Joan eduki nagusira zuzenean

Homeko zerrenda

Argitaratua: astelehena, 2014(e)ko irailaren 8(e)an, 12:00(e)an
  • irakasbil-kudeaketa:
    • irakasbil-kudeaketa
Primeran! B2

PRIMERAN! B2 materialaren aurkezpen-saioetan ikus-esandakoak

  • Didakteka
  • Sortua: 2021(e)ko otsailak 26
  • Bisitak: 112
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

PRIMERAN! B2 materiala aurkezteko online saioetan zuzenean esku hartzeko aukerarik izan ez zutenentzat, otsailaren 19ko saioaren bideo-grabazio editatua eta aurkezpenean erabilitako dokumentazio osatua daude hemen eskura.

e-HIZPIDE

e-HIZPIDE 2021

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2021(e)ko otsailak 15
  • Bisitak: 107
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Argitalpen jarraitua dugu e-HIZPIDE. Une honetan, irekita dago aldizkariaren 97. zenbakia (2021eko urtarrila-ekaina); beraz, ekarpenak egiteko aukera du interesaturik dagoenak.

e-HIZPIDE

e-HIZPIDE 96

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2020(e)ko uztailak 1
  • Bisitak: 460
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

2020ko uztaila-abendua

BESTE ITURRIETATIK

- Bigarren hizkuntzen didaktikaren berrikuntza mapatzea: eremu bateko nodoak eta ertzak (Francisco Herrera Jiménez eta Joan Tomàs Pujolà Font)

- Erosotasun-gunetik harago: hizkuntza-aniztasuna, itzulpena eta bitartekotza,

gaitasun eleaniztuna sustatzeko (Javier Muñoz-Basols)

BESTELAKO LANKIDETZAK

- Hezkuntza-berrikuntza hizkuntza-ikasgelan. Bide posibleak (Vanessa Ruiz Torres eta Lola Torres Rios)

- Azpititulazioa eta bikoizketa: bigarren hizkuntzak ikasteko estrategia motibagarriak (Natalia Contreras de la Llave)

IKERKETAK

- Parekoen behaketaren bidez komunikazio-gaitasuna ebaluatzen: zer dute nahiago ikasleek, errubrika tradizionala ala bideo behaketa? (Garazi Hormaetxe Ibarretxe eta Mikel Iruskieta Quintián)

Ander Herranz Uribarri

Adizkinator: aditzak jokatu eta bilatzeko aplikazioa

  • Didakteka
  • Sortua: 2021(e)ko otsailak 12
  • Bisitak: 217
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Euskara batuaren aditzak jokatzeko eta bilatzeko aplikazioa da "Adizkinator". Hona hemen Ander Herranz egileak idatzitako aurkezpen laburra,

  • Atala:
  • Egilea:
    • Herranz Uribarri, Ander
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Jakintza arloak:
    • Teknologia
    • Hizkuntza
"Competencias digitales en el aula" liburua

"Competencias digitales en el aula" liburua

  • Didakteka
  • Sortua: 2021(e)ko otsailak 9
  • Bisitak: 189
  • Iruzkinak: 2
  • Gogokoak: 1

"Competencias digitales en el aula. Estrategias y modelos de implementación en la enseñanza de idiomas" liburua idatzi dute Olga Juan-Lázaro eta Leyre Alejaldre Bielek. ELE ikasgelan, eta hizkuntza-ikasgeletan oro har, hezkuntz teknologia txertatzeko gida bat da.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Alejaldre Biel, Leyre
    • Juan-Lázaro, Olga
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Sarrera
  • Jakintza arloak:
    • Teknologia
    • Didaktika
Primeran B2

Primeran! saileko B2 mailako bigarren eskuliburua argitaratu da

  • Didakteka
  • Sortua: 2021(e)ko otsailak 2
  • Bisitak: 593
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

PRIMERAN! B2.2, materialaren bigarren eskuliburua argitaratu du HABEk. 2020ko irailean kaleratu zen PRIMERAN! B2.1 eskuliburuarekin batera, B2 mailako argitalpena osatzen du. www.primeranb2.ikasbil.eus atariko edukiak ere eguneratu egin dira, PRIMERAN! B2 egitasmoaren osagai guztiak ikasle eta irakasleen esku jarriz.

