Homeko zerrenda

Argitaratua: Monday, 8 September 2014, 12:00 PM
  • irakasbil-kudeaketa:
    • irakasbil-kudeaketa
Gramatika nola irakatsi

Nola irakatsi gramatika

  • Didakteka
  • Sortua: 13 November 2025
  • Bisitak: 129
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Manual de formación para profesores de Ele irakasleentzako prestakuntza-liburuko zortzigarren kapituluak gramatikaren irakaskuntzari oratzen dio, eta, bertan, José Plácido Campillo eta Juan Manuel Real Espinosaren eskutitk, gramatikaren lanketaren alderdi ezberdinak aletzen dira. Hona kapitulu horren gako nagusienak.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Didaktika
  • Author of the introduction:
    • Mungia Idarreta, Alex
Manual de formación par profesores de ELE

Hizkuntza-irakasleentzako prestakuntza-gida

  • Didakteka
  • Sortua: 29 October 2025
  • Bisitak: 300
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 0

Eskuliburu hau ELE —Espainiera Atzerriko Hizkuntza gisa— irakasleentzako prestakuntza-gida praktiko eta erabilerraza da. Hasiberrientzako bidelagun izateaz gain, eskarmentudun irakasleek ere balia dezakete, ikuspegi praktiko batean oinarrituta, ezagutza eguneratzeko eta sakontzeko aukera eskaintzen baitu.

Manual de Formación para profesores de ELE (Jiménez Calderón, F. eta Rufat Sámchez, A.)

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Review
  • Areas of knowledge:
    • Didaktika
    • Pedagogia
Joan-Tomàs Pujolà eta Vicenta González

Adimen artifizial sortzailea hizkuntzen irakaskuntzan. Irakasleen aukera eta gaitasun berriak

  • Argitalpenak
  • Sortua: 20 October 2025
  • Bisitak: 429
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Adimen artifizial sortzailea hizkuntzen irakaskuntza eraldatzen ari da irakaskuntza-prozesuetan; izan ere, erraztu egiten ditu irakaskuntza-plangintza, zereginen diseinua eta ebaluazioa. Gainera, aukera ematen du materialak pertsonalizatzeko, atazetan oinarritutako ikaskuntza sustatzeko eta atzeraelikadura hobetzeko. Bestalde, adimen artifizial sortzailea ezartzeko, gaitasun digital espezifikoak garatu behar dira eta erabilera kritikoa eta etikoa sustatu behar da eskolan.

https://doi.org/10.54512/FLAA2156

JATORRIZKO ARGITALPENA

Pujolà, J. T. eta González Argüello, V. (2025). La inteligencia artificial generativa en la enseñanza de lenguas. Nuevas posibilidades y competencias docentes. Textos, Didáctica de la Lengua y de la Literatura, 108.

Aldizkariaren eta egileen baimenaz egokitua, itzulia eta argitaratua.

  • Atala:
  • Egilea:
    • González Argüello, Vicenta
    • Pujolà Font, Joan-Tomàs
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Areas of knowledge:
    • Teknologia
    • Didaktika
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 106
Askotariko ikasgela

Askotariko ikasgela

  • Didakteka
  • Sortua: 15 October 2025
  • Bisitak: 329
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Carol Ann Tomlisonek ikasle guztien beharrei erantzuteko estrategia ugari proposatzen ditu "El aula diversificada" liburuan. Irakasle honek hezkuntza-sistema formalaren markoan kokatutako jarraibideak eskaintzen ditu, eta horietako batzuk sarrera honetara ekarri ditugu, aldeak alde, lagungarri izan daitezkeelakoan baita helduen euskalduntzeko eskoletan ere.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Areas of knowledge:
    • Didaktika
    • Aniztasuna
  • Author of the introduction:
    • Mungia Idarreta, Alex
Handbook of Practical Second Language Teaching and Learning

Handbook of Practical Second Language Teaching and Learning (Hinkel, E., ed.)

