Home

Argitaratua: astelehena, 8 iraila 2014, 12:00
  • irakasbil-kudeaketa:
    • irakasbil-kudeaketa
IS 56 azala

Ikasgela kudeatzeko teknikak

  • Argitalpenak
  • Sortua: 15 urtarrila 2019
  • Bisitak: 102
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

56. zenbakira iritsi da Itzulpen Saila bilduma; Jim Scrivener-en "Ikasgela kudeatzeko teknikak" liburua. "Classroom Management Techniques" da jatorrizko edizioaren izenburua, Cambridge University Press-ek argitaratua. Hitzurun izan da 400 orrialdetik gorako liburu mardul honen itzultzailea.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Scrivener, Jim
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Itzulpen Saila
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Hizpide zenbakia:
    • 56
Iñaki Villoslada

OSOaren beste erdia

  • Didakteka
  • Sortua: 9 urtarrila 2019
  • Bisitak: 135
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Bi adiera ditu "oso"-k adjektiboa denean. Erabilerari dagokionez, berriz, baditu zenbati murriztapen.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Villoslada, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Jakintza arloa:
    • Lenguage
Prosumirtuatzailea

Irakasbilen parte hartzeko bideak

  • Didakteka
  • Sortua: 28 iraila 2017
  • Bisitak: 751
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

"Irakasbil, HABEren atal berria" artikuluan zein esparru hau aurkezteko egindako azalpenetan adierazitakoari jarraikiz, bat baino gehiago dira parte hartzeko bideak. Gogora ditzagun, bada, bide batez, desiragarria litzatekeen erabiltzaile "prosumirtuatzaile" kontzeptua eta Twitter esparrua ere hor dagoela.

María Estévez Funes

H2ko irakaslearen "saltsa sekretua" sortzeko errezeta

  • Argitalpenak
  • Sortua: 11 abendua 2018
  • Bisitak: 281
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Hizkuntza-irakasleok zalantza hau izaten dugu beti: ondo ari naiz edo hobeto egin dezaket? Hain justu, hobetzeko gogo hori dela-eta bilatzen dugu etengabe osagai sekretua; hau da, gure ikasgeletan integratzeko zapore paregabea eskainiko digun osagai sekretua, gure eskola guztiak gozo-gozoak izateko behar dugun osagaia. Gaur egun, irakaskuntza ikusteko modu berriak daude, eta, aldi berean, gure eguneroko jarduna errazten diguten baliabide ugari ditugu eskura. Hala ere, irakasteko lan honek guztiak ez du zentzurik izango, irakaslea ez badago inplikatuta edo motibatuta. Era berean, gaur egungo ikuspegitik, ez da hain garrantzitsua prestatutako saltsa zer motatakoa den edo zer osagairekin egiten dugun. Horiekin batera, kontuan izan behar dugu beti zein izan den gure inplikazio-maila eta zenbat gozatu dugun platera planifikatzen, eratzen eta apaintzen.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Estévez Funes, María
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 93
Iñaki Villoslada

Oso erreza da oso

  • Didakteka
  • Sortua: 22 azaroa 2018
  • Bisitak: 314
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

"Oso" maila-adberbioaren kokapenari buruz zalantzak egon ohi dira. Ez da, ordea, oso kontu zaila, izan ere, Euskaltzaindiaren Hiztegira jo(tzea) besterik ez dago zalantzak uxatzeko

  • Atala:
  • Egilea:
    • Villoslada, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Jakintza arloa:
    • Lenguage
Fernando Rosell-Aguilar

Twitter: irakasleen garapen profesionala eta praktika-komunitateak

  • Argitalpenak
  • Sortua: 12 azaroa 2018
  • Bisitak: 124
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Artikulu honetan aipatzen diren hizkuntza-irakasleek Twitter erabiltzen dute garapen profesional jarraiturako, #MFLtwitterati traol-hitzaren bidez. Oinarritzat hartuz inkesta bat (n = 116) eta elkarrizketak (n = 11), irakasle multzo horrek traol-hitz hori erabili eta Twitterrek beren lanean nola eragiten dien ebaluatu da. Emaitzen arabera, gehienek probatzen dituzte sare horretako iradokizunak eta ideiak, eta horrek eragin positiboa du beren irakasle-lanean. Azkenik, traol-hitz horren erabiltzaileak praktika-komunitate bat ote diren jorratzen da.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Rosell-Aguilar, Fernando
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 93
Rosa Alonso-Pérez & Alicia Sánchez-Requena

Atzerriko hizkuntzak irakastea ikus-entzunezkoen itzulpengintzako baliabideak erabilita: irakasleen hainbat ikuspegi

