Homeko zerrenda

Argitaratua: Monday, 8 September 2014, 12:00 PM
  • irakasbil-kudeaketa:
    • irakasbil-kudeaketa
Sara Robles Ávila

Ahozko adierazpena eta elkarreragina bigarren hizkuntzen eskoletan: deskriptoreen eskalak programaziorako eta orientazio didaktiko eta metodologikoak

  • Argitalpenak
  • Sortua: 27 September 2022
  • Bisitak: 135
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Artikulu honetan, Hizkuntzen Europako Erreferentzia Marko Bateratuko proposamenen azterketa exegetikoa egingo dugu, Liburu osagarriaren bertsio eguneratuan, bigarren hizkuntzen ikasleen ahozko ekoizpen-jarduerekin lotuta, eta zehazki ahozko adierazpenarekin eta elkarreraginarekin. Bi jarduerak eta horiek egiteko aktibatu behar diren estrategiak labur azaldu ondoren, argi eta garbi eta azaletik iruzkinduko ditugu hizkuntza-gaitasunaren sei mailetako bakoitzerako deskriptoreak: komunikazio-jarduera horiek garatzeko orientazio didaktikoak eta gomendio metodologikoak erakutsiko ditugu, Europako Kontseiluaren dokumentu eguneratuaren gomendioei jarraikiz; ahozko ekoizpen- eta elkarreragin-jardueren planifikazioa planteatuko dugu; eta, azkenik, jardunbide egokien dekalogoa eskainiko dugu.

https://doi.org/10.54512/WHVY6840

  • Atala:
  • Egilea:
    • Robles Ávila, Sara
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 100
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Bestelako lankidetzak
EEMB LO 2022

"Europako Erreferentzia Marko Bateratuaren Liburu osagarria" eskura

  • Argitalpenak
  • Sortua: 22 September 2022
  • Bisitak: 279
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"Hizkuntzen Europako Erreferentzia Marko Bateratua: ikaskuntza, irakaskuntza, ebaluazioa – Liburu osagarria" (EEMB LO) plazaratu du HABEk. Eguneratu egin da 2001ean argitara emandako "Europako Erreferentzia Marko Bateratua", osatu, baina EEMBak ezarritako marko kontzeptualak indarrean dirau. Liburu osagarri honen berrikuntzen artean, komunikatzeko lau moduen arteko harremana da azpimarratzekoa, hizkuntza-trebetasunen kontzeptua gaindituz: ulermena eta ekoizpena (ahozkoa eta idatzizkoa) eta komunikazioa ahalbidetzeko elkarrekintza eta bitartekotza.

Tik Tok

TikTok batean euskarazko pilula bat

  • Didakteka
  • Sortua: 15 September 2022
  • Bisitak: 279
  • Iruzkinak: 2
  • Gogokoak: 1

Azkenaldian TikTok modan dagoen sareko plataforma bat da, oso bideo laburrak ikuspegi informalarekin argitaratzeko eta zabaltzeko. Tresna horri buruzko zenbait ekarpenen berri emango da sarrera honetan, irakasleak eskolan erabiltzeko aukera azter dezan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • L de Lengua
    • Maya Urroz, Ainara
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Areas of knowledge:
    • Teknologia
    • Didaktika
Jokin Azkue Arrastoa

e-Hizpide 100. zenbakia. Hitzaurrea

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2 July 2022
  • Bisitak: 177
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

HABEren zuzendari nagusi den Jokin Azkue Arrastoak idatzitako hitzaurrea.

- e-Hizpide, 100. zenbakia

- Iragana

- Oraina eta geroa

https://doi.org/10.54512/WKGZ1555

  • Atala:
  • Egilea:
    • Azkue Arrastoa, Jokin
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 100
Brooks et al.

