Home

Argitaratua: astelehena 8 iraila 2014, 12:00
  • irakasbil-kudeaketa:
    • irakasbil-kudeaketa
Nola osatu sekuentzia bat?

Hizkuntza-gaitasunen ikaskuntza mikrosekuentzia didaktikoen bidez

  • Didakteka
  • Sortua: 28 martxoa 2020
  • Bisitak: 14
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Azken hamarkadotan, bigarren hizkuntzen irakaskuntza planteatzeko moduak aldaketa handia ezagutu du. Hasiera batean, xede-hizkuntzaren izaerari, ezaugarriei eta irakasteko moduari buruzko galderetatik abiatzen baginen ere, oraingo abiapuntua bigarren hizkuntza hori nola ikasten den, eta, hori errazteko, zer egin behar dugun galdetzea da.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Vilá, Montserrat
    • Esteve, Olga
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
Gramatika

Gramatikaren irakaskuntza: zertarakoak zer eta nola artikulatzen dituenean

  • Didakteka
  • Sortua: 19 martxoa 2020
  • Bisitak: 84
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Hizkuntzen irakaskuntzan programazio guztien funtsezko osagaietakoa da gramatika. Batzuek gidalerro nagusitzat hartzen dute; beste batzuk, berriz, bestelako elementuen inguruan artikulatzen dute egitaraua (nozioak, funtzioak edo atazak); baina ia guztiek gramatika-edukiak lantzen dituzte.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Fontich, Xavier
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Edukiak:
    • Gramatika
Juan Ezeiza

Moodle-ri etekina ateratzen: ikasleak motibatzeko hainbat erabilera

  • Argitalpenak
  • Sortua: 17 apirila 2018
  • Bisitak: 1249
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Moodle da software askeko Ikaskuntza Kudeatzeko Sistema (Learning Management System - LMS) hedatuena. Etapa guztietako ikastetxeetan eta unibertsitatean erabili arren, gutxitan aprobetxatzen dira ahalbidetzen dituen posibilitate gehienak. Izan ere, dokumentu- edo baliabide-biltegi soil gisa erabiltzen dute Moodle irakasle askok; jarduerekin aritzen diren irakasle gehienek, aldiz, zereginak (ikasleak bidali beharreko dokumentu edo fitxategitan oinarrituriko aktibitateak), galdetegiak edota foroak baino ez dituzte. Hala ere, askoz gehiago da Moodle. Artikulu honetan, Moodle-ri etekina ateratzen lagunduko diguten eta ikasketa ludikoago eta erakargarriago egingo duten hainbat baliabide eta jarduera aztertuko dugu.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Ezeiza Gutiérrez, Juan
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 92
ABEH 2018

Kultura, komunikatzeko tresna

  • Didakteka
  • Sortua: 16 martxoa 2020
  • Bisitak: 29
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

"Anuario brasileño de estudios hispánicos" argitalpenean plazaratu zen Juan Manuel Real Espinosak idatzitako "Cultura, una herramienta para comunicar" artikulua. Aditu honen ustez, kulturaren esparruko edukiek bigarren hizkuntzen curriculumetan tokia hartu badute ere, trataera aldetik bakoitzaren berezitasunak azpimarratzea izan da ikuspegi nagusia baina horren ordez gizon-emakumeen kultura guztiek dituzten oinarri komunetan jarri beharko litzateke funtsa.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Murua, Iñaki
    • Real Espinosa, Juan Manuel
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Curriculuma
Hizpide 76

Online irakaslearen ajeak

  • Argitalpenak
  • Sortua: 3 iraila 2014
  • Bisitak: 552
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

EIBZ (Euskararen Irakaskuntzarako Baliabide Zentroa)1 duela 12 urte sortu zuen Nafarroako Hezkuntza Departamentuak, eta, bertan, gure zereginetako bat da Nafarroan lanean ari diren irakasle ez unibertsitarioei ikastaroak ematea. Eskaintzen ditugun formazio-ikastaroetan parte hartzeko, irakasleek Nafarroako ikastetxeren batean egin behar dute lan hezkuntza arautuan, eta EGA agiria izan behar dute.