  • Didakteka
  • Sortua: 13 October 2025
  • Bisitak: 221
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Liburu honek bigarren hizkuntzen eta atzerriko hizkuntzen irakaskuntzari eta ikaskuntzari buruzko egungo ezagutzaren eta ikerketaren ikuspegi orokorra, praktikoa, osoa eta abangoardista eskaintzen du. Sei zatitan antolatuta dago; kapitulu bakoitzak aurrerapen garrantzitsuak, funtsezko ikerketak, gogoetak eta bigarren hizkuntzen irakaskuntza eraginkorrerako aplikazioak aurkezten ditu. Gaian adituak direnak bilduta (besteak beste, David Nunan, Paul Nation eta Penny Ur), egileek funtsezko ikuspegiak eskaintzen dituzte honez gero finkatutako zein azaleratu berriek diren gai garrantzitsuei buruz.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Review
  • Area of knowledge:
    • Didaktika
  • Author of the introduction:
    • Insausti Albisu, Izaskun
Besarkatu euskara

2025/2026 ikasturtearen irekiera-ekitaldiko bideoak

  • Bideoteka
  • Sortua: 7 October 2025
  • Bisitak: 422
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

HABEren zuzendari Jokin Azkuek eman zion hasiera 2025/2026 ikasturte akademikoaren hasiera-ekitaldiari. Segidan, euskaltegi publikoetako ordezkari Karmele Agirregabiriak eta herri-ekimeneko euskaltegietako ordezkari Aize Otañok hartu zuten hitza, hurrenez hurren. Ondoren, Aitor Aldasoro Kultura eta Hizkuntza Politikako sailburuordeak hitz egin zuen, eta, bukatzeko, "Pedagogia inklusiboa" izeneko hitzaldia eman zuen Naiara Berasategi EHUko irakasleak.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
  • Jarduera motak:
    • Conference
  • Bideoteka:
    • Ikasturteko hasiera-ekitaldiak
Fernando Trujillo

Adimen artifiziala hizkuntzen ikaskuntzan eta irakaskuntzan. Promesetatik ebidentzietan oinarritutako aurrerapenetara

  • Argitalpenak
  • Sortua: 1 October 2025
  • Bisitak: 309
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Adimen artifiziala bat-batean eta indarrez sartu da hizkuntzen irakaskuntzan. Hasierako promesetatik harago, beharrezkoa da ikuspegi orekatua eta funtsatua AAk hizkuntzen ikaskuntzan eta irakaskuntzan duen eginkizunaz. Horretarako, AAk ikasleen eta irakasleen arteko harremanean duen eragina aztertuko da, hizkuntza-jarduerei (ulermena, adierazpena, elkarreragina eta bitartekotza) eta gizarte- eta pedagogia-zereginei dagokienez. Era berean, hizkuntzen irakaskuntzan AAren erabilera kokatzeko printzipio pedagogiko batzuk proposatuko dira.

https://doi.org/10.54512/GJDS5646

JATORRIZKO ARGITALPENA

Trujillo Saéz, F. (2025). Inteligencia artificial en el aprendizaje y la enseñanza de lenguas. De las promesas a los avances basados en evidencias. Textos, Didáctica de la Lengua y de la Literatura, 108.

Aldizkariaren eta egilearen baimenaz egokitua, itzulia eta argitaratua.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Trujillo Saéz, Fernando
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Area of knowledge:
    • Teknologia
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 106
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Beste iturrietatik
Ingura A1-A2

2025/2026 ikasturtean A1 eta A2 INGURA ikastaroen eskaintza zabalik

  • Didakteka
  • Sortua: 25 September 2025
  • Bisitak: 592
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

Euskara online ikasteko INGURA (inguraonline.eus) ikas-ingurune eleaniztun digitalak A1 eta A2 mailako ikastaroak eskainiko ditu 2025/2026 ikasturtean. Ingurunean bertan euskaltegien eskaintzak bistan izango ditu ikasleak eta bertatik matrikulatu ahal izango du.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Areas of knowledge:
    • Teknologia
    • Didaktika
  • Irakasten-arloak:
    • Ingura
abestiak hizkuntza ikasteko (adimen artifizialak sortutako irudia)

Abestiak, hizkuntza ikasteko baliabide

  • Didakteka
  • Sortua: 1 October 2025
  • Bisitak: 556
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

ELE INTERNACIONAL blogean argitaratutako artikulu batek azaltzen du nola diren abestiak baliagarriak hizkuntzak ikasteko. Ez dira bakarrik entretenigarriak, baizik eta ikaskuntza sakona eta esanguratsua bultzatzen duten tresnak. Euskararen irakaskuntzan ere aplikagarriak izan daitezke.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Didaktika
  • Trebetasunak:
    • Entzumena
    • Mintzamena
  • Edukiak:
    • Motivation
  • Author of the introduction:
    • Maya Urroz, Ainara
Amaia Goiri