Ikaskuntzarako atzeraelikadura-matrize bat

  • Argitalpenak
  • Sortua: 23 August 2022
  • Bisitak: 389
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Ikerlan honetan, jada ezarrita dagoen atzeraelikadura-eredu bat erabili da marko gisa (Hattie eta Timperley, 2007), lehen hezkuntzako goi-zikloan zer atzeraelikadura-maila izaten den aztertzeko. Emaitzek erakutsi dutenez, atzeraelikadura, batez ere, atazetara bideratzen da, eta, bestalde, aurreraelikatzea da –ikaskuntzaren hurrengo urratsei buruzko informazioa ematea, alegia– eskoletan gutxien erabiltzen den atzeraelikadura-mota. Ikerketa eta aurkikuntzak oinarritzat hartuz, autoreek atzeraelikadura-matrize kontzeptual bat proposatu dute, ikerketaren eta praktikaren arteko zubi-lanak egiten dituena, atzeraelikadurak hobekuntza sustatzeko.

https://doi.org/10.54512/PSOK9612

Jatorrizko argitalpena:

Brooks, C., Carroll, A., Gillies, R. M., & Hattie, J. (2019). A Matrix of Feedback for Learning. Australian Journal of Teacher Education, 44(4) https://doi.org/10.14221/ajte.2018v44n4.2

Australian Journal of Teacher Education-en baimenaz itzulia eta argitaratua

  • Atala:
  • Egilea:
    • Brooks, Cam
    • Carroll. Annemaree
    • Gillies, Robyn M.
    • Hattie, John
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Area of knowledge:
    • Ebaluazioa
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 100
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Beste iturrietatik
Juan Ezeiza Gutiérrez

Ikastaro-txantiloia: Moodle plataforman irakasleen lana errazteko baliabidea

  • Argitalpenak
  • Sortua: 21 July 2022
  • Bisitak: 900
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Moodle software askeko Ikaskuntza Kudeatzeko Sistema (Learning Management System - LMS) hedatuena da. Kode irekiko plataforma hain malgua da eta hainbeste aukera ematen ditu ezen sakontasunez erabiltzeko denbora luzea eta dedikazio handia eskatzen baititu. Txantiloi batek Moodle-rekin esperientzia mugatua edo bat ere esperientziarik ez duen irakaslearen lana erraztuko al luke? Horixe izan zen HABEren eskaera: txantiloi baten bidez irakasleen lana erraztea. Artikulu honetan erronka horri erantzuteko lana nola garatu den azalduko da. Ikasten esparru jakinerako egindako lana bada ere, Moodle oinarri duen edozeinetan aplikagarria izan daiteke, kasuan kasuko egokitzapenak eginda.

https://doi.org/10.54512/HWZM3281

  • Atala:
  • Egilea:
    • Ezeiza Gutiérrez, Juan
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Areas of knowledge:
    • Teknologia
    • Didaktika
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 100
GIELE

"Evaluación y evaluaciones". GIELE taldearen IV. Jardunaldiak

2022ko irailaren 30ean eta urriaren 1ean izango dira Madrilen GIELE (“Grupo de interés en evaluación de lenguas en España”) taldearen IV. Jardunaldiak: "Evaluación y evaluaciones". Izen-ematea, irailaren 1ean hasiko da.

  • Atala:
  • Egilea:
    • GIELE (Grupo de interés en evaluación de lenguas en España)
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Ikastaroaren antolatzailea:
    • Beste
Irakasbil

Irakasbilen parte-hartze aktiboagoa izateko

  • Didakteka
  • Sortua: 28 March 2022
  • Bisitak: 698
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Zer egin behar duzu Irakasbil webgunean erabiltzaile gisa aritzeko eta parte- hartze aktiboagoa izateko? Grafiko eta irudi bidez azaltzen saiatuko gara sarrera honetan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • @Irakasbil
  • Dokumentu-mota:
    • Post
e-hizpide

e-HIZPIDE. Artikulugileentzako irizpideak

  • Argitalpenak
  • Sortua: 18 November 2021
  • Bisitak: 4118
  • Iruzkinak: 2
  • Gogokoak: 1

e-HIZPIDE. Artikulugileentzako irizpideak

DOI

DOI identifikadorea e-Hizpide aldizkarian

  • Argitalpenak
  • Sortua: 17 December 2021
  • Bisitak: 617
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

Ez da berria e-Hizpide aldizkarian argitaratzen diren artikuluen erreferentzietan DOI identifikadoreak ikustea. Orain, aldiz, e-Hizpideko artikuluek eurek ere badute DOIa. Baina, zer da hori eta zertarako balio du?

