: laburtzapen-motarik emankorrenak

  • Didakteka
  • Sortua: 12 April 2024
  • Bisitak: 317
  • Iruzkinak: 2
  • Gogokoak: 1

Euskara Batuaren Ortotipografia (EBO) arautzeko asmoz, duela gutxi argitaratu du Euskaltzaindiak laburtzapenei buruzko araua (laburdurak eta siglak). Lehendik ere, Irakasbilen bertan siglen erabilerari buruzko sarrerak badira, eta aurretik esandakoa errepikatu gabe, zenbait aldaketa eta berrikuntza aurkituko dituzu segidan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Maya Urroz, Ainara
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Lenguage
  • Hizkuntza-arloa:
    • Linguistics
María Silvestre Cabrera

Hizkuntzen irakaskuntzan eta erabileran genero-ikuspegia txertatzeari buruzko gogoeta: euskararen kasua

  • Argitalpenak
  • Sortua: 9 April 2024
  • Bisitak: 421
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 0

Artikulu honetan, gogoeta egiten da hezkuntzan genero-ikuspegia txertatzeari eta euskararen erabilera ez-sexistari buruz. Artikuluan, genero-ikuspegia irakaskuntzan eta ikerketan txertatzeko gida bat aurkezten da. Gida hori Deustuko Unibertsitatean koordinatu du artikulugileak, eta arreta berezia jarri du irakaskuntzan eta genero-ikuspegiaren ezarpenari jarraipena egiteko adierazleetan. Gai hori hizkuntzen eta, zehazki, euskararen irakaskuntzan izan dezakeen eraginarekin lotzen da, eta, beraz, irakasleen komunikazioan hizkera inklusiboa eta ez-sexista erabiltzeari ere erreparatuko zaio.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Silvestre Cabrera, María
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Area of knowledge:
    • Berdintasuna
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 103
GIELE logo

GIELE taldearen VI. jardunaldiak Cádizen

  • Didakteka
  • Sortua: 26 March 2024
  • Bisitak: 231
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Azaroaren 15 eta 16an Cádizen izango dira GIELE taldearen VI. Jardunaldiak. "Ebaluazioaren funtsezko kontzeptuak egungo testuinguruan" da aurtengo ekitaldiaren gai nagusia.

Eusko Jaurlaritza logoa

Euskal Sektore Publikoaren euskararen erabilera normalizatzeko 19/2024 Dekretuaren berrikuntzak

  • Didakteka
  • Sortua: 21 March 2024
  • Bisitak: 321
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Bi hamarkada baino gehiago igaro dira EAEko herri-administrazioetan euskararen erabilera normalizatzeko 86/1997 Dekretua indarrean jarri zenetik, eta euskal sektore publikoak bazuen normalizazio-arau orokor komunak bateratzeko beharra. Izan ere, sektore horietako batzuk (Hezkuntza, Osasuna, Ertzaintza eta Justizia) 1997ko Dekretuaren aplikazio-eremutik kanpo geratu ziren eta halaxe egon dira orain arte. Beraz, Euskal Sektore Publikoaren euskararen erabilera normalizatzeko 19/2024 Dekretuaren helburua da hizkuntza-normalizazioaren irizpideak garai berrietara egokitzea eta sektore publiko osoaren koordinazioa bermatzea.

Dekretuak lau kapitulutan banatuta dago eta, hirugarrenean, hizkuntza-eskakizunen sistema arautzen duen kapituluan, daude, hain zuzen ere, berrikuntzarik nagusienak.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Labaka Usabiaga, Ana
  • Dokumentu-mota:
    • Ebazpena, Agindua
  • Area of knowledge:
    • Ebaluazioa
Irisgarritasuna (logoa)

Zer egin dezaket nire testuak irisgarriagoak izateko?