“Getxon euskaraz?” Proiektuetan Oinarritutako Hizkuntzen Irakaskuntzako esperientzia bat

  • Argitalpenak
  • Sortua: 12 September 2025
  • Bisitak: 240
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Artikulu honek euskararen irakaskuntza proiektuetan oinarritzeko saiakera baten kronika izan nahi du, ikas-irakas talde batek une eta toki jakin batean aurrera atera zuena. Proiektua nola sortu eta nola garatu zen azaltzeko egina dago, ikasle-irakaslearen balorazioa jasota dauka, baita sortutako produktuen laginak ere.

https://doi.org/10.54512/XMCT6131

  • Atala:
  • Egilea:
    • Goiri Arkaute, Amaia
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Area of knowledge:
    • Didaktika
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 106
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Gela irekia
Canva

Canva diseinu didaktikorako tresna

  • Didakteka
  • Sortua: 22 September 2025
  • Bisitak: 461
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Canva diseinu grafikorako tresna intuitiboa da, eta online erabil daitekeena. Irakasleek material didaktiko bisualak sortzeko erabil daiteke: kartelak, aurkezpenak, infografiak, fitxak, irteera-txartelak eta abar.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Teknologia
  • Author of the introduction:
    • Maya Urroz, Ainara
La evaluación formativa. Estrategias eficaces para regular el aprendizaje

"La evaluación formativa. Estrategias eficaces para regular el aprendizaje" (Mariana Morales eta Juan Fernández)

  • Didakteka
  • Sortua: 16 September 2025
  • Bisitak: 480
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Ebaluazioa ezinbesteko tresna da, ikas-irakas prozesua hobetzeko eta kalitate handiagoko hezkuntza lortzeko. Ebaluazioak dituen funtzioen artean, formatiboak eragin handia du ikasleen hazkuntza sustatzeko, ikaskuntzak hobetzeko bidea erregulatu eta gidatzen baitu. Alderdi hori aintzat hartuta, oso interesgarria da Mariana Morales eta Juan Fernándezen liburua: "La evaluación formativa: estrategias eficaces para regular el aprendizaje". Testuak ikuspegi hurbila, praktikoa eta zorrotza eskaintzen du. 2022an argitaratutako liburua 150 orrialde ingurukoa da; hizkuntza argi eta zuzena erabiltzen du, eta erraz irakurtzen da. Hiru bloke nagusi ditu; gainera, Neus Sanmartí-ren hitzaurre batekin hasten da eta eranskin bat du bukaeran.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Review
  • Areas of knowledge:
    • Ebaluazioa
    • Didaktika
  • Author of the introduction:
    • Murua Anzola, Iñaki
Gela irekia

Proiektuen bidezko metodologia: ikasleen parte-hartze aktiboa

  • Argitalpenak
  • Sortua: 11 September 2025
  • Bisitak: 385
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Proiektuetan Oinarritutako Hizkuntzen Irakaskuntza ikuspegian oinarritutako ikastaro batean aurreikusitakoari jarraikiz, Zornotza Udal Euskaltegiko ikasleekin egindako esperientzia bat aurkeztuko da artikulu honetan. Artikulugilearen ustez, metodologia hau, talde batzuetan behintzat, eraginkortasun handiko eredua izan daiteke.

https://doi.org/10.54512/CJEW3121

  • Atala:
  • Egilea:
    • Mentxaka Herrán, Marisa
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Area of knowledge:
    • Didaktika
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 106
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Gela irekia
Changing teaching practices using curriculum differentiation to respond to students’ diversity

Curriculuma egokitzea: ikasleen aniztasunari erantzuteko tresna

  • Didakteka
  • Sortua: 9 September 2025
  • Bisitak: 539
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"Changing teaching practices using curriculum differentiation to respond to students’ diversity" liburuak irakasleei tresnak eskaintzen dizkie ikasgelako ikasle guztiei nola erantzun jakiteko. Ikasleen jatorria, maila, ezaugarriak, gaitasunak edo ikas-estiloak ez dira oztopo izan behar, aukera baizik.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Post
    • Review
  • Areas of knowledge:
    • Didaktika
    • Aniztasuna
  • Author of the introduction:
    • Maya Urroz, Ainara
García-Aretio_compendio 80