  • Atala:
  • Egilea:
    • Hizpide / e-Hizpide
  • Dokumentu-mota:
    • Post
e-Hizpide

e-Hizpide 99

  • Argitalpenak
  • Sortua: 1 January 2022
  • Bisitak: 658
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

2022ko urtarrila-ekaina

https://doi.org/10.54512/GKMB6965

BESTELAKO LANKIDETZAK

- Arbela, lanabes garrantzitsua hizkuntzak irakasteko eta ikasteko (José Ramón Rodríguez Martín)

- Breakout hezitzaileen magia, bigarren hizkuntzen ikasgelan (Manuela Mena Octavio)

IKERKETAK

- Euskarazko testuen komunikagaitasun-maila automatikoki sailkatzeko lehendabiziko urratsak (Xabier Azpillaga Olaizola)

- Interakziozko feedback zuzentzailea hizkuntzen ikas-irakaskuntzan (eta II). Zer zuzendu eta zerk moteltzen duen zuzenketen eraginkortasuna (Marga Ibáñez Ramos)

EUSKARAREN KUTXA

- Ahoskera eta prosodia euskararen irakaskuntzan (Kepa Dieguez Barahona)

GEURE ITURRIETATIK

- Ingura, euskara online ikasteko sistema berria eraikitzen (Axun Ertzibengoa Aizpiolea)

Council of Europe

Europako Kontseiluaren ekimenak Europako Erreferentzia Marko Bateratua dela-eta

  • Didakteka
  • Sortua: 2 February 2022
  • Bisitak: 640
  • Iruzkinak: 2
  • Gogokoak: 1

Zenbait ekimen antolatu ditu eta antolatuko ditu Europako Kontseiluak Europako Erreferentzia Marko Bateratuaren eta horren Liburu Osagarriaren inguruan, web-mintegiak eta Nazioarteko konferentziak besteak beste.

ALTE

ALTEren baliabide berria etorkinentzako ikas-inguruneetarako

  • Didakteka
  • Sortua: 14 July 2022
  • Bisitak: 297
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

ALTE (Association of Language Testers in Europe) erakundeak etorkinentzako ikas-inguruneetan ebaluatzeko erremintak jaso dituen baliabide berri bat jarri du doan eskura webgunean. Migrazio-testuinguruetarako Europako Kontseiluarekin batera egiten ari diren proiektu zabalago baten baitakoa da.

  • Atala:
  • Egilea:
    • ALTE (Association of Language Testers in Europe)
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Ebaluazioa
HABE

HABEren Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako II. Plana

  • Didakteka
  • Sortua: 7 July 2022
  • Bisitak: 285
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"HABEren Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako II. Plana" dokumenturen bidez, HABEk emakumeen eta gizonen arteko berdintasuna lortzeko orduan duen konpromiso politikoa berresten da, erakundeak arlo honetan izango dituen helburu estrategikoak finkatuz eta horiek betetzeko behar diren baliabideak jarriz. Bat dator Legegintzaldirako gobernu-programan jasotako konpromisoekin eta Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako VII. Planarekin, eta aintzat hartzen du I. Planean egindako ibilbidea.

  • Atala:
  • Egilea:
    • HABE
  • Dokumentu-mota:
    • Plans
  • Area of knowledge:
    • Berdintasuna
Nafarroako Unibertsitate Publikoko Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatearen aldizkaria

Euskararen Atlas Prosodiko Interaktiboa (EAPI)

  • Didakteka
  • Sortua: 8 June 2022
  • Bisitak: 513
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

"Euskararen Atlas Prosodiko Interaktiboa (EAPI) " izenburua duen artikuluaren egileek EAPI euskararen prosodiaren lehen tresna multimedia eta interaktiboa aurkeztu nahi izan dute. EHUko EUDIA ikerketa-taldeak sortutako datu-basea du oinarri atlas horrek, eta prosodiari buruz egindako azterketak erakusten ditu: azentuaren kokapena euskararen aldaera eta silaba guztietan; oinarrizko perpausen intonazio-eredu esanguratsuenak, bai euskara batuarenak bai euskalkienak; eta bidea irekitzen du bat-bateko eta irakurritako testuen analisi prosodikoa egiteko. Atlas honen bidez, prosodiaren alorrean garatutako beste hizkuntza batzuekin parekatzen da euskara nazioartean.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Iglesias Chaves, Aitor
    • Etxebarria Lejarreta, Aintzane
    • Eguskiza Sánchez, Naia
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Lenguage
Hasier Agirre

Aditzik gabeko denbora-esapideak

  • Didakteka
  • Sortua: 2 June 2022
  • Bisitak: 442
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Denborazko perpausetan, zuzena da “orain hamar egun” gisako esapideetan aditza ezkutatzea. Denbora-neurri finkatuetan, aditzaz gainera, izena bera ere utzi daiteke isilpean, “gaur zortzi” gisako egiturak eratuz. Honelakoek, denboran aurrera zein atzera egiteko parada ematen dute. Dena den, adberbioak berak baino ez du finkatzen denboraren noranzkoa?