  • Atala:
  • Egilea:
    • HABE
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Irakasten-arloak:
    • Primeran metodoa
HEOCaren eta Euskara kolokialaren eskuliburuaren azalak

HEOCa eta lagunarteko euskara: "Euskara kolokialaren eskuliburua"-ren harira

  • Didakteka
  • Sortua: 2021(e)ko otsailak 1
  • Bisitak: 207
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 2

Duela gutxi eman genuen hemen "Euskara kolokialaren eskuliburua"-ren berri; baina, zer dago HEOCean erregistro horri buruz? Sarrera honetan curriculumean zehar agertzen diren zenbait alderdi zehaztuko ditugu, lagungarri gertatuko zaizuelakoan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Ariztimuño Lopez, Borja
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Jakintza arloak:
    • Curriculuma
    • Hizkuntza
  • Hizkuntza-arloa:
    • Hizkuntzalaritza
Liburuaren azala

Euskara kolokialaren eskuliburua

  • Didakteka
  • Sortua: 2021(e)ko urtarrilak 26
  • Bisitak: 361
  • Iruzkinak: 2
  • Gogokoak: 1

2020ko azaroaren hasieran argitaratu zen Asier Larrinagaren liburua, UEUren eskutik, eta hainbatek euskarari (bereziki estandarrari) ikusten dioten hutsunea betetzeko beste urrats bat da.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Ariztimuño Lopez, Borja
    • Larrinaga Larrazabal, Asier
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Hizkuntza
  • Hizkuntza-arloa:
    • Hizkuntzalaritza
Prosumirtuatzailea

Irakasbilen parte hartzeko bideak

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko irailak 28
  • Bisitak: 1578
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"Irakasbil, HABEren atal berria" artikuluan zein esparru hau aurkezteko egindako azalpenetan adierazitakoari jarraikiz, bat baino gehiago dira parte hartzeko bideak. Gogora ditzagun, bada, bide batez, desiragarria litzatekeen erabiltzaile "prosumirtuatzaile" kontzeptua eta Twitter esparrua ere hor dagoela.

UEU

UEU: 2021eko lehen seihileko eskaintza

2021eko lehen seihileko eskaintza ari da prestatzen UEU. Aurrerapena badago eta antolatutako direnen artean badago bereziki azpimarratzekorik.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Ikastaroaren antolatzaileak:
    • Beste
    • Udako Euskal Unibertsitatea
Cervantes institutua

2021erako Cervantes institutuaren irakasleentzako prestakuntza-eskaintza

  • Didakteka
  • Sortua: 2021(e)ko urtarrilak 19
  • Bisitak: 173
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Ohi duenari jarraikiz, 2021. urtean antolatuko duen irakasleentzako prestakuntza-eskaintzaren berri eman du Cervantes institutuak. Berez gaztelania-irakasleei begirakoak izan arren, badaude edozein hizkuntzatako irakasleentzat interesgarriak izan daitezkeen jarduerak. Gainera, denak ez dira aurrez aurrekoak.

World of Better Learning

Zer ikasi dugu 2020an?

  • Didakteka
  • Sortua: 2021(e)ko urtarrilak 12
  • Bisitak: 236
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"World of Better Learning" blogeko taldeak 2020an argitaratutakoaren laburpena egin zuen abenduan, “8 things we’ve learned this year” (“aurten ikasi ditugun 8 gauza”) izenburupeko zortzi sarreratan. Ingelesez daude, bai zortzi sarrera horiek, bai aipatzen diren bestelako materialak. Dena den, kontuan izan era automatikoan itzultzeko aukerak ere badaudela (itzultzaile neuronalak eta berorien hedapenak, nabigatzaileek dituztenak…).

Comunicar 63

Ikasleen "lagun" sare sozialetan?

  • Didakteka
  • Sortua: 2021(e)ko urtarrilak 8
  • Bisitak: 188
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Sare sozialetan ikasleen "lagun" izan ala ez? Gai horren inguruko ikerketa baten berri eman zuten artikulu batean Turan, Durdu eta Gotkas irakasle turkiarrek. Testuingurua gure esparrutik urrun samar egon arren, planteatzen direnak zein emaitzak eta ondorioak hausnarketarako baliagarri suerta dakizkiguke.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua Anzola, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia
Les cahiers du GERES

Bitartekotza, hizkuntza ikasteko komunikazio-modu gisa eta gaitasun profesional gisa

  • Didakteka
  • Sortua: 2020(e)ko abenduak 18
  • Bisitak: 184
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 2

Carmen Ramos eta Pilar Salamanca irakasleek bitartekotza gaiaz komunikazio bat aurkeztu zuten GERES (Groupe d'Étude et de Recherche en Espagnol de Spécialité) taldeak 2018ko ekainean antolatutako nazioarteko topaketetan; talde berak argitaratutako aldizkariaren 11. zenbakian dago jasota artikulu gisa.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Ramos, Carmen
    • Salamanca, Pilar
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
Javier Muñoz-Basols

Erosotasun-gunetik harago: hizkuntza-aniztasuna, itzulpena eta bitartekotza, gaitasun eleaniztuna sustatzeko

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2020(e)ko abenduak 17
  • Bisitak: 295
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Azpititulatutako telesailak ikustean edo kanta ezagunen hitzak atzerriko hizkuntza batean ikastean gertatzen den bezala, hedabideek errealitate eleaniztun globalak adierazten dituzte. Dena den, ez dago beti argi irakasleek nola aprobetxa ditzaketen ikasleen hizkuntza-aniztasunasunaren esperientzia horiek atzerriko hizkuntzako ikasgelan. Itzulpengintza irakasteko orduan ikuspegi multilingual bat txertatzea baliagarria izan daiteke ikasleei erakusteko itzulpengintzako arazo bat nola ebatz daitekeen hainbat hizkuntzatan. Horrek hizkuntza-aniztasunaz kontzientzia hartzen laguntzen du, eta gaitasun eleaniztunak sustatzen ditu, ikasleek hizkuntzen arteko antzekotasunak eta desberdintasunak identifikatu behar baitituzte, eta hizkuntzen eta kulturen arteko loturak egin. Artikulu honetan, ikas-unitate bat aurkeztuko dut, auto-hausnarketa eta ikus-entzunezko itzulpen eleaniztuna (IEIE) lantzeko jarduerez osatua, eta hizkuntza-aniztasuna atzerriko hizkuntzako curriculumean txertatzeko eta irakasleak trebatzeko erabil daitekeena. Horrelako programa batek hizkuntza-aniztasunarekiko eta eleaniztasunarekiko kontzientzia garatzeko zenbait modu eskaintzen dizkie irakasleei, eta irakasleak eta ikasleak beren erosotasun-gunetik harago joatera bultzatzen ditu, testuen itzulpen eleaniztunak jorratzen dituztenean.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Muñoz-Basols, Javier
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 96
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Beste iturrietatik
ALTE Jokabide egokien printzipioak

"ALTE Jokabide egokien printzipioak" argitaratu da

  • Didakteka
  • Sortua: 2020(e)ko abenduak 15
  • Bisitak: 270
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

2020an eman du argitara ALTE erakundeak "Principles of Good Practice" dokumentuaren hirugarren edizioa. Erakunde horren kide da HABE Eusko Jaurlaritzaren izenean. Hala, eta euskara ikasten ari diren ikasle helduen ebaluazio zein egiaztatzegintzan diharduten irakasle eta aztertzaileentzat interesgarri bezain erabilgarri izango delakoan, testu hori euskaratu eta argitaratzea erabaki da. Bi modutara izango du eskura interesaturik dagoen orok.