Urrutiko hezkuntzari buruz García Aretio adituaren laburbilduma

  • Didakteka
  • Sortua: 3 September 2025
  • Bisitak: 423
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Lorenzo García Aretio aditua dugu urrutiko hezkuntzan. Bizitza profesionalean hezkuntzako etapa guztietan aritu da, bai irakasle gisa, bai zuzendaritza-taldeetan; azken urteetan, UNEDeko Hezkuntza Fakultatean. 80 urte betetzerakoan, laburbilduma bat osatzeari ekin dio bere blog akademikoan. Dagoeneko,, 66 sarrera argitaratu ditu 2025eko urtarriletik; 100era iristea da asmoa.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Areas of knowledge:
    • Teknologia
    • Didaktika
  • Author of the introduction:
    • Murua Anzola, Iñaki
Educational Gerontology

Heldu nagusiei hizkuntza gehigarri bat irakasteari buruzko ikerketa bat

  • Didakteka
  • Sortua: 28 August 2025
  • Bisitak: 496
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Iva Koutskak idatzitako “Teaching English as a foreign language to older adult learners: a qualitative exploration of four perspectives” artikulua eman zen argitara "Educational Gerontology" aldizkarian 2024an. Bertan, egindako ikerketa baten berri eman zuen. Ikasle heldu nagusien eremurako irakasle-jardunerako desiragarritzat jo daitezkeen zenbait alderdi baliozkotu ziren, parte hartu zuten heldu nagusiek era positiboan baloratuak zituztenak gainera. Ikerketaren mugak aintzat hartuta, beste testuinguru batzuetarako ere interesgarriak izan daitezke artikuluan jasotako emaitzak, iritziak eta proposamenak.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Review
  • Area of knowledge:
    • Didaktika
  • Author of the introduction:
    • Murua Anzola, Iñaki
RILE aldizkaria

Berritasun-efektua eta adimen artifiziala

  • Didakteka
  • Sortua: 12 August 2025
  • Bisitak: 533
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

“El efecto novedad en la integración de la IA generativa: perspectivas de docentes y aprendientes en la preparación de exámenes de certificación DELE” artikulua argitaratu berri dute RILE aldizkarian (Revista Internacional de Lenguas Extranjeras). Ikerketa batean oinarritutakoa da; Javier Muñoz-Basols eta Yulia Lvova dira egileak.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Review
  • Area of knowledge:
    • Teknologia
  • Author of the introduction:
    • Murua Anzola, Iñaki
Yamu_Jay, Pixabay

Erresilientzia, erronkei aurre egiteko gaitasuna

  • Didakteka
  • Sortua: 8 August 2025
  • Bisitak: 415
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

"Erresilientzia" kontzeptua gero eta gehiago entzuten hasiak garen garaiotan, gaitasun hori irakaskuntzan landu eta aplikatzeko zenbait gako eskaintzen da sarrera honetan. Izan ere, erresilientzia landuz gero, gatazkak era eraginkorrean konpondu litezke, ikuspegi orekatua, elkar ulertzea eta adostasuna sustatuz.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Areas of knowledge:
    • Didaktika
    • Psikologia
  • Author of the introduction:
    • Mungia Idarreta, Alex
Bi hitzetan saila

"Bi hitzetan", Irakasbileko Bideotekan atal berria

  • Albisteak
  • Sortua: 5 August 2025
  • Bisitak: 514
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Atal berria sortu dugu Irakasbileko Bideotekan; "Bi hitzetan" du izenburu. Bilduman, adituek grabatutako bideo laburrak egongo dira. Euskaraz ez badaude, azpitituluak izango dituzte. Halaber, material osagarria eskainiko da, bibliografia esaterako.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
Código futuro

"Código futuro": adimen artifiziala hizkuntzen ikas-irakaskuntzan

  • Didakteka
  • Sortua: 29 July 2025
  • Bisitak: 1255
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Manuela Menak eta Vicenta Gonzálezek “Adimen artifiziala helduen euskalduntzean” ikastaroan emandako saioaren laburpena eta bertan aurkeztutako zenbait material jaso dute sarrera honetan. Aipagarria da NotebookLM erreminta baliatu dutela, besteak beste, erantsita dauden podcastak egiteko.