  • Atala:
  • Egilea:
    • Agirre Aranburu, Hasier
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Lenguage
  • Hizkuntza-arloa:
    • Linguistics
LIHTME

Nolakoa izango da komunikazioa Gizaki-Makina Aroan? (animazioak eta inkesta)

  • Didakteka
  • Sortua: 1 June 2022
  • Bisitak: 339
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"Language in the Human-Machine Era" (LITHME) egitasmoaren berri eman genizuen duela urtebete plazaratu genuen sarrera batean. Halaber, ikerketa-sare horren "The Dawn of the Humane-Machine Era" ("Gizaki-Makina Aroaren egunsentia") txosten esanguratsua zabaldu nahi izan genuen euskal komunitatean. Oraingoan, berriz, jorratutako ikerlerro nagusiak ilustratzeko egindako animazioak ikustera gonbidatzeaz gain, inkesta betetzea proposatzen dizuegu. Izan ere, hizkuntza eta teknologia erabiltzen dituzten etorkizuneko agertokiei buruz dituzuen iritziak jaso nahiko genituzke.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Arriola Egurrola, Jose Mari
    • HITZ Zentroa
    • LITHME
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Area of knowledge:
    • Teknologia
Euskararen Gramatika

"Euskararen Gramatika" liburukiak

  • Didakteka
  • Sortua: 17 May 2022
  • Bisitak: 476
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

XXI. mendeko "Euskararen Gramatika"-ren bi liburukiak argitara eman zituen iaz Euskaltzaindiak. Duela gutxi eman du gaiaz hitzaldi bat Miren Azkaratek. Teoria hutsa baino gehiago, gramatika deskriptiboa da irakurleak liburukiotan aurkituko duena, eta erabat irekirik dago ekarpenak eta hobekuntzak egitera. Oraindik ez daude sarean, baina jartzeko asmoa dago.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Euskaltzaindia
  • Dokumentu-mota:
    • Review
  • Area of knowledge:
    • Lenguage
Nicky Hockly's 50 Essentials for Using Learning Technologies

"Nicky Hockly's 50 Essentials for Using Learning Technologies" liburua

  • Didakteka
  • Sortua: 20 April 2022
  • Bisitak: 440
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"Nicky Hockly’s 50 Essentials for Using Learning Technologies" liburua plazaratu berri du Cambridge University Press-ek; “Cambridge Handbooks for Language Teachers” bildumaren barruan dago. Ingelesa eta beste hizkuntza batzuk irakasteko ideia praktikoak, teknikak eta jarduerak eskaintzea da bilduma honetako eskuliburuen xedea.

Eskarmentu handia du Nicky Hockly-k hizkuntzen irakaskuntzan, oro har, eta teknologien erabileran bereziki.

Poltsiko-liburua da, laburra: 6 ataletan bildutako bi orrialdeko 50 testu dira guztira. Horrez gain, glosategia, hitzen araberako aurkibidea eta erreferentzia bibliografikoak ditu.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Hockly, Nicky
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Post
    • Review
  • Area of knowledge:
    • Teknologia
Pedagogical Translanguaging

"Pedagogical Translanguaging" liburua

  • Didakteka
  • Sortua: 6 April 2022
  • Bisitak: 486
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"Pedagogical Translanguaging" liburua plazaratu zuen 2021eko abenduan Cambridge University Press argitaldariak. Eleaniztunek beren hizkuntzak komunikazio-sistema integratu gisa erabiltzeko prozesuari deritzo "translanguaging". "Translanguaging pedagogikoa"k dituen onurez eta arriskuez mintzo zaizkigu liburuan; besteak beste, gurea bezalako hizkuntza gutxitu bat ikasteko orduan eleaniztasun horrek izan ditzakeen eragin positiboak aipatzen dira. Argitalpena ingelesez badago ere, EHUko bi irakasle dira egileak: Jasone Cenoz eta Durk Gorter. Azken urteotan euskal esparruan translanguagingaren inguruan egindako ikerketak aipatzen dituzte, besteak beste.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Cenoz, Jasone
    • Gorter, Durk
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Review
  • Area of knowledge:
    • Lenguage
Monografiak 6