  • Atala:
  • Egileak:
    • HABE
    • ALTE (Association of Language Testers in Europe)
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Jakintza arloa:
    • Ebaluazioa
Liburuaren azala

Fontes Linguae Vasconum, mende erdiko ibilbidea euskal ikerketan

  • Didakteka
  • Sortua: 2020(e)ko abenduak 3
  • Bisitak: 176
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Berriki "Fontes Linguae Vasconum 50 urte, ekarpen berriak euskararen ikerketari" liburua argitaratu da, eta dagoeneko bada ale bat HABE liburutegian eskuragai.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Ariztimuño Lopez, Borja
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Hizkuntza
  • Hizkuntza-arloa:
    • Hizkuntzalaritza
hausnartzen 1

Irakaskuntzaz hausnartzea, garapen profesionalerako bidea

  • Didakteka
  • Sortua: 2020(e)ko abenduak 2
  • Bisitak: 143
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Cambridge University Press-eko "World of Better Learning" blogean irakurri dugu Heidi Burrows-ek duela gutxi idatzitako sarrera bat. Gai interesgarri bezain mamitsuak sumatu ditugu izenburuan, besteak beste, hausnarketa, irakaskuntza eta garapen profesionala. Proposatu dituenak ez zaizkigu, seguruenik, arrotz izango; agian, erabili ere egin edo egiten ditugu. Edonola ere, gogoratzeko eta dagoeneko Irakasbil esparruan gai horiei buruz dauden material batzuk berriz plazaratzeko aukera emango digu.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua Anzola, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
euskara eta feminismoa bidelagun jardunaldiak

"Euskara eta Feminismoa bidelagun" jardunaldiak azaroko astearteetan online

  • Didakteka
  • Sortua: 2020(e)ko abenduak 1
  • Bisitak: 333
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"Euskara eta feminismoa" jardunaldiak online izan ziren iragan azaroko astearteetan goizeko hamarretan, lau mahai-inguru guztira, Eusko Jaurlaritzako Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzak, Emakundek eta Hizkuntza eta Generoa batzordeak elkarlanean antolatutakoa.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Maya Urroz, Ainara
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Hizkuntza
Borja Ariztimuño

Oinarrizko lexikoaz

  • Didakteka
  • Sortua: 2020(e)ko azaroak 19
  • Bisitak: 287
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Iñigo Astiz kazetariak Leizarragaren itzulpen handia ekarri zuen hizpidera duela hilabete zenbait argitaraturiko "Euskal literatura izan zena eta izan zitekeena" artikuluan. C2 mailako itzulpena, ezbairik gabe. Haatik, testu hartan badira A1 mailan ikasten diren hitzak ere, jakina; oinarrizko lexikoa.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Ariztimuño Lopez, Borja
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Hizkuntza
Euskara Eskuz Esku proiektuaren logoa

“Euskara Eskuz Esku (EEE)” proiektua sortu du Euskaltzaindiak

  • Didakteka
  • Sortua: 2020(e)ko azaroak 4
  • Bisitak: 426
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

Euskaltzaindiak berriki sortu du Euskara Eskuz Esku (EEE) proiektu berria, Ipar Euskal Herrian aditu ez diren zenbait hiztunen zalantza euskara batuaren erabilera egokiari buruz argitzeko eta zailtasunak bideratzeko. Webgunearen helburu nagusia arauak aurkeztea da eta Ipar Euskal Herriko berezitasunak azpimarratzea, bereziki euskara batuan onartutako Iparraldeko formak lehenetsiz.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Euskaltzaindia
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Jakintza arloa:
    • Hizkuntza
Moodle

Moodle-i buruzko bideo-tutorialak

  • Didakteka
  • Sortua: 2020(e)ko urriak 30
  • Bisitak: 414
  • Iruzkinak: 2
  • Gogokoak: 1