  • Didakteka
  • Sortua: 1 March 2024
  • Bisitak: 439
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Ingurune digitala hain garrantzitsua den garai hauetan, oraindik ere kosta egiten da gure eguneroko edukiak irisgarriak izatea; dokumentu eta agiriak, sare sozialak, webguneak… Asmoz Fundazioak antolatutako "Edukien irisgarritasuna ingurune digitaletan" ikastaroan zenbait erakunderen webguneak aztertu ditugu eta ondorioa izan da eskasa dela sare sozialetako plataforma askoren irisgarritasun-maila.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Labaka Usabiaga, Ana
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Areas of knowledge:
    • Psikologia
    • Lenguage
    • Pedagogia
    • Aniztasuna
Irune Ibarra Lizundia

Hezkuntza-laguntza espezifikoak eta irisgarritasuna: helduen euskalduntzerako zenbait helduleku

  • Argitalpenak
  • Sortua: 20 February 2024
  • Bisitak: 1029
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Unibertsitatetik kanpoko eskolatze-eredu bat proposatzen du Euskal Hezkuntza-sistemak, hezkuntza pertsona guztiengana iristeko eta ikuspegi inklusibotik modu pertsonalizatuan erantzuteko. Horrela, hezkuntza-laguntza espezifikoak behar dituzten ikasleen erregistroa egiten ari dira, haien tipologien araberakoa, eta askotariko beharrei hezkuntza-erantzuna ematen. Unibertsitateak ere ildo beretik ari dira, aurretiko hezkuntza-mailetan emaniko laguntzekin bat egiten. Izan ere, “irisgarritasun unibertsala”, “irisgarritasun kognitiboa” eta “Ikaskuntzaren Diseinu Unibertsala” kontzeptuek paradigma-aldaketa ekarri dute. Euskadik ere irisgarritasun unibertsala bultzatzeko konpromisoa dauka hartuta eta bizialdi osoko ikaskuntzaren legean orientazio-sistema integratua planteatu zen. Bestalde, euskara ikastea edo hobetzea aukera bat da 16 urtetik aurrera eta oso garrantzitsua da zeregin honetan pertsona guztiei behar duten hezkuntza-laguntza ematea eta baliabideak jartzea. Artikulu honetan, esparru horretarako zenbait helduleku proposatuko dira.

https://doi.org/10.54512/KSUA6830

  • Atala:
  • Egilea:
    • Ibarra Lizundia, Irune
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Areas of knowledge:
    • Didaktika
    • Psikologia
    • Pedagogia
    • Aniztasuna
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 103
Liburuaren azala_dispositivos moviles

"Dispositivos móviles y segundas lenguas: integrando herramientas y metodologías en el aula de idiomas" liburuaz (Andújar, A.)

  • Didakteka
  • Sortua: 16 February 2024
  • Bisitak: 402
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

2023an argitaratu zuen Alberto Andújarrek bigarren hizkuntzen irakaskuntzan zenbait gailu mugikorren erabilera aztertzen duen liburua, hizkuntza-ikasgelan tresnak eta metodologiak integratzeko: "Dispositivos móviles y segundas lenguas: integrando herramientas y metodologías en el aula de idiomas".

  • Atala:
  • Egilea:
    • Maya Urroz, Ainara
  • Dokumentu-mota:
    • Review
  • Area of knowledge:
    • Teknologia
LurData

"LurData" tresna estatistikoa eta adierazle soziolinguistikoak

  • Didakteka
  • Sortua: 30 January 2024
  • Bisitak: 254
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Eustatek sortu duen "LurData" zerbitzuaren berri ematen da sarrera honetan. Une honetan egin daitekeena azaltzen da eta helduen euskalduntzean izan lezakeen aplikazioren bat proposatzen.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Garaio Mendizabal, Beñat
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Teknologia
Fruns GIELE

Bitartekotzaren ertzak arakatzen

  • Didakteka
  • Sortua: 20 December 2023
  • Bisitak: 427
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Azaroaren 10ean, GIELE V. Jardunaldien barruan, Cervantes Institutuko Hizkuntza Egiaztatzegintzaren Unitateko arduradun Javier Frunsen gidaritzapean, hogeitaka hizkuntza-teknikarik lau orduko saioa egin genuen bitartekotzaren ertz ugariak ezagutu nahian, eta halaxe ekin genion Javierren azalpenak entzuteari, urduri eta jakin-min handiz, baina betiere haren jarraibideei adi-adi segitzeko gogoz.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Hoyos Sein, Mikel
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Ebaluazioa
  • Jarduera motak:
    • Jardunaldia
GIELE logoa

Guztiak elkarrekin, noranzko berean

  • Didakteka
  • Sortua: 13 December 2023
  • Bisitak: 362
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Valentziako Unibertsitate Politeknikoko Sergi Linares ordezkariak Valentzian abian den CIEACOVA proiektua aurkeztu zuen; hain zuzen ere, Valentziako zazpi unibertsitatek egiaztatzegintzari begira abian jarritako lankidetza-proiektua.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Labaka Usabiaga, Ana
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Ebaluazioa
  • Jarduera motak:
    • Jardunaldia
Iragana irudietan komunikatzen: generoaren ikuspegitik sortzeko eta aztertzeko tresnak

Iragana irudietan komunikatzen: generoaren ikuspegitik sortzeko eta aztertzeko tresnak (Nafarroako Gobernua)

  • Didakteka
  • Sortua: 13 November 2023
  • Bisitak: 562
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"Iragana irudietan komunikatzen: generoaren ikuspegitik sortzeko eta aztertzeko tresnak" izeneko argitalpena oso baliagarria gerta liteke edozein esparrutan; esaterako, helduen euskalduntzean erabiltzen diren material didaktikoak eguneratzeko genero-ikuspegiaren arabera.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Maya Urroz, Ainara
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Areas of knowledge:
    • Didaktika
    • Berdintasuna
Discapacidad e inclusión. Manual para la docencia.

Desgaitasuna eta inklusioa. Irakaskuntzarako gidaliburua (Verdugo, M. eta Schalock, R.)

  • Didakteka
  • Sortua: 19 September 2023
  • Bisitak: 623
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Liburu honetan ("Discapacidad e inclusión. Manual para la docencia"), ikas-irakas prozesuetan laguntza inklusiboak kudeatzean kontuan hartu beharreko oinarrizko ikuspegia ematen da. Ildo horretatik, hezkuntza inklusiboa bideratzeko funtsezko irizpideak eskaini eta aldaketarako gakoak azaleratzen dira bertan. Puntako adituek idatzi dituzte gidaliburu mamitsu honetan luze-zabal jorratzen diren 21 kapituluak, eta, zalantzarik gabe, gogoeta nahiz praktika didaktikorako gako baliagarri ugari topatuko ditu irakurleak orrialdeotan: eskubideei buruzkoak, sailkapenaz, jarrerez, desgaitasun intelektualaz, pertsonarengan ardazturiko planifikazioaz, ikasle gorren inklusioaz, ikusteko desgaitasunaz, autismoaz, arreta-defizitaren eta hiperaktibitatearen nahasmenduaz, hezkuntza inklusiboaz, irisgarritasun eta diseinu unibertsalaz, teknologiaz...

  • Atala:
  • Egilea:
    • Mungia, Alex
    • Maya Urroz, Ainara
  • Dokumentu-mota:
    • Post
    • Review
  • Areas of knowledge:
    • Didaktika
    • Psikologia
    • Pedagogia
Diego Paniagua

Dislexiaren paradoxa bigarren hizkuntzaren / atzerriko hizkuntzaren irakaskuntzan

  • Argitalpenak
  • Sortua: 21 June 2023
  • Bisitak: 1108
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

The aim of this article is to outline the scope of second or foreign language teaching for students with dyslexia and to provide teachers with strategies, methodologies, intervention guidelines and educational resources to do so in an optimal way. This impairment, characterised both by difficulties in decoding and rapid word retrieval in reading and by problems in reading fluency, prosody, handwriting and the appropriate use of arbitrary spelling, places an obstacle on learning additional languages because the problems encountered by learners are the result of those experienced in their native language.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Paniagua Martín, Diego
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Area of knowledge:
    • Didaktika
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 101
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Bestelako lankidetzak
101 preguntas liburuaren azala

Nola eman eskolak dislexiadunei euskaltegietan?

  • Didakteka
  • Sortua: 22 June 2023
  • Bisitak: 859
  • Iruzkinak: 3
  • Gogokoak: 1

"101 preguntas para ser profe de ELE" liburuaren 79. puntuan behar bereziak dituzten pertsonei bigarren hizkuntzaren bat irakasteak dituen berezitasunak aipatzen dira. Izan ere, arrazoi fisiko, kognitibo, sentsorial edo psikikoak direla-eta, zenbait ikaslek laguntza berezia behar izaten dute ikas-irakas prozesuan, eta komenigarria da zenbait neurri hartzea, ikasgelan baztertuak senti ez daitezen eta hizkuntza ikasteko orduan aurrerapenak egin ditzaten.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Labaka Usabiaga, Ana
  • Dokumentu-mota:
    • Post
    • Review
  • Area of knowledge:
    • Didaktika
Hezkuntza-Laguntzako Berariazko Premiak (HLBP)