Irakasleek ikasturtero justifikatu behar dute 35 formazio-ordu (gutxienez) bete dutela, ikastaroa edozein dela ere, eta ikastaro horiekin irakasleek, beren burua janzteaz gain, puntuak lortzen dituzte lehiaketetan parte hartzeko (leku-aldatzeak, karguak...). Hezkuntza Departamentuak eskaintzen dituen ikastaroak dohainik izaten dira, eta, normalean, ikastaroa hasi gabe edo bukatu gabe utziz gero, ez da zigorrik izaten, berriz ikastaro bera egiteko lehentasuna galtzea-edo ez bada.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Crespo, Sagra
    • Mundiñano, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Hizpideko artikulua
  • Jakintza arloak:
    • Teknologia
    • Didaktika
  • Irakasten-arloak:
    • Esperientziak
  • Hizpide zenbakia:
    • 82
  • Saila e-Hizpide / Hizpide:
    • Bestelako lankidetzak
Prosumirtuatzailea

Irakasbilen parte hartzeko bideak

  • Didakteka
  • Sortua: 28 iraila 2017
  • Bisitak: 1254
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"Irakasbil, HABEren atal berria" artikuluan zein esparru hau aurkezteko egindako azalpenetan adierazitakoari jarraikiz, bat baino gehiago dira parte hartzeko bideak. Gogora ditzagun, bada, bide batez, desiragarria litzatekeen erabiltzaile "prosumirtuatzaile" kontzeptua eta Twitter esparrua ere hor dagoela.

L de Lengua

Unitate didaktiko bat planifikatzea

  • Didakteka
  • Sortua: 3 martxoa 2020
  • Bisitak: 198
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Neus Sans eta Pablo Garrido izan dira L de Lenguaren 133 podcasteko gonbidatuak; unitate didaktikoaren planifikazioa izan dute hizketagai.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Murua, Iñaki
    • L de Lengua
    • Sans, Neus
    • Garrido, Pablo
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
  • Jakintza arloa:
    • Curriculuma
The Routledge Handbook of Spanish Language Teaching

The Routledge Handbook of Spanish Language Teaching

  • Didakteka
  • Sortua: 6 martxoa 2020
  • Bisitak: 103
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Liburu mardula plazaratu zuen Routledge argitaletxe akademiko ospetsuak 2018ko azaroan: "The Routledge Handbook of Spanish Language Teaching". Izenburu hori izan arren, gaztelaniaz dago ia guztia; azpititulua bera ere hizkuntza horretan dago: "Metodologías, contextos y recursos para la enseñanza de español como L2". Testuinguruak testuinguru, ekarpen baliagarriak ditu gure esparrurako. Are; gurean lankide izan dugun hainbat aditu dago idazleen artean.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
Bitartekaritza

Bitartekotza, modan dagoen gaitasuna

  • Didakteka
  • Sortua: 25 otsaila 2020
  • Bisitak: 171
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Azken urteotako curriculum-garapenei esker, eta, nagusiki, Europako Kontseiluak agitaratutako Companion Volume liburuan azaldutakoan oinarriturik, areagotu egin dira bitartekotza-jarduerak hizkuntzen ikas-irakaskuntzan. Modan dagoela dio Marta Sánchez-ek “La mediación en clase de ELE: una actividad potenciadora de la competencia plurilingue e intercultural” artikuluan.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Sanchez Castro, Marta
  • Jakintza arloak:
    • Curriculuma
    • Didaktika
Ernesto Martín Peris

Zer esan nahi dugu eskolan hizkuntza erabiltzea esaten dugunean?

  • Didakteka
  • Sortua: 17 otsaila 2020
  • Bisitak: 132
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

“¿A qué nos referimos cuando hablamos de ‘usar la lengua para aprenderla’?” hitzaldia eman zuen 2010ean Ernesto Martín Perisek. Horretan oinarritua, Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature aldizkarian argitaratu zuten artikulu bat urte berean. 2011n, berriz, HIZPIDE aldizkarian ere plazaratu zen bertsio bat "Ikasleak hizkuntzaren erabiltzaile gisa: ikasgelako praktikak hizkuntzen irakaskuntzan" izenburuaz.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Martin Peris, Ernesto
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
Borja Ariztimuño

Orain "gaude", gero "goaz"

  • Didakteka
  • Sortua: 18 otsaila 2020
  • Bisitak: 266
  • Iruzkinak: 2
  • Gogokoak: 1

Andoni Egaña harrituta dago (eta, bestela bezala egin arren, kexu da) kalean bi gaztek "bihar gaude" esanaz agurtu dutelako elkar. Egia da gaztelaniaren kalko bat dela, baina, nork ez du "bihar goaz" esaten? Zein da, bada, arazoa?