  • Argitalpenak
  • Sortua: 25 urria 2018
  • Bisitak: 107
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Joan den hamarkadan ikus-entzunezkoen itzulpengintzaren (IEI) industrian erabili ohi ziren teknikak atzerriko hizkuntzen (AH) irakaskuntzan erabiltzen hasi ziren, emaitza onekin. Irakasleek zein ikertzaileek zenbait IEI tipologiari buruzko datu baliagarriak eskaini dituzte (esaterako, azpitituluak jartzea, bikoizketa, audio-deskribapena) ikaskuntzaren arlo jakin batzuk hobetzeko: hitz berrien ikaskuntza, ahozkoaren ulermena, ahoskera, beste kultura batzuei buruzko kontzientzia sortzea, eta abar. Azterlan honen helburua arlo honetan identifikaturiko bi eremu garrantzitsuri buruzko informazioa ematea da: (1) azken urteetan ikasgelan IEI teknikak erabili dituzten irakasleen zuzeneko esperientzia, eta (2) etorkizunean AH eta IEI uztartzeari buruz duten ikuspegia. Lortutako emaitzak hainbat hizkuntzari zaizkio aplikagarri, eta erabilgarriak dira ikasgelan IEI erabiltzeko interesa duten profesionalentzat edo gehiago ikertu nahi dutenentzat.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Alonso-Pérez, Rosa
    • Sánchez-Requena, Alicia
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 93
Dokumentuak

Muda linguistikoak

  • Didakteka
  • Sortua: 30 abuztua 2018
  • Bisitak: 350
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Hiztunen bizitzan zehar jarrera linguistikoetan ematen diren aldeketei deritze "muda linguistiko". Sarrera honetan, gai horren inguruan azken boladan argitaratu diren hiru dokumentu aipatuko ditugu. Bitan, euskara-hiztunak aztertu dira; hirugarrena, berriz, euskaraz idatzita dago.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Jakintza arloa:
    • Lenguage
  • Hizkuntza-arloa:
    • Soziolinguistika
e-HIZPIDE

e-HIZPIDE 92

  • Argitalpenak
  • Sortua: 13 otsaila 2018
  • Bisitak: 372
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

2018ko urtarrila-ekaina

Beste iturrietatik

- Ikaskuntzaz ohartzea atzerriko hizkuntzaren eskolan (II): garapenerako orientabideak (Lola Torres Ríos)

- Irakaskuntza komunikatiboari ikuspegi lexikoak aplikatzea (Anna Rufat eta Francisco Jiménez Calderón)

- Autonomia eta teknologia 20 urteren ondoren: noraino heldu gara? nora goaz? (Hayo Reinders eta Cynthia White)

Bestelako lankidetzak

- Moodle-ri etekina ateratzen: ikasleak motibatzeko hainbat erabilera (Juan Ezeiza Gutiérrez)

Lis Ruiz de Erentxun

"La diáspora vasca: transmisión del euskera como lengua de herencia" ikerketa-lana

  • Didakteka
  • Sortua: 29 abuztua 2018
  • Bisitak: 158
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Ameriketako Estatu Batuetan bizi direnen artean euskararen transmisioa aztertu zuen Lis Ruiz de Erentxunek masterreko ikasketak burutzeko. UNEDen aurkeztu zuen 2017ko udaberrian eta eskura dago lan osoa e-spacio deritzon gunean.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Ruiz de Erentxun Tapiz, Lis
  • Jakintza arloa:
    • Lenguage
Sustraietatik zerura

Cassany-ren "Sustraietatik zerura" liburua osorik Irakasbilen

  • Argitalpenak
  • Sortua: 10 abuztua 2018
  • Bisitak: 370
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Oso-osorik igo da Irakasbil webgunera Daniel Cassany-ren "Sustraietatik zerura" liburua, paperezko argitalpena aspalditik agorturik baitago.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Cassany, Daniel
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
    • Itzulpen Saila
Aprender a aprender en la era digital

"Aprender a aprender en la era digital" liburua

  • Didakteka
  • Sortua: 6 abuztua 2018
  • Bisitak: 382
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Esperanza Román-Mendozak idatzi duen "Aprender a aprender en la era digital. Tecnopedagogía crítica para la enseñanza del español LE/L2" liburuaren errezentsioa idatzi du Abel Camachok.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Camacho, Abel
    • Román-Mendoza, Esperanza
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Post
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia
Ebaluazioa

Ebaluazioaren inguruan ...

  • Didakteka
  • Sortua: 20 ekaina 2018
  • Bisitak: 417
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Orohar, denok hitzegiten dugu ebaluazioaz, baina adiera ezberdinez kontzeptualizatzen eta intrepretatzen du bakoitzak kontzeptu hori: helburuak, erabilerak, adierazleak eta irizpideak, metodoak eta tresnak, garaiak... Halaber, bakoitzak defendatuko du kalitatedun ebaluazioa lortu nahian diharduela eta ahalbidetzen duena ebaluazio ona dela; protagonistak diren zerbitzura dagoela, alegia.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
  • Jakintza arloak:
    • Ebaluazioa
    • Didaktika
Eusko Jaurlaritza

Euskararen erabilera normalizatzeko plan nagusia onartzen duen Ebazpena (2018-2022)

  • Didakteka
  • Sortua: 14 martxoa 2018
  • Bisitak: 241
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

62/2018 EBAZPENA, otsailaren 27koa, Jaurlaritzaren Idazkaritzako eta Legebiltzarrarekiko Harremanetarako zuzendariarena, zeinaren bidez argitaratzen baita Gobernu Kontseiluaren erabaki bat, Eusko Jaurlaritzan euskararen erabilera normalizatzeko plan nagusia onartzen duena VI. Plangintzaldirako (2018-2022).

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Ebazpena, agindua
  • Jakintza arloa:
    • Lenguage