Irakasleen praktikak inklusiboak izan daitezen, orientabide batzuk

  • Didakteka
  • Sortua: 13 February 2023
  • Bisitak: 888
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Hezkuntza-Laguntzako Berariazko Premiak (HLBP) dituzten ikasleen berariazko hezkuntza-premiak irakasleek ezagutu eta identifikatu egin behar dituzte, praktikak inklusiboak izan daitezen. Hori dela eta, argitalpen honetan HLBPak dituzten ikasleak integratzen dituzten kolektibo bakoitzaren ezaugarrien, zailtasunen eta gaitasunen eta dituzten beharren deskribapen laburra jasotzen da. Era berean, orientabideak eta baliabideak ematen dira hezkuntzako profesionalentzat eta familientzat. Argitalpen honek ikasle horiei hezkuntza-erantzuna ematen laguntzeko xedea du, hezkuntza formaleko ikastetxeek abian jartzen dituzten hezkuntza-neurriak bideratuz eta bultzatuz, betiere ikasle horiek beren premia espezifikoetara egokitutako irakaskuntza jasotzeko duten eskubidea aitortuz.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Eusko Jaurlaritza
    • Department of Education
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
  • Areas of knowledge:
    • Curriculuma
    • Didaktika
Irakasbil

Irakasbilen parte-hartze aktiboagoa izateko

  • Didakteka
  • Sortua: 28 March 2022
  • Bisitak: 1526
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Zer egin behar duzu Irakasbil webgunean erabiltzaile gisa aritzeko eta parte- hartze aktiboagoa izateko? Grafiko eta irudi bidez azaltzen saiatuko gara sarrera honetan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • @Irakasbil
  • Dokumentu-mota:
    • Post
e-hizpide

e-HIZPIDE. Artikulugileentzako irizpideak

  • Argitalpenak
  • Sortua: 18 November 2021
  • Bisitak: 5062
  • Iruzkinak: 2
  • Gogokoak: 1

e-HIZPIDE. Artikulugileentzako irizpideak

APA Style

APA, aipuak eta erreferentzia bibliografikoak egiteko jarraibideak

  • Didakteka
  • Sortua: 10 November 2023
  • Bisitak: 444
  • Iruzkinak: 3
  • Gogokoak: 1

Lan akademiko bat egitean erabilitako iturriak aipatu behar izaten dira horrelakoak aurkezteko dauden arau jakinen bitartez. Jarraibide hori egokia da, oro har, sortzen dugun edozein testutarako. Gaur egun, aipuak eta erreferentzia bibliografikoak egiteko arau-mota ugari badaude ere, APA estiloa da erabilienetako bat erakunde akademikoetan, aldizkari zientifikoetan eta argitaldarietan. Horri erreparatzen diogu, besteak beste, e-Hizpiden eta Irakasbilen oro har.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua Anzola, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Post
DOI

DOI identifikadorea e-Hizpide aldizkarian

  • Argitalpenak
  • Sortua: 17 December 2021
  • Bisitak: 1239
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

Ez da berria e-Hizpide aldizkarian argitaratzen diren artikuluen erreferentzietan DOI identifikadoreak ikustea. Orain, aldiz, e-Hizpideko artikuluek eurek ere badute DOIa. Baina, zer da hori eta zertarako balio du?

  • Atala:
  • Egilea:
    • Hizpide / e-Hizpide
  • Dokumentu-mota:
    • Post
HABE

HABEren Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako II. Plana

  • Didakteka
  • Sortua: 7 July 2022
  • Bisitak: 1030
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"HABEren Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako II. Plana" dokumenturen bidez, HABEk emakumeen eta gizonen arteko berdintasuna lortzeko orduan duen konpromiso politikoa berresten da, erakundeak arlo honetan izango dituen helburu estrategikoak finkatuz eta horiek betetzeko behar diren baliabideak jarriz. Bat dator Legegintzaldirako gobernu-programan jasotako konpromisoekin eta Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako VII. Planarekin, eta aintzat hartzen du I. Planean egindako ibilbidea.

  • Atala:
  • Egilea:
    • HABE
  • Dokumentu-mota:
    • Plans
  • Area of knowledge:
    • Berdintasuna