  • Atala:
  • Egilea:
    • González Argüello, Vicenta
    • Mena Octavio, Manuela
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Areas of knowledge:
    • Teknologia
    • Didaktika
Narrativa transmedia en ELE (Cruz Moya, O. & Santervás González, P.)

Narrativa transmedia en ELE (Cruz Moya, O. & Santervás González, P.)

  • Didakteka
  • Sortua: 24 July 2025
  • Bisitak: 501
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Olga Cruz Moya eta Patricia Santervás González irakasleek transmedia-narratiba nola erabil daitekeen azaltzen dute liburuan, gaztelania atzerriko hizkuntza (ELE) gisa irakasteko testuinguruetan.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Review
  • Areas of knowledge:
    • Teknologia
    • Didaktika
    • Pedagogia
  • Edukiak:
    • Gaitasun linguistikoa
    • Elkarrekintza
    • Motivation
  • Author of the introduction:
    • Insausti Albisu, Izaskun
AA erabilera gida

Hezkuntza-eremuan adimen artifizialak erabiltzeko gida

  • Didakteka
  • Sortua: 18 July 2025
  • Bisitak: 636
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 0

Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak "Hezkuntza-eremuan adimen artifizialak erabiltzeko gida" argitaratu berri du Elhuyarrekin lankidetzan. Gida bera nagusiki hezkuntzako etapa eta arlo ezberdinetako irakasleei bideratuta badago ere, helduen euskalduntzean diharduten irakasleentzat baliagarriak izan litezkeen hainbat baliabide eta erabilera-irizpide eskaintzen ditu.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Areas of knowledge:
    • Teknologia
    • Didaktika
  • Author of the introduction:
    • Larzabal Bengoetxea, Itziar
Alexa, Pixabay

Ikaskuntza kooperatiboaren ebaluazioa: "3-2-1" teknika

  • Didakteka
  • Sortua: 14 July 2025
  • Bisitak: 550
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Ikaskuntza kooperatiboa hezkuntza-metodologia bat da, irakasleen eta ikasleen arteko lankidetzaren onurak areagotzeko. Sarrera honetan, ikaskuntza kooperatiboaren ebaluazioarekin lotutako zenbait teknika, erreminta eta irizpide aurkezten da, baita hausnarketarako hainbait puntu ere.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Areas of knowledge:
    • Ebaluazioa
    • Didaktika
  • Author of the introduction:
    • Mungia Idarreta, Alex
Susana Aldao

Susana Aldaoren bideo-kanala

  • Didakteka
  • Sortua: 11 July 2025
  • Bisitak: 526
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Susana Aldaok, Coruñako Hizkuntza Eskolako irakasleak, bideo-kanal interesgarria du YouTuben. Teknologiarekin eta hizkuntzen ikas-irakaskuntzarekin lotutako bideo laburrak sortu eta partekatzen ditu bertan. Landutako gaien artean Moodle eta H5P daude.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Teknologia
  • Author of the introduction:
    • Murua Anzola, Iñaki
UZEI

Neoloteka, UZEIren hitz berriak biltzeko gune dinamikoa

  • Didakteka
  • Sortua: 26 June 2025
  • Bisitak: 726
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 0

Sarrera honetan, UZEIk sortutako Neoloteka egitasmoaren berri eman nahi da. Neolotekak euskarazko neologismoak identifikatu, bildu eta sarean zabaltzeko helburua du. Hizkuntzaren normalizazio-prozesuan, lexiko berria sortzea eta zaintzea funtsezkotzat jotzen da. Neolotekak oraindik ‘Euskaltzaindiaren Hiztegia’n ageri ez diren 50 neologismo biltzen ditu hasiera batean, eta hilero 20 berri gehitzeko asmoa dago.

  • Atala:
  • Area of knowledge:
    • Lenguage
  • Edukiak:
    • Lexikoa
  • Hizkuntza-arloa:
    • Linguistics
  • Author of the introduction:
    • Maya Urroz, Ainara
Pedagogías plurilingües para la enseñanza del inglés

Pedagogías plurilingües para la enseñanza del inglés (Orcasitas-Vicandi, M., & Perales-Fernández-de-Gamboa, A.)