Helduen euskalduntzearen azterketa. 2009-2010 / 2018-2019_Monografiak 6

  • Argitalpenak
  • Sortua: 4 April 2022
  • Bisitak: 561
  • Iruzkinak: 2
  • Gogokoak: 1

HABEk eskatutakoari erantzuteko, LKS Next-ek 2021eko apirilean aurkeztu zuen “Euskaltegien bilakaera eta etorkizuna 2009-10 / 2018-19” txostenean datza “Helduen euskalduntzearen azterketa. 2009-10 / 2018-19” 6. monografiko honen oinarria. Hala, Hizpide aldizkariaren 68. eta 83. zenbaki monografikoetan landutako ildoei jarraikiz (Elortza eta Perales, 2008; Elortza eta Mungia, 2014), azken urteotako helduen euskalduntzearen argazki bat aurkeztu nahi da.

https://doi.org/10.54512/ULQJ7251

  • Atala:
  • Egilea:
    • LKS Next
  • Dokumentu-mota:
    • Zutabe/Hizpide/e-Hizpide monografikoa
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Gai monografikoa
Euskararen ingurune digitala. Gomendioak 2021-2024

"Euskararen ingurune digitala. Gomendioak 2021-2024"

  • Didakteka
  • Sortua: 22 March 2022
  • Bisitak: 367
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

“Euskararen ingurune digitala. Gomendioak 2021-2024" dokumentua aurkeztu zuten otsailaren 21ean Hizkuntza Politikarako Sailburuorde den Miren Dobaranek eta Ingurune Digitalean Euskara Sustatzeko Batzorde atal-Bereziko buru Maite Goñik. Hizkuntza-plangintzan edota normalizazioan lanean ari direnak izan ziren aurkepenaren hartzaile nagusiak; hala ere, geure esparruko baliagarriak izan daitezkeen hainbat kontu aipatu ziren, dokumentuan bertan bezalaxe.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Hizkuntza Politikarako Sailburuordetza
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
    • Post
  • Areas of knowledge:
    • Teknologia
    • Lenguage
María del Carmen Méndez Santos

María Méndezek ELE-irakasleei zuzenduriko liburu bat argitaratu du, edozein hizkuntza-irakasleren jakingarri

  • Didakteka
  • Sortua: 2 March 2022
  • Bisitak: 716
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

María del Carmen Méndez Santos ELE-irakasleak (ELE: "gaztelania atzerriko hizkuntza gisa"-ren akronimoa, gaztelaniaz) alor horretan diharduten edo jardun nahi dutenei zuzenduriko liburu bat ondu du, askotariko 101 galderari bina orrialdean erantzunez: "101 preguntas para ser profe de ELE: Introducción a la lingüística aplicada para la enseñanza del español".

  • Atala:
  • Egilea:
    • Méndez Santos, María del Carmen
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Albistea
    • Post
    • Review
  • Area of knowledge:
    • Didaktika
L de lengua

LdeLengua 143: ikasgelaren kudeaketa

  • Didakteka
  • Sortua: 15 February 2022
  • Bisitak: 406
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Ikasgelaren kudeaketa landu du Francisco Herrerak L de Lengua podcastaren 143. emanaldian Begoña Montmany eta Juan de Dios Lopez Raelekin izandako elkarrizketan. Dimentsio aniztuna izaki, zenbait arlo landu dituzte, besteak beste, espazioa, eskolako dinamikak, informazio-iturrien ugalketa, taldearen sinergia eta giroa, H1aren erabilera, argibideak ematea eta zuzenketa eta atzeraelikadura. Erreferentzia batzuk ere eman dituzte sakondu nahi duenarentzat; horien arten Itzulpen Saila bildumako 56. zenbakia.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Herrera Jiménez, Francisco
    • L de Lengua
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Didaktika
Hizkuntza inkusiborako jarraibideak

Kultura eta Hizkuntza Politika Saila: euskararen erabilera inklusiboa

  • Didakteka
  • Sortua: 14 January 2022
  • Bisitak: 445
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Euskararen erabilera inklusiboa bultzatzeko bi argitalpen plazaratu ditu Kultura eta Hizkuntza Politika Sailak. Alde batetik, "Hizkuntza inklusiboaren jarraibideak" argitalpen laburra. Beste alde batetik, 2022. urterako egutegia, euskara modu inlusiboan erabiltzeko orientabideak jasotzen dituena.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Kultura eta Hizkuntza Politika Saila
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Berdintasuna
The Routledge Handbook of Plurilingual Language Education

Hizkuntzaren irakaskuntza eleaniztunari buruzko nazioarteko argitalpen berri bat

  • Didakteka
  • Sortua: 13 December 2021
  • Bisitak: 594
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

ALTEren bitartez jakin dugu liburu mamitsua honen berri: The Routledge Handbook of Plurilingual Language Education eskuliburua. Editoreek beraiek nabarmentzen dute eleaniztasunari buruzko lehen argitalpen osoa dela, eta eleaniztasunak hizkuntzaren irakaskuntzan eta gizartean duen izaerari, irismenari eta potentzialari buruzko dimentsio anitzeko hausnarketa eskaintzen du.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Piccardo, Enrica
    • Germain-Rutherford, Aline
    • Lawrence, Geoff
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Albistea
    • Review
  • Areas of knowledge:
    • Curriculuma
    • Ebaluazioa
    • Didaktika
Entender y utilizar el MCER

"Entender y utilizar el Marco europeo de referencia desde el punto de vista del profesor de lenguas" liburua

  • Didakteka
  • Sortua: 18 May 2021
  • Bisitak: 822
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

2020an eman da ingelesez (eta frantsesez) argitara Europako Erreferentzia Marko Bateratua osatzera etorri den lana, 2018an behin-behineko bertsio bat zabaldu ondoren. Aurten plazaratuko da euskarazko bertsioa (baita gaztelaniazkoa ere). Edonola ere, liburu osagarri berriak ez du ordezkatzen 2001eko Markoa. Horregatik, 2007an argitaratutako liburu baten erreseina dago sarrera honetan; Susana Llorián da idazlea. Bestalde, aipagarria ere bada aditu berak HABEk antolatutako ikastaro bat eman zuela Bilbon gaiaz.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Llorián González, Susana
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Review
Erreferentea

Ebaluatzeko garaian, erreferenteak: normotipoak

  • Didakteka
  • Sortua: 4 October 2021
  • Bisitak: 527
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 2

Ebaluatu ahal izateko erreferentzia bat behar dugu, neurketan jasotako datuak konparatzeko erabiliko den erreferentea: normotipoa. Hau da, ikasleek bereganatua dutena ebaluatzeko eta irizpena osatzeko konparabidean erabiliko den elementua,

  • Atala:
  • Egilea:
    • Txabarri, Luis Mari
  • Areas of knowledge:
    • Curriculuma
    • Ebaluazioa
HABE liburutegia

Zer egin dokumentuak eskuratzeko? Informazio-iturriak eta dokumentu-hornitzaileak

  • Didakteka
  • Sortua: 28 April 2020
  • Bisitak: 1244
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

Artikuluen pisua gero eta handiagoa da informazio-iturri gisa. Hau honela, Inguma eta Dialnet bezalako datu-base espezialduak dira oinarrizko tresna artikulu-zientifiko bila dabilenarentzat. Ildo berari jarraikiz, artikuluen eskaria nagusitzen ari da liburutegiei eskatzen zaien zerbitzuen artean. Eta, kontuan izan, HABE Liburutegiak, publikoa eta espezializatua izanik, euskararen didaktika eta, oro har, bigarren hizkuntzen didaktikaren alorreko dokumentazioaren bila dabilenari zerbitzu telematikoak ere eskaintzen dizkiola, nor bere etxe edo bulegotik, dokumentuak eskatu eta jasotzeko zerbitzua, alegia

  • Atala:
  • Egilea:
    • Irizar, Imanol
    • Oliveri, Oihane
  • Dokumentu-mota:
    • Post