Ikasteko erabil daitekeen material ugari dugu Interneten; ondo aukeratzea izaten da kontua. Hala, Moodle-i buruzko bideo laburrak edo bideo-tutorialak ere badaude interesaturik dagoen edonoren eskura, YouTuben besteak beste.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua Anzola, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia
  • Irakasten-arloak:
    • Moodle trikimailuak
Ximena Miranda

Liburu isilen erabilera hizkuntzen eskolan

  • Didakteka
  • Sortua: 2020(e)ko urriak 23
  • Bisitak: 487
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Zer gertatuko litzateke ikasleei “hitzik gabeko liburu bat irakurriko dugu gaur” esango bagenie? Galdera hau egin du Ximena Mirandak argitara eman den sarrera batean. Izan ere, liburu isilen (silent books) erabilerari buruzko hausnarketa eta proposamenak plazaratu ditu. Hitzik edo ia hitzik gabeko liburuak dira liburu isilak. Haurrentzakoak direla pentsa daitekeen arren, gazte zein helduekin ere erabil daitezke hizkuntzen eskoletan.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Murua Anzola, Iñaki
    • Miranda Olea, Ximena
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
Decálogo para la mejora de la docencia online

"Decálogo para la mejora de la docencia online" liburua

  • Didakteka
  • Sortua: 2020(e)ko irailak 21
  • Bisitak: 372
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

"Decálogo para la mejora de la docencia online. Propuestas para educar en contextos presenciales discontinuos" liburua plazaratu du irailean UOCek. Albert Sangrà izan da koordinatzaile eta zenbait adituren ekarpenak bildu dira. Gai anitzak landu dira 10 kapitulutan zehar, besteak beste, ikastaroen diseinua, jarduerak, ebaluazioa eta atzeraelikadura, erremintak, lankidetza... Sarean eskura jarri dute doan.

  • Atala:
  • Egileak:
    • UOC (Universitat Oberta de Catalunya)
    • Sangrà, Albert
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia
e-CO 16

Moodle eta ebaluazio formatiboa

  • Didakteka
  • Sortua: 2020(e)ko uztailak 20
  • Bisitak: 297
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Moodle eta ebaluazio formatiboari buruzko jardun biko ikastaroa antolatu zuten Andaluzian irakasleen prestakuntzarako. Hortik abiatuta, “Plataformas digitales y evaluación: el caso de Moodle” artikulua idatzi zuen Aníbal de la Torrek "eco. Revista Digital de Educación y Formación del profesorado" aldizkarian.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Murua Anzola, Iñaki
    • De la Torre Espejo, Aníbal
  • Dokumentu-mota:
    • Artikulua
    • Sarrera
  • Jakintza arloak:
    • Ebaluazioa
    • Teknologia
  • Irakasten-arloak:
    • Moodle trikimailuak
Airtable

Euskara ikasteko baliabideak Sarean

  • Didakteka
  • Sortua: 2020(e)ko ekainak 18
  • Bisitak: 552
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Elkarrekin lan eginez osatu dute zenbait pertsonak "Apps para aprender español" datu-basea, Esperanza Román-Mendozaren gidaritzapean. Interesaturik dagoen edonork ikusi eta jaitsi dezake, ekarpenak egiteaz gain. Posible litzateke euskaraz ere horrelako bat egitea?

  • Atala:
  • Egileak:
    • Murua Anzola, Iñaki
    • Román-Mendoza, Esperanza
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia
2016.12_Clandfield

Elkarreragina esploratzea

  • Didakteka
  • Sortua: 2020(e)ko ekainak 25
  • Bisitak: 252
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"Explorar la interacción" izenburua zuen Lindsay Clandfield adituak 2016ko abenduan Bartzelonan bideratu zuen tailerrak. Orduan erabilitako aurkezpena Interneten dago eta lagungarri bat baino gehiago aurkituko dugu online elkarreraginaz.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Clandfield, Lindsay
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Jakintza arloak:
    • Teknologia
    • Didaktika
Mugikorraren erabilera pedagogikoa ikasgelan

Mugikorraren erabilera pedagogikoa ikasgelan

  • Didakteka
  • Sortua: 2020(e)ko ekainak 16
  • Bisitak: 2422
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

"Mugikorraren erabilera pedagogikoa ikasgelan" izan zen apirilean Maite Goñik emandako webinario baten izenburua. You Tuben dago grabaketa, Mondragon Unibertsitatearen kanalean hain zuzen. Orduan esandakoak laburbildu eta iruzkindu ditugu sarrera honetan.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Murua Anzola, Iñaki
    • Goñi Eizmendi, Maite
    • KoLaborategia
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia
HABE liburutegia

Zer egin dokumentuak eskuratzeko? Informazio-iturriak eta dokumentu-hornitzaileak

  • Didakteka
  • Sortua: 2020(e)ko apirilak 28
  • Bisitak: 482
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

Artikuluen pisua gero eta handiagoa da informazio-iturri gisa. Hau honela, Inguma eta Dialnet bezalako datu-base espezialduak dira oinarrizko tresna artikulu-zientifiko bila dabilenarentzat. Ildo berari jarraikiz, artikuluen eskaria nagusitzen ari da liburutegiei eskatzen zaien zerbitzuen artean. Eta, kontuan izan, HABE Liburutegiak, publikoa eta espezializatua izanik, euskararen didaktika eta, oro har, bigarren hizkuntzen didaktikaren alorreko dokumentazioaren bila dabilenari zerbitzu telematikoak ere eskaintzen dizkiola, nor bere etxe edo bulegotik, dokumentuak eskatu eta jasotzeko zerbitzua, alegia

  • Atala:
  • Egileak:
    • Irizar, Imanol
    • Oliveri, Oihane
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
Olga Esteve

Elkarrekintza, elkarrizketa eskatzen duen prozesua

  • Didakteka
  • Sortua: 2020(e)ko apirilak 6
  • Bisitak: 396
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

Hezkuntza eta ikaskuntza elkarreraginpean burutzen diren prozesutzat hartzen dira, irakasteak hitz egitea dakarrela ulertuta, elkarrizketak izatea. Horrela, elkarrekintza ez ezik, elkarren artean osatzen den pentsamendua ere badugu ikaskuntzan; pentsamendua eta hizkuntza hertsiki loturik baitaude. Eta, horregatik hain zuzen, pedagogia dialogikoa indartzeko beharrezkoa izango da ikasgelan elkarreragina sustatzea, izan aurrez aurreko saioetan, izan online bidez bideratutakoetan.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Esteve, Olga
  • Jakintza arloak:
    • Curriculuma
    • Didaktika
Nola osatu sekuentzia bat?

Hizkuntza-gaitasunen ikaskuntza mikrosekuentzia didaktikoen bidez

  • Didakteka
  • Sortua: 2020(e)ko martxoak 28
  • Bisitak: 791
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Azken hamarkadotan, bigarren hizkuntzen irakaskuntza planteatzeko moduak aldaketa handia ezagutu du. Hasiera batean, xede-hizkuntzaren izaerari, ezaugarriei eta irakasteko moduari buruzko galderetatik abiatzen baginen ere, oraingo abiapuntua bigarren hizkuntza hori nola ikasten den, eta, hori errazteko, zer egin behar dugun galdetzea da.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Vilá, Montserrat
    • Esteve, Olga
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
Gramatika

Gramatikaren irakaskuntza: zertarakoak zer eta nola artikulatzen dituenean

  • Didakteka
  • Sortua: 2020(e)ko martxoak 19
  • Bisitak: 414
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Hizkuntzen irakaskuntzan programazio guztien funtsezko osagaietakoa da gramatika. Batzuek gidalerro nagusitzat hartzen dute; beste batzuk, berriz, bestelako elementuen inguruan artikulatzen dute egitaraua (nozioak, funtzioak edo atazak); baina ia guztiek gramatika-edukiak lantzen dituzte.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Fontich, Xavier
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Edukiak:
    • Gramatika