Home

Argitaratua: astelehena, 2014(e)ko irailaren 8(a)n, 12:00(e)tan
  • irakasbil-kudeaketa:
    • irakasbil-kudeaketa
Paul Nation

Paul Nation-en ekarpenak

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko abuztuak 10
  • Bisitak: 40
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Hizkuntzen irakaskuntzen metodologian eta hiztegiaren eskurapenean ikertzaile garrantzitsua dugu Paul Nation, batez ere, ingelesa atzerriko hizkuntza gisa irakasteko esparruan. Berak ekoiztutako materialak eskura daude Interneten, besteak beste, ikasle helduentzat eta irakasleentzat idatzitako testuak.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
Baliokidetza 2017

Euskara-agirien baliokidetza aldatzen duen Dekretu berria

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko abuztuak 2
  • Bisitak: 69
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Uztailaren 20an argitaratu da Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian 187/2017 Dekretua, euskararen jakite-maila egiaztatzen duten tituluak eta ziurtagiriak baliokidetu, eta Hizkuntzen Europako Erreferentzi Marko Bateratuko mailekin parekatzeko dekretua aldatzen duena.

bateratze-saioak 2017

Ebaluazio-irizpideak bateratzeko saioak 2017-2 (Izen-ematea)

  • Ikastaroak
  • Sortua: 2017(e)ko uztailak 20
  • Bisitak: 426
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

2017ko bigarren deialdiko ebaluazio-irizpideak bateratzeko saioak antolatu ditu HABEk. Hemen dituzu horiei buruzko informazioa eta izena emateko formularioak.

  • Atala:
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Ikastaro-mota:
    • Jardun biko ikastaroa
Garbiñe Larralde eta Itziar López

Visual Thinking-a hizkuntzen irakaskuntzan eta ikaskuntzan

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2017(e)ko ekainak 20
  • Bisitak: 726
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 0

Gizarte honetan, irudien mundua baztertua izan da, oro har, hezkuntzaren eremutik. Dena den, gero eta beharrezkoagoa da irudiari berriz ere protagonismoa itzultzea eta berez daukan potentzial didaktikoa baliatzea. Ildo horretatik, Visual Thinking-a aliatu indartsua izan daiteke bigarren hizkuntza bat ikasteko prozesuan. Izan ere, irudien unibertsaltasunari, kode zuzenari eta interpretatzeko erraztasunari esker, edozein garunek atzeman ditzake kontzeptuak eta ideiak. Halaber, oso formula egokia eta baliozkoa da pentsamendu bisuala narrazio digitalak ekoizteko; horrela, edozein eduki modu bisual eta erakargarrian egituratzen ikasteaz gain, mintzamena eta idazmena lantzen dira.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Larralde, Garbiñe
    • López, Itziar
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 90
ELE jardunaldiak 2017ko uztailean

ELE Jardunaldietan landutakoen laburpenak

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko uztailak 14
  • Bisitak: 101
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Bi jardunaldi egin ziren joan den astean ELE (espainiera atzerriko hizkuntza gisa) esparruan: "II Jornadas formaACTIVAS de profesores", Valladoliden, eta "II Encuentro de profesores innovadores y creativos", Madrilen.

Bertan landutakoari buruzko informazioa Sarean aurki daiteke.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea

Hizkuntzak ikasteko pilula, gero eta gertuago

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko uztailak 7
  • Bisitak: 104
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 0

Egindako ikerketa batzuen arabera, osagai kimiko (edo pilula) baten bidez, hizkuntzak eta musika era arrakastatsuagoan ikasi ahal izango dira.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Perales, Josu
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Jakintza arloa:
    • Psikologia
marcoELE 24

"Evaluación y aprendizaje", Sonsoles Fernándezek idatzitako artikulua

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko maiatzak 29
  • Bisitak: 134
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

"Evaluación y aprendizaje" artikulua idatzi du Madrileko Hizkuntza Eskolako Sonsoles Fernándezek; "marcoELE" aldizkariaren 24. zenbakian eman da argitara. Ebaluazio formatiboa edo ikasteko ebaluazioa du helburu; testuinguru nagusia, berriz, hizkuntzaren ikas-irakaskuntza. Alderdi teorikoaz gain, zer, noiz eta nola ebaluatu landu du egindako planteamenduari jarraikiz; datuak biltzeko erremintak ere aurkeztu ditu.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Fernández, Sonsoles
  • Dokumentu-mota:
    • Artikulua
  • Jakintza arloak:
    • Ebaluazioa
    • Didaktika
HABE

A1 eta A2 mailetako laginen azterketa

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko maiatzak 26
  • Bisitak: 425
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

HABEren zuzendari nagusiaren 2017ko urtarrilaren 9ko Ebazpenaren arabera, A1 eta A2 gaitasun-mailei dagozkien ziurtagiriak lortzeko hiru garai zituen ezarrita 2016 urterako jarraibideak. Lehena amaituta, euskaltegi –lagin batetik jasotako ebaluazio-jardueren azterketa duzu eskegita duzun txostenean.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Perales, Josu
    • Zubia, Ane
    • Errazu, Miren
    • Zubimendi, Naiara
  • Jakintza arloa:
    • Ebaluazioa
Luis Mari Txabarri

Diseinua eta Garapena curriculumgintzan: HEOCetik Euskaltegiaren Curriculum-proiektura.

  • Ikastaroak
  • Sortua: 2017(e)ko maiatzak 18
  • Bisitak: 514
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Nola diseinatu Euskaltegiaren Curriculum-proiektua (ECP)? Horra hor etengabe egiten dugun galdera. Euskaltegiaren Curriculum-proiektua, betebehar administratiboa izatetik harago, funtsezko tresna da euskaltegiaren eguneroko funtzionamenduan eta estu loturik ditu elkarrekin hainbat arlo bere baitan: zer irakatsi, nori, noiz, nola eta zertarako, baita nola ebaluatu horiek guztiak ere.

  • Atala:
  • Jakintza arloak:
    • Curriculuma
    • Didaktika
  • Ikastaro-mota:
    • Aurrez aurreko ikastaroa
  • Ikastaroaren egoera:
    • Matrikula zabalik
Vera

La observación entre iguales (pares): Qué puedo yo aprender de y con otros profesionales de la enseñanza

  • Ikastaroak
  • Sortua: 2017(e)ko maiatzak 18
  • Bisitak: 363
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Funtsezko da hizkuntzen irakaskuntzan nola irakasten den aztertzea. Orokorrean, Ikasgelako Behaketa izenburuaren azpian ekintza-multzo bat dago ikasprozesuan eragiten duten aldagaien zer-nolakoen berri jasotzea helburu duena. Hainbat teknika eta estrategia daude datu-bilketak

egiteko, hala nola: txantiloi bidezko behaketak, kontrol-zerrendak, erregistro kualitaboak, bideo-grabazioak, etab.

Nork behatzen duen eta behaketaren zertarakoa ere funtsezkoak dira alor honetan. Bi behaketa-mota bereizten dira usadioz, behaketa parte hartzailea eta parte ez hartzailea. Formazio-saio honetan, behaketa hartzailea, lankidetzazkoa jorratu nahi dugu. Hemen behaketaren helburua ez da jarduera didaktiko desegokiak agerian utzita horiek zigortzea baizik eta elkarlanean jarduera didaktiko guztiak aztertu eta aurrerabideak aurkitzea.

  • Atala:
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Ikastaro-mota:
    • Aurrez aurreko ikastaroa
  • Ikastaroaren egoera:
    • Matrikula zabalik
L de Lengua

"C de C1" metodoa

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko maiatzak 12
  • Bisitak: 264
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 0

Difusion argitaletxeak gizarteratu berri duen “C de C1” manuala aitzakia hartuta, Carmen Soriano, egileetako bat da 114. podcast honetan elkarrizketatua.

  • Atala:
  • Egileak:
    • L de Lengua
    • Soriano, Carmen
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
  • Maila:
    • C1
  • Irakasten-arloak:
    • Metodoa
García, Rigo eta Jiménez

Multimedia Learning-a eta bigarren hizkuntzen ikaskuntza (I): teoria.

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2017(e)ko maiatzak 10
  • Bisitak: 374
  • Iruzkinak: 2
  • Gogokoak: 0

Multimedia Learning edo Multimedia-Ikaskuntzaren teoria aurkeztuko da artikulu honetan. Hauxe da teoria horrek oinarrian defendatzen duena: multimedia-bitartekoen bidez irakaskuntza tradizionalarekin baino gehiago eta hobeto ikasten dela. Teoria konplexua da, eta luze jotzen du haren azalpenak; horregatik, aurkezpena bi artikulutan banatzea pentsatu dugu. Lehenengoan, teoria ulertzeko sarrera bat egingo da; bigarrenean, berriz, bigarren hizkuntzen irakaskuntzan aplikatzeko ematen dituen aukera pedagogikoak eta ikerketa-arlo posibleak landuko dira.

  • Atala:
  • Egileak:
    • García, J. Daniel
    • Rigo, Eduardo
    • Jiménez, Rafael
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 90
Begia

Behaketa eskolan

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko apirilak 12
  • Bisitak: 118
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Datuak jasotzeko moduetako bat dugu behaketa. Eta erabilera ugari ditu, besteak beste, irakasleen garapen profesionalean. Sarrera interesgarria idatzi du Jaume Batllek eskolen behaketaren eta irakasleen prestakuntzaren inguruan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua, Iñaki
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Irakasten-arloak:
    • Esperientziak
Filmeak egiteko

Ikus-entzunezkoak eskolan

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko martxoak 24
  • Bisitak: 428
  • Iruzkinak: 2
  • Gogokoak: 0

Filmak edo bideo-zatiak eskolan erabiltzea da teknologiak baliatuta dugun aukeretako bat. Bestalde, filmak ikus-entzutea ez da bide bakarra; hor ditugu bikoizketa edo azpititulazioa, esate baterako.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
Eneko Anton eta Jon Andoni Duñabeitia

Elebitasuna, bi hizkuntza hitz egitea baino gehiago

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2016(e)ko abenduak 30
  • Bisitak: 1345
  • Iruzkinak: 2
  • Gogokoak: 0

Elebidun izateak baditu ondorioak, hizkuntza baten baino gehiagotan komunikatzeko gaitasuna izateaz gain. Hau honela, elebidunen eta elebakarren arteko alderaketek zientzilari askoren interesa piztu dute aspalditik. Artikulu honetan, ondorio linguistikoei eta kognitiboei erreparatuko diegu, ondorio positiboei zein negatiboei, eta horretarako hainbat ikerketaren emaitzetan oinarrituko gara. Halaber, “abantaila elebidunaren” hipotesia aurkeztuko dugu

  • Atala:
  • Egileak:
    • Antón, Eneko
    • Duñabeitia, Jon Andoni
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 89
L de lengua

Gramatikaren eta pragmatikaren arteko harremanak

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko otsailak 27
  • Bisitak: 193
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Gai horren inguruan ari da José Amenós, Complutense unibertsitateko irakaslea, L de Lengua-ren 112 podcast honetan. Hizkuntzaren eraginpean aritzea eta praktika esanahidunen bidez hizkuntza erabiltzeko aukerak izatea omen da ikasprozesua burutzeko oinarrizko baldintza. Garrantzitsuena xede-hizkuntza behatzen irakastea dela dio, eta ama-hizkuntzarekin harremanetan jartzea. Izan ere, ama-hizkuntzaren ezagutza da xede-hizkuntza ikasteko ikasleak balia dezakeen tresnarik baliotsuenetako bat.

  • Atala:
  • Egileak:
    • L de Lengua
    • Amenós, José
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
  • Jakintza arloa:
    • Curriculuma
  • Hizkuntza-arloa:
    • Pragmatika
"Euskera para castellanohablantes"

"Euskera para castellanohablantes" liburua

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko otsailak 22
  • Bisitak: 786
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Beatriz Fernández EHUko irakasle eta euskaltzainak idatzitako "Euskera para castellanohablantes" liburuari buruzko iruzkinak. Gaztelaniaz idatzita dagoen arren, euskara ikasten edo irakasten ari denak aurki lezake alderdi interesgarririk dibulgazio-lan honetan.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Hizkuntza-arloa:
    • Hizkuntzalaritza
Abel Camacho eta Pedro Lonbide

Zer dugu Moodle-ren kontra? Eta alde?

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2016(e)ko abenduak 30
  • Bisitak: 790
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 2

Gaur egun, ikaskuntza kudeatzeko sistema (LMS) edo plataforma telematikoen artean Moodle da ezagunena, ezbairik gabe. Hezkuntza-etapa guztietako zentroetan ari da erabiltzen, gurean nahiz nazioartean. Hala ere, ikaragarrizko zabalkunde hori gorabehera, galdera asko datozkigu Moodleren erabileraren egokitasunaz. Moodleren erabiltzaile guztiek behar al dute Moodle? Beren beharrak asetzen al ditu? Zein dira Moodlek ekar ditzakeen abantailak? Eta desabantailak? Artikulu honetan, galdera horiei erantzuten saiatuko gara; betiere, hezkuntza-zentro txiki edo ertain batean ari den irakasle edo ikastaro-sortzaile baten ikuspuntutik.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Camacho, Abel
    • Lonbide, Pedro
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 89
Marrazkiari beldurrik ez

Marrazkiari beldurrik ez

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko otsailak 9
  • Bisitak: 327
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 0

Hizkuntzen ikas-irakaskuntzan irudiak baliatzea ez da berria; "visual thinking" edo pentsamendu bisuala ere sarri entzuten da azken boladan. Kontua da, maiz, zer nolako gaitasuna dugun marrazkiak egiteko edota gaitasun horri buruz zer iritzi daukagun eta areagotu ahal dugun. Hala, aspaldi HABEKO MIK aldizkarian argitaratutako "Marrazkiari beldurrik ez "materiala jarri da interesatuen eskura IKASBIL esparruan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
HABE-EHU

2004 Gramática y aprendizaje de lenguas: perspectivas cognitivas y aplicaciones pedagógicas

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko urtarrilak 9
  • Bisitak: 443
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

10 ekarpenek osatzen dute “Gramática y aprendizaje de lenguas: perspectivas cognitivas y aplicaciones pedagógicas” uda ikastaroa, HABEk eta EHUk lankidetzan 2004an eratua, eta Legazpi 6ko Joseba Ezeiza, eta Granadako unibertsitateko Jenaro Ortega, Alejandro Castañeda eta José Plácido Ruiz irakasleek eskainia. Gramatika da hitzaldi guztietan ardatz, eta gramatikaren jabekuntza nola hobetu dute mintzagaia.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Hitzaldia
    • HABE & EHU Udako ikastaroak
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Edukiak:
    • Gramatika
Uri Ruiz Bikandi

Ikasgelan nola egin lan euskara H2 duten ikasleek euskarazko gaitasun egokia gara dezaten

  • Didakteka
  • Sortua: 2016(e)ko azaroak 8
  • Bisitak: 306
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

"Ikasgelan nola egin lan euskara H2 duten ikasleek euskarazko gaitasun egokia gara dezaten" izenburupean, Uri Ruiz Bikandiri egindako elkarrizketa egituratua duzu Berritzegune Nagusiak ekoiztutako bideo honetan.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Ruiz Bikandi, Uri
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Hizkuntza-arloa:
    • Soziolinguistika
Angelica Alexopoulou

El enfoque basado en los géneros textuales y la evaluación de la competencia discursiva

  • Didakteka
  • Sortua: 2016(e)ko urriak 24
  • Bisitak: 308
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Gramatika-baliabideek zentzu berria hartzen dute testuaren ikuspegitik aztertzean. Horrela dio Angelica Alexopoulou-k eranskin eskaintzen den dokumentuan. Izan ere, testu-generoak eskaintzen duen perspektiba holistikoak aukera ematen du hizkuntza-baliabide guztiak ikuspegi ezberdinetatik lantzeko: funtzionala, nozionala, gramatikala zein pragmatikoa.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Alexopoulou, Angelica
  • Dokumentu-mota:
    • Artikulua
  • Edukiak:
    • Testua
  • Hizkuntza-arloa:
    • Testugintza
Idatzi

Escribir es reescribir. La reescritura en las secuencias didácticas para la expresión escrita

  • Didakteka
  • Sortua: 2016(e)ko irailak 22
  • Bisitak: 324
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Writing is rewriting. Aipamen horrek azaleratzen du idazkuntzaren alderdirik zailenetarikoa: lehen bertsiora itzultzea, berori aztertzeko, hobetzeko eta azkeneko bertsioa doitzeko. DOLZek eta SCHNEUWLYk aditzera ematen dutenez, prozesu motela da idaztea, neketsua, joan-etorri handikoa, etenik gabeko berridazketak eskatzen dituena.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Schneuwly, Bernard
    • Dolz, Joaquim
  • Trebetasunak:
    • Idazmena
La evaluación de la lengua oral

La evaluación de la lengua oral. Retos y alternativas

  • Didakteka
  • Sortua: 2016(e)ko irailak 6
  • Bisitak: 401
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 0

Ebaluazioaz hitz egitea ikasteaz hitz egitea da. Beti. Are gehiago mintzamenean berezkoak dituen ezaugarriengatik: berehalakotasuna eta atzeraezintasuna. Izan ere, ekoizpena eta ebaluazioa batera gauzatzen dira, idazmenean ez bezala.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Vilá, Montserrat
    • Castellá, Josep M.
  • Jakintza arloa:
    • Ebaluazioa
  • Trebetasunak:
    • Mintzamena