  • Atala:
  • Egilea:
    • Ariztimuño Lopez, Borja
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Langue
  • Hizkuntza-arloa:
    • Linguistique
Jane Arnold

Jane Arnold: autonomia eta motibazioa

  • Didakteka
  • Sortua: 13 otsaila 2020
  • Bisitak: 138
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

"The Routledge Handbook of Spanish Language Teaching: metodologías, contextos y recursos para la enseñanza del español L2" liburuan dago Jane Arnoldek idatzitako "Autonomía y motivación" kapitulua. HABE liburutegian badago liburuaren alerik; dena den, sarbide irekian ere jarrita dago. Ikaslearean autonomia landu du Arnoldek kapituluan, HEOCaren oinarrietako bat hain zuzen.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Arnold, Jane
  • Jakintza arloa:
    • Curriculuma
  • Edukiak:
    • Autonomia
    • Motivation
Internet

Tresna berriak eta berrituak sarean

  • Didakteka
  • Sortua: 3 otsaila 2020
  • Bisitak: 143
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Egunotan euskararen inguruko tresna berriak eta berrituak ikusi ditugu Sarean. Txioen bitartez horien berri ematen badugu ere, bilduma txiki bat egiteari egoki iritzi diogu.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia
IS 56 azala

Ikasgela kudeatzeko teknikak

  • Argitalpenak
  • Sortua: 15 urtarrila 2019
  • Bisitak: 658
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

56. zenbakira iritsi da Itzulpen Saila bilduma; Jim Scrivener-en "Ikasgela kudeatzeko teknikak" liburua. "Classroom Management Techniques" da jatorrizko edizioaren izenburua, Cambridge University Press-ek argitaratua. Hitzurun izan da 400 orrialdetik gorako liburu mardul honen itzultzailea.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Scrivener, Jim
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Itzulpen Saila
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
Cassany_Laboratorio lector

Cassanyren "Laboratorio lector" liburua

  • Didakteka
  • Sortua: 28 otsaila 2019
  • Bisitak: 442
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

(Idazmenaren) sukaldetik (irakurmenaren) laborategira egin du jauzi oraingo honetan Daniel Cassanyk. Izan ere, iaz katalanez argitaratuko liburua plazaratu berri du Anagrama argitaletxeak gaztelaniaz “Laboratorio lector. Para entender la lectura” izenburuaz.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Cassany, Daniel
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Sarrera
  • Trebetasunak:
    • Irakurmena
practicas discursivas

Prácticas discursivas situadas: prácticas comunicativas genuinas

  • Didakteka
  • Sortua: 8 urria 2019
  • Bisitak: 317
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Artikulu honetan, testuaren funtzioaz dihardu Ernesto MARTINek bi ikuspegi ezberdinetatik: oinarrizko unitate linguistiko gisa, batetik, eta, ikaslearen zein irakaslearen aldetik, lanerako oinarri gisa, bestetik.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Martin Peris, Ernesto
  • Dokumentu-mota:
    • Artikulua
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
Colour pencils

Eskolan elkarrizketak pizteko irudiak

  • Didakteka
  • Sortua: 12 abuztua 2019
  • Bisitak: 446
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Arancha Pastor irakasleak egin zuen galdera eta haria zabaldu Twitterren: zeintzuk dira eskolan elkarrizketa pizteko gogokoen dituzun irudiak? Bertan jasotakoak hona ekarriko ditugu, proposamenak erabilgarriak izan daitezkeelakoan. Edonola ere, erabili aurretik, ez ahaztu egile-eskubideen arloa.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Murua, Iñaki
    • Pastor, Arancha
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Trebetasunak:
    • Mintzamena
Aprender a aprender en la era digital

"Aprender a aprender en la era digital" liburua

  • Didakteka
  • Sortua: 6 abuztua 2018
  • Bisitak: 850
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Esperanza Román-Mendozak idatzi duen "Aprender a aprender en la era digital. Tecnopedagogía crítica para la enseñanza del español LE/L2" liburuaren errezentsioa idatzi du Abel Camachok.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Camacho, Abel
    • Román-Mendoza, Esperanza
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia