Home

Argitaratua: astelehena, 8 iraila 2014, 12:00
  • irakasbil-kudeaketa:
    • irakasbil-kudeaketa
Etxepare

Atzerriko goi-mailako zentroetan euskara eta euskal kultura irakasteko prestakuntza, udazkenean Donostian

  • Didakteka
  • Sortua: 18 iraila 2017
  • Bisitak: 269
  • Iruzkinak: 2
  • Gogokoak: 0

Etxepare Euskal Institutuak eta Euskal Herriko Unibertsitateak (EHU) ikastaroa antolatu dute aurten laugarrenez. Honen helburua atzerriko goi-mailako zentroetan zein unibertsitateetan euskara atzerriko hizkuntza gisa irakasten duten irakasle edo irakurleen prestakuntza osatzea da eta gisa horretako lanpostuak bete nahi dituzten lizentziatuei edo graduatuei zuzenduta dago.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
Jaume Batlle

Parekoen behaketa irakasleen garapen profesionalean: Video Enhanced Observation (VEO) sistemarekin egindako esperientzia praktiko bat

  • Argitalpenak
  • Sortua: 30 ekaina 2017
  • Bisitak: 228
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Parekoen behaketa gero erabiliagoa da ikastetxeetan irakasleen garapen profesionalerako praktika gisa. Gogoeta egitea barne hartzen duenez, irakasleek eskolan egin duten lanari eta izan duten jokabideari buruzko gogoeta egin dezakete behaketa modu honi esker, ikasgelan gertatu dena behatuz eta eztabaidatuz. Hala ere, sarritan, irakasle askok ez dute era horretako prestakuntza-ekintzetan parte hartu nahi izaten, behatuak izateak beldurra edo erreparoa ematen dielako. Parekoen behaketaren ezaugarriak analizatzea da artikulu honen xedea, irakurleak sakonago ezagutu ahal izan dezan zer esan nahi duen eta zer eskaintzen dion irakasleen garapen profesionalari. Halaber, parekoen behaketaren ezaugarriak jorratu ondoren, Video Enhanced Observation (VEO) aurkeztuko da. Ikasgelako saioak bideoan grabatzeko aplikazio mugikor bat da, klasean zehar gertatzen diren elementuak eta ezaugarri bereziak etiketatzeko aukera ematen duena, behaketa-prozesua eta, batez ere, behaketaren ondorengo eztabaida, errazagoa, arinagoa, malguagoa eta zehatzagoa izan dadin.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Batlle Rodríguez, Jaume
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 90
Paul Nation

Paul Nation-en ekarpenak

  • Didakteka
  • Sortua: 10 abuztua 2017
  • Bisitak: 98
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Hizkuntzen irakaskuntzen metodologian eta hiztegiaren eskurapenean ikertzaile garrantzitsua dugu Paul Nation, batez ere, ingelesa atzerriko hizkuntza gisa irakasteko esparruan. Berak ekoiztutako materialak eskura daude Interneten, besteak beste, ikasle helduentzat eta irakasleentzat idatzitako testuak.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
Baliokidetza 2017

Euskara-agirien baliokidetza aldatzen duen Dekretu berria

  • Didakteka
  • Sortua: 2 abuztua 2017
  • Bisitak: 248
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 0

Uztailaren 20an argitaratu da Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian 187/2017 Dekretua, euskararen jakite-maila egiaztatzen duten tituluak eta ziurtagiriak baliokidetu, eta Hizkuntzen Europako Erreferentzi Marko Bateratuko mailekin parekatzeko dekretua aldatzen duena.

Garbiñe Larralde eta Itziar López

Visual Thinking-a hizkuntzen irakaskuntzan eta ikaskuntzan

  • Argitalpenak
  • Sortua: 20 ekaina 2017
  • Bisitak: 884
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 0

Gizarte honetan, irudien mundua baztertua izan da, oro har, hezkuntzaren eremutik. Dena den, gero eta beharrezkoagoa da irudiari berriz ere protagonismoa itzultzea eta berez daukan potentzial didaktikoa baliatzea. Ildo horretatik, Visual Thinking-a aliatu indartsua izan daiteke bigarren hizkuntza bat ikasteko prozesuan. Izan ere, irudien unibertsaltasunari, kode zuzenari eta interpretatzeko erraztasunari esker, edozein garunek atzeman ditzake kontzeptuak eta ideiak. Halaber, oso formula egokia eta baliozkoa da pentsamendu bisuala narrazio digitalak ekoizteko; horrela, edozein eduki modu bisual eta erakargarrian egituratzen ikasteaz gain, mintzamena eta idazmena lantzen dira.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Larralde, Garbiñe
    • López, Itziar
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 90
ELE jardunaldiak 2017ko uztailean

ELE Jardunaldietan landutakoen laburpenak

  • Didakteka
  • Sortua: 14 uztaila 2017
  • Bisitak: 134
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Bi jardunaldi egin ziren joan den astean ELE (espainiera atzerriko hizkuntza gisa) esparruan: "II Jornadas formaACTIVAS de profesores", Valladoliden, eta "II Encuentro de profesores innovadores y creativos", Madrilen.

Bertan landutakoari buruzko informazioa Sarean aurki daiteke.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
marcoELE 24

"Evaluación y aprendizaje", Sonsoles Fernándezek idatzitako artikulua

  • Didakteka
  • Sortua: 29 maiatza 2017
  • Bisitak: 185
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

"Evaluación y aprendizaje" artikulua idatzi du Madrileko Hizkuntza Eskolako Sonsoles Fernándezek; "marcoELE" aldizkariaren 24. zenbakian eman da argitara. Ebaluazio formatiboa edo ikasteko ebaluazioa du helburu; testuinguru nagusia, berriz, hizkuntzaren ikas-irakaskuntza. Alderdi teorikoaz gain, zer, noiz eta nola ebaluatu landu du egindako planteamenduari jarraikiz; datuak biltzeko erremintak ere aurkeztu ditu.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Fernández, Sonsoles
  • Dokumentu-mota:
    • Artikulua
  • Jakintza arloak:
    • Ebaluazioa
    • Didaktika
HABE

A1 eta A2 mailetako laginen azterketa

  • Didakteka
  • Sortua: 26 maiatza 2017
  • Bisitak: 502
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

HABEren zuzendari nagusiaren 2017ko urtarrilaren 9ko Ebazpenaren arabera, A1 eta A2 gaitasun-mailei dagozkien ziurtagiriak lortzeko hiru garai zituen ezarrita 2016 urterako jarraibideak. Lehena amaituta, euskaltegi –lagin batetik jasotako ebaluazio-jardueren azterketa duzu eskegita duzun txostenean.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Perales, Josu
    • Zubia, Ane
    • Errazu, Miren
    • Zubimendi, Naiara
  • Jakintza arloa:
    • Ebaluazioa
García, Rigo eta Jiménez

Multimedia Learning-a eta bigarren hizkuntzen ikaskuntza (I): teoria.

  • Argitalpenak
  • Sortua: 10 maiatza 2017
  • Bisitak: 422
  • Iruzkinak: 2
  • Gogokoak: 0

Multimedia Learning edo Multimedia-Ikaskuntzaren teoria aurkeztuko da artikulu honetan. Hauxe da teoria horrek oinarrian defendatzen duena: multimedia-bitartekoen bidez irakaskuntza tradizionalarekin baino gehiago eta hobeto ikasten dela. Teoria konplexua da, eta luze jotzen du haren azalpenak; horregatik, aurkezpena bi artikulutan banatzea pentsatu dugu. Lehenengoan, teoria ulertzeko sarrera bat egingo da; bigarrenean, berriz, bigarren hizkuntzen irakaskuntzan aplikatzeko ematen dituen aukera pedagogikoak eta ikerketa-arlo posibleak landuko dira.

  • Atala:
  • Egilea:
    • García, J. Daniel
    • Rigo, Eduardo
    • Jiménez, Rafael
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 90
Filmeak egiteko

Ikus-entzunezkoak eskolan

  • Didakteka
  • Sortua: 24 martxoa 2017
  • Bisitak: 469
  • Iruzkinak: 2
  • Gogokoak: 0

Filmak edo bideo-zatiak eskolan erabiltzea da teknologiak baliatuta dugun aukeretako bat. Bestalde, filmak ikus-entzutea ez da bide bakarra; hor ditugu bikoizketa edo azpititulazioa, esate baterako.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
Eneko Anton eta Jon Andoni Duñabeitia

Elebitasuna, bi hizkuntza hitz egitea baino gehiago

  • Argitalpenak
  • Sortua: 30 abendua 2016
  • Bisitak: 1405
  • Iruzkinak: 2
  • Gogokoak: 0

Elebidun izateak baditu ondorioak, hizkuntza baten baino gehiagotan komunikatzeko gaitasuna izateaz gain. Hau honela, elebidunen eta elebakarren arteko alderaketek zientzilari askoren interesa piztu dute aspalditik. Artikulu honetan, ondorio linguistikoei eta kognitiboei erreparatuko diegu, ondorio positiboei zein negatiboei, eta horretarako hainbat ikerketaren emaitzetan oinarrituko gara. Halaber, “abantaila elebidunaren” hipotesia aurkeztuko dugu

  • Atala:
  • Egilea:
    • Antón, Eneko
    • Duñabeitia, Jon Andoni
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 89
L de lengua

Gramatikaren eta pragmatikaren arteko harremanak

  • Didakteka
  • Sortua: 27 otsaila 2017
  • Bisitak: 231
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Gai horren inguruan ari da José Amenós, Complutense unibertsitateko irakaslea, L de Lengua-ren 112 podcast honetan. Hizkuntzaren eraginpean aritzea eta praktika esanahidunen bidez hizkuntza erabiltzeko aukerak izatea omen da ikasprozesua burutzeko oinarrizko baldintza. Garrantzitsuena xede-hizkuntza behatzen irakastea dela dio, eta ama-hizkuntzarekin harremanetan jartzea. Izan ere, ama-hizkuntzaren ezagutza da xede-hizkuntza ikasteko ikasleak balia dezakeen tresnarik baliotsuenetako bat.

  • Atala:
  • Egilea:
    • L de Lengua
    • Amenós, José
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
  • Jakintza arloa:
    • Curriculuma
  • Hizkuntza-arloa:
    • Pragmatika
"Euskera para castellanohablantes"

"Euskera para castellanohablantes" liburua

  • Didakteka
  • Sortua: 22 otsaila 2017
  • Bisitak: 845
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Beatriz Fernández EHUko irakasle eta euskaltzainak idatzitako "Euskera para castellanohablantes" liburuari buruzko iruzkinak. Gaztelaniaz idatzita dagoen arren, euskara ikasten edo irakasten ari denak aurki lezake alderdi interesgarririk dibulgazio-lan honetan.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Hizkuntza-arloa:
    • Linguistics
Abel Camacho eta Pedro Lonbide

Zer dugu Moodle-ren kontra? Eta alde?

  • Argitalpenak
  • Sortua: 30 abendua 2016
  • Bisitak: 909
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 2

Gaur egun, ikaskuntza kudeatzeko sistema (LMS) edo plataforma telematikoen artean Moodle da ezagunena, ezbairik gabe. Hezkuntza-etapa guztietako zentroetan ari da erabiltzen, gurean nahiz nazioartean. Hala ere, ikaragarrizko zabalkunde hori gorabehera, galdera asko datozkigu Moodleren erabileraren egokitasunaz. Moodleren erabiltzaile guztiek behar al dute Moodle? Beren beharrak asetzen al ditu? Zein dira Moodlek ekar ditzakeen abantailak? Eta desabantailak? Artikulu honetan, galdera horiei erantzuten saiatuko gara; betiere, hezkuntza-zentro txiki edo ertain batean ari den irakasle edo ikastaro-sortzaile baten ikuspuntutik.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Camacho, Abel
    • Lonbide, Pedro
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 89
HABE-EHU

2004 Gramática y aprendizaje de lenguas: perspectivas cognitivas y aplicaciones pedagógicas

  • Didakteka
  • Sortua: 9 urtarrila 2017
  • Bisitak: 466
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

10 ekarpenek osatzen dute “Gramática y aprendizaje de lenguas: perspectivas cognitivas y aplicaciones pedagógicas” uda ikastaroa, HABEk eta EHUk lankidetzan 2004an eratua, eta Legazpi 6ko Joseba Ezeiza, eta Granadako unibertsitateko Jenaro Ortega, Alejandro Castañeda eta José Plácido Ruiz irakasleek eskainia. Gramatika da hitzaldi guztietan ardatz, eta gramatikaren jabekuntza nola hobetu dute mintzagaia.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Hitzaldia
    • HABE & EHU Summer Courses
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Edukiak:
    • Gramatika
Uri Ruiz Bikandi

Ikasgelan nola egin lan euskara H2 duten ikasleek euskarazko gaitasun egokia gara dezaten

  • Didakteka
  • Sortua: 8 azaroa 2016
  • Bisitak: 345
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

"Ikasgelan nola egin lan euskara H2 duten ikasleek euskarazko gaitasun egokia gara dezaten" izenburupean, Uri Ruiz Bikandiri egindako elkarrizketa egituratua duzu Berritzegune Nagusiak ekoiztutako bideo honetan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Ruiz Bikandi, Uri
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Hizkuntza-arloa:
    • Soziolinguistika
Angelica Alexopoulou

El enfoque basado en los géneros textuales y la evaluación de la competencia discursiva

  • Didakteka
  • Sortua: 24 urria 2016
  • Bisitak: 343
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Gramatika-baliabideek zentzu berria hartzen dute testuaren ikuspegitik aztertzean. Horrela dio Angelica Alexopoulou-k eranskin eskaintzen den dokumentuan. Izan ere, testu-generoak eskaintzen duen perspektiba holistikoak aukera ematen du hizkuntza-baliabide guztiak ikuspegi ezberdinetatik lantzeko: funtzionala, nozionala, gramatikala zein pragmatikoa.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Alexopoulou, Angelica
  • Dokumentu-mota:
    • Artikulua
  • Edukiak:
    • Testua
  • Hizkuntza-arloa:
    • Testugintza
Idatzi

Escribir es reescribir. La reescritura en las secuencias didácticas para la expresión escrita

  • Didakteka
  • Sortua: 22 iraila 2016
  • Bisitak: 399
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

Writing is rewriting. Aipamen horrek azaleratzen du idazkuntzaren alderdirik zailenetarikoa: lehen bertsiora itzultzea, berori aztertzeko, hobetzeko eta azkeneko bertsioa doitzeko. DOLZek eta SCHNEUWLYk aditzera ematen dutenez, prozesu motela da idaztea, neketsua, joan-etorri handikoa, etenik gabeko berridazketak eskatzen dituena.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Schneuwly, Bernard
    • Dolz, Joaquim
  • Trebetasunak:
    • Idazmena
La evaluación de la lengua oral

La evaluación de la lengua oral. Retos y alternativas

  • Didakteka
  • Sortua: 6 iraila 2016
  • Bisitak: 441
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 0

Ebaluazioaz hitz egitea ikasteaz hitz egitea da. Beti. Are gehiago mintzamenean berezkoak dituen ezaugarriengatik: berehalakotasuna eta atzeraezintasuna. Izan ere, ekoizpena eta ebaluazioa batera gauzatzen dira, idazmenean ez bezala.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Vilá, Montserrat
    • Castellá, Josep M.
  • Jakintza arloa:
    • Ebaluazioa
  • Trebetasunak:
    • Mintzamena