  • Didakteka
  • Sortua: 23 June 2025
  • Bisitak: 444
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Liburu honek estrategia pedagogikoak eta kasu praktikoak eskaintzen ditu hezkuntza eleaniztunaren erronkei eta aukerei aurre egiteko, eta irakasleei tresnak eskaintzen dizkie hizkuntza-aniztasuna errespetatzen duten herritarrak hezteko.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Review
  • Areas of knowledge:
    • Didaktika
    • Pedagogia
  • Edukiak:
    • Gaitasun linguistikoa
  • Author of the introduction:
    • Insausti Albisu, Izaskun
HABE

HABEren Prestakuntza Plana 2025

HABEren 2025eko prestakuntza-plana, 2025eko ekainaren 17ko HABEren zuzendariaren Ebazpenez onartua.

  • Atala:
  • Egilea:
    • HABE. Curriculumaren Garapena eta Prestakuntza arloa
  • Dokumentu-mota:
    • Plans
migratzaileei nola irakatsi

Nola hobetu migratzaileentzako hizkuntzen irakaskuntza

  • Didakteka
  • Sortua: 25 June 2025
  • Bisitak: 589
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Hizkuntzen irakaskuntza nola egokitzen den migratzaile helduen testuingurura aztertzen da sarrera honetan. Kasu horietan, irakasleek malgutasunez eta sentiberatasun handiz jokatzea komeni da. Migratzaileekin bideratutako ikas-irakas prozesuetan, honako gako didaktiko hauek erabili behar dira: bost zentzumenak barne hartzen dituzten jarduerak, errealitateari loturiko ikaskuntza esanguratsua eta eguneroko hizkera erabiltzea. Aldi berean, ezinbestekoak dira osasun mentala zaintzea eta parte-hartzean presiorik ez jartzea.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Areas of knowledge:
    • Didaktika
    • Aniztasuna
  • Edukiak:
    • L1
    • L2
    • Motivation
  • Author of the introduction:
    • Maya Urroz, Ainara
ImagineThatStudio, Pixabay

Irakasleentzako inklusio-jarraibide orokorrak

  • Didakteka
  • Sortua: 17 June 2025
  • Bisitak: 573
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Euskaltegietan ere, euskara-eskolak gero eta inklusiboagoak eta egokituagoak izan daitezen lanean dihardute eta, hala, sarrera honetan, irakasleentzako jarraibide orokor batzuk ematen dira praktika didaktikoa elikatzeko lagungarri izan daitezen.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Areas of knowledge:
    • Didaktika
    • Aniztasuna
  • Author of the introduction:
    • Mungia Idarreta, Alex
HABE Liburutegia

Bitartekotzaren inguruko bibliografia

  • Didakteka
  • Sortua: 11 June 2025
  • Bisitak: 466
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

HABE Liburutegiaren bildumatik eta Dialnet plataforma osagarritik hartutako lanen bidez, hizkuntzen didaktikaren alorrean bitartekotzaren inguruko ikuspegi zabala ematen du bibliografia honek. Helburua da hizkuntzen didaktikan dihardutenei eguneroko praktikan lagungarri izan daitekeen materiala eskaintzea.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Didaktika
  • Komunikazio-modua:
    • Bitartekotza
  • Author of the introduction:
    • Insausti Albisu, Izaskun
IS 57

Itzulpen Saila 57 sarbide irekian (OA)

  • Albisteak
  • Sortua: 2 June 2025
  • Bisitak: 661
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

Itzulpen Saila bildumako 57. zenbakia ere sarbide irekian (open access) jarri du HABEk. Hala, eta bildumako beste zenbait libururekin egin den bezala, interesaturik dagoen orok eskura izango du Enrica Piccardok eta Brian Northek idatzitako "Ekintzara bideratutako ikuspegia" Irakasbil webgune honetan, pdf formatuan eta "Creative Commons by-nc-nd" lizentziapean (Aitortu-EzKomertziala-LanEratorririkGabe).

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
ChatGPT bidez sortutako irudia

NotebookLM: podcastak sortzeko tresna

  • Didakteka
  • Sortua: 27 May 2025
  • Bisitak: 670
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

Sarrera honetan, Google-k garatutako adimen artifizialaren laguntzaileetako bat aurkeztuko dizuegu: NotebookLM. Merkatuan badaude NotebookLMren antzeko funtzioak dituzten beste tresna batzuk ere, besteak beste, Copilot, ChatGPT edota Claude. Tresna hauek norberaren testuetan oinarrituta galderak, laburpenak, azalpenak eta ideia nagusiak eskaintzeko gai dira. Irakaskuntzan oso erabilgarriak izan daitezke materialak antolatzeko eta ikasleei laguntzeko.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Areas of knowledge:
    • Teknologia
    • Didaktika
  • Author of the introduction:
    • Maya Urroz, Ainara
Reyes Llopis-García

Reyes Llopis-Garcíarekin hizkuntzalaritza kognitibo aplikatuaz solasean

  • Didakteka
  • Sortua: 20 May 2025
  • Bisitak: 439
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

New Yorkeko Columbia Unibertsitateko irakasle den Reyes Llopis García izan da LdeLengua podcastaren 164. atalerako Francisco Herrerak elkarrizketatu duen aditua. Hizkuntzalaritza kognitibo aplikatua izan da landutako gaia. Azaldu dutenez, Llopis Garcíaren monografia bat argitaratu zen iaz gaiaz.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Didaktika
  • Edukiak:
    • Lexikoa
    • Gramatika
  • Hizkuntza-arloa:
    • Linguistics
  • Author of the introduction:
    • Murua Anzola, Iñaki
LETRA LARRIAK ETA XEHEAK

Letra larrien eta xeheen erabilera

  • Didakteka
  • Sortua: 8 May 2025
  • Bisitak: 761
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Euskaltzaindiak Euskara Batuaren Ortotipografia (EBO) arautzeko asmoz, iaz argitaratu zuen 200.araua, Letra larriak eta xeheak erabiltzeari buruzkoa. Sarrera honek letra larrien eta xeheen erabileraren inguruko gogoeta eta gomendio batzuk jasotzen ditu.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Lenguage
  • Hizkuntza-arloa:
    • Linguistics
  • Author of the introduction:
    • Maya Urroz, Ainara
Las redes sociales digitales en la enseñanza del español como lengua extranjera.

Sare sozialak eta elkarreragin komunikatiboa (Méndez Santos, M.C. eta Vela Delfa, C.)

  • Didakteka
  • Sortua: 30 April 2025
  • Bisitak: 423
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

“Las redes sociales digitales en la enseñanza del español como lengua extranjera" liburua Maria del Carmen Méndez Santos eta Cristina Vela Delfa autoreek idatzi dute, eta espainieraren irakaskuntzan sare sozialen erabilera aztertzen dute. Irakasleentzako baliabide gisa pentsatuta dago liburuxka hau.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Review
  • Area of knowledge:
    • Didaktika
  • Edukiak:
    • Interaction
  • Author of the introduction:
    • Maya Urroz, Ainara
ALTE LAMI Txostena

Hizkuntza-eskakizun asimetrikoak

  • Didakteka
  • Sortua: 29 April 2025
  • Bisitak: 557
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"Uneven language profiles & differentiated language requirements" izeneko txostenak hizkuntzen ebaluazio bidezkoagoa bultzatzea du helburu, Carlsenek, Roccak eta Machettik idatzi eta ALTEren —Association of Language Testers in Europe—LAMI taldeak —Language Assesment for Migration and Integration— 2023an argitaratu du. Bereziki, migratzaile helduen hizkuntza-profil desorekatua —trebetasun batzuetan maila handiagoa beste batzuetan baino— ohikoa dela azpimarratzen du, eta horren araberako ebaluazio- eta eskakizun-ereduak proposatzen ditu. Gogoan izan dezagun, inoiz adierazi dugun bezala, Eusko Jaurlaritzaren izenean HABE dela ALTEko eskubide osoko kideetako bat.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Area of knowledge:
    • Ebaluazioa
JCCALL aldizkaria

Adimen artifiziala aldamio-tresna gisa

  • Didakteka
  • Sortua: 16 April 2025
  • Bisitak: 418
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

“Spanish language learning in the AI era: AI as scaffolding tool” [AA garaian gaztelania ikasten: AA aldamio-tresna gisa] artikulua argitaratu berri dute. Testu horren oinarri den ikerketan, gaztelania hizkuntza gehigarri gisa ikasten ari diren hamar ikaslek ChatGPT nola erabili duten aztertu dute Shanshan Huang eta Daniel Cassanyk. Ikerketak baditu mugak baina, hala ere, zenbait ondorio praktiko atera daitezke adimen artifizialaren erabileraz, besteak beste, eta izenburuan ageri denari jarraikiz, halako erremintek ikasprozesuetan aldamiatzean izan dezaketen rolaz. Labur esanda, adimen artifizialak H2en ikaskuntzarako erreminta gisa dituen alderdi sendoak eta mugak aztertu nahi izan dituzte ikertzaileek. Hortaz gain, beste ikerketa eta lan batzuen berri ere badugu artikuluan.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Areas of knowledge:
    • Teknologia
    • Didaktika
  • Author of the introduction:
    • Murua Anzola, Iñaki
Clases inclusivas de lenguas extranjeras - Lucila María Pérez Fernández

Ikaskuntzarako Diseinu Unibertsala (IDU)

  • Didakteka
  • Sortua: 10 April 2025
  • Bisitak: 1029
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Ikaskuntzaren Diseinu Unibertsalaren (IDU) oinarria hezkuntza inklusiboa da, eta ikasle guztien beharrak kontuan hartzea du xede, bereziki aniztasun funtzionala edo ikasteko estilo desberdinak dituzten ikasleekin.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Areas of knowledge:
    • Didaktika
    • Aniztasuna
  • Edukiak:
    • Autonomia
  • Author of the introduction:
    • Maya Urroz, Ainara
Irakasbil

Irakasbilen parte-hartze aktiboagoa izateko

  • Didakteka
  • Sortua: 28 March 2022
  • Bisitak: 2039
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Zer egin behar duzu Irakasbil webgunean erabiltzaile gisa aritzeko eta parte-hartze aktiboagoa izateko? Grafiko eta irudi bidez azaltzen saiatuko gara sarrera honetan.

e-hizpide

e-HIZPIDE. Artikulugileentzako irizpideak

  • Argitalpenak
  • Sortua: 18 November 2021
  • Bisitak: 7029
  • Iruzkinak: 2
  • Gogokoak: 1

e-HIZPIDE. Artikulugileentzako irizpideak

APA Style

APA, aipuak eta erreferentzia bibliografikoak egiteko jarraibideak

  • Didakteka
  • Sortua: 10 November 2023
  • Bisitak: 1473
  • Iruzkinak: 3
  • Gogokoak: 1

Lan akademiko bat egitean erabilitako iturriak aipatu behar izaten dira horrelakoak aurkezteko dauden arau jakinen bitartez. Jarraibide hori egokia da, oro har, sortzen dugun edozein testutarako. Gaur egun, aipuak eta erreferentzia bibliografikoak egiteko arau-mota ugari badaude ere, APA estiloa da erabilienetako bat erakunde akademikoetan, aldizkari zientifikoetan eta argitaldarietan. Horri erreparatzen diogu, besteak beste, e-Hizpiden eta Irakasbilen oro har.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Author of the introduction:
    • Murua Anzola, Iñaki
HABE

HABEren Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako II. Plana

  • Didakteka
  • Sortua: 7 July 2022
  • Bisitak: 1670
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"HABEren Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako II. Plana" dokumenturen bidez, HABEk emakumeen eta gizonen arteko berdintasuna lortzeko orduan duen konpromiso politikoa berresten da, erakundeak arlo honetan izango dituen helburu estrategikoak finkatuz eta horiek betetzeko behar diren baliabideak jarriz. Bat dator Legegintzaldirako gobernu-programan jasotako konpromisoekin eta Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako VII. Planarekin, eta aintzat hartzen du I. Planean egindako ibilbidea.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Plans
  • Area of knowledge:
    • Berdintasuna
DOI

DOI identifikadorea e-Hizpide aldizkarian

  • Argitalpenak
  • Sortua: 17 December 2021
  • Bisitak: 1827
  • Iruzkinak: 2
  • Gogokoak: 1

Ez da berria e-Hizpide aldizkarian argitaratzen diren artikuluen erreferentzietan DOI identifikadoreak ikustea. Orain, aldiz, e-Hizpideko artikuluek eurek ere badute DOIa. Baina, zer da hori eta zertarako balio du?