Homeko zerrenda

Argitaratua: astelehena, 8 iraila 2014, 12:00
  • irakasbil-kudeaketa:
    • irakasbil-kudeaketa
"Hitzak sarean" liburua

"Hitzak sarean: Pello Salabururi esker onez" liburua

  • Didakteka
  • Sortua: 28 maiatza 2020
  • Bisitak: 4
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Jubilazioagatik egindako omenaldian eskaini zioten Pello Salabururi "Hitzak sarean" liburua. 20 idazlek egindako 11 lan biltzen ditu Itziar Lakak koordinatu zuen argitalpenak. EHUren Argitalpen Zerbitzuaren webgunean doan lortzeko aukera dago.

  • Atala:
  • Egilea:
    • EHU - UPV
    • Laka Mugarza, Itziar
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Post
  • Jakintza arloa:
    • Lenguage
HABEren jakinarazpena

Euskaltegiak eta aurrez aurreko jarduera

  • Didakteka
  • Sortua: 25 maiatza 2020
  • Bisitak: 212
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

2020ko maiatzaren 23ko Hezkuntza sailburuaren eta Kultura eta Hizkuntza Politikako sailburuaren Agindua, aurrez aurreko jarduerak eta probak arautzen dituena; eta Osasun saileko Osasun Publikoaren eta Adikzioen zuzendaritzaren txostena, euskaltegietan aurrez aurreko jarduera emateko osasun-gomendioak jasotzen dituena.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Ebazpena, agindua
    • Albistea
Euskara batua eta tokian tokiko erabilera: korapiloak eta erronkak

"Euskara batua eta tokian tokiko erabilera: korapiloak eta erronkak" liburua

  • Didakteka
  • Sortua: 18 maiatza 2020
  • Bisitak: 89
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

«Euskara batua eta tokian tokiko erabilera: korapiloa eta erronkak» jardunaldia egin zen 2018ko ekainaren 1ean Ezkerraberri Fundazioak eta Euskaltzaindiak antolatuta. Euskalgintzan esperientzia luzea duten zenbait adituk bertan egindako ekarpena irakurtzeko aukera dago orain argitalpen berri batean.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Euskaltzaindia
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Albistea
  • Jakintza arloa:
    • Lenguage
ALTE: Principles of Good Practice 2020

ALTE: "Principles of Good Practice 2020"

  • Didakteka
  • Sortua: 14 maiatza 2020
  • Bisitak: 83
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"Principles of Good Practice" (Jardunbide Egokien Oinarriak) dokumentuaren hirugarren edizioa plazaratu du ALTE erakundeak berriki. Bi argitalpen daude honen aurretik: 1994an egin zen lehendabizikoa eta eta 2001ean bigarrena. Hizkuntza-probak sortzean eta aplikatzean ALTEko kide eta afiliatu guztiek sinatzen dituzten jarraibideen bilduma koherentea osatzea da asmoa.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua, Iñaki
    • ALTE (Association of Language Testers in Europe)
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Post
  • Jakintza arloa:
    • Ebaluazioa
Ernesto Martín Peris

Diskurtso-praktika kokatuak: benetako komunikazio-praktikak

  • Argitalpenak
  • Sortua: 30 apirila 2020
  • Bisitak: 143
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Lengoaiaren, komunikazio linguistikoaren eta ikaskuntzaren zientziek ekarpen berriak egin dituzte, eta hizkuntzen irakaskuntza antolatzeko moduan ere izan dute eragina. Ondorioz, ikasgelan, testua da oinarrizko eta laneko unitate linguistikoa; horixe da antolamendu berri horren ardatz nagusietako bat.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Martin Peris, Ernesto
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Jakintza arloa:
    • Curriculuma
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 95
  • Saila e-Hizpide / Hizpide:
    • Beste iturrietatik
EHU_berezko masterra

Abian da "Euskararen jabekuntza, kudeaketa eta hizkuntza-praktikak XXI. mendean" master berria

  • Didakteka
  • Sortua: 5 maiatza 2020
  • Bisitak: 142
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

'Euskararen jabekuntza, kudeaketa eta hizkuntza-praktikak XXI. mendean’ berezko master berria jarri dute abian UPV/EHUk eta Eusko Jaurlaritzako Kultura eta Hizkuntza Politika Sailak. Bi urteko iraupena izango du 2020ko irailean hasiko den ekimen honek. Formatu erdi-presentziala izango du eta egitura modularra du, lau aditu-tituluk osatzen baitute. Zabalik dago izena emateko epea.

  • Atala:
  • Egilea:
    • EHU - UPV
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
L de Lengua 04 liburua

"Enseñar español en línea: retos, actividades y herramientas" liburua

  • Didakteka
  • Sortua: 5 maiatza 2020
  • Bisitak: 113
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Liburu digital berri bat doan argitaratzea erabaki dute International House-formacionele.com-ekoek ELEko irakasleentzat, normalean blogean eskaintzen duten edukien osagarri gisa. Gaztelaniako eskoletan teknologia modu eraginkor eta profesionalean erabiltzeko proposamenak, aholkuak eta jarduerak bildu dituzte bertan. Horietako asko gure esparruan era erabilgarriak izan daitezkeelakoan gaude.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Herrera Jiménez, Francisco
    • Eusebio Hermira, Sonia
    • Ortiz, Susana
    • Casarejos, Eva
    • Casado, Vanesa
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia
HABE liburutegia

Zer egin dokumentuak eskuratzeko? Informazio-iturriak eta dokumentu-hornitzaileak

  • Didakteka
  • Sortua: 28 apirila 2020
  • Bisitak: 195
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Artikuluen pisua gero eta handiagoa da informazio-iturri gisa. Hau honela, Inguma eta Dialnet bezalako datu-base espezialduak dira oinarrizko tresna artikulu-zientifiko bila dabilenarentzat. Ildo berari jarraikiz, artikuluen eskaria nagusitzen ari da liburutegiei eskatzen zaien zerbitzuen artean. Eta, kontuan izan, HABE Liburutegiak, publikoa eta espezializatua izanik, euskararen didaktika eta, oro har, bigarren hizkuntzen didaktikaren alorreko dokumentazioaren bila dabilenari zerbitzu telematikoak ere eskaintzen dizkiola, nor bere etxe edo bulegotik, dokumentuak eskatu eta jasotzeko zerbitzua, alegia

  • Atala:
  • Egilea:
    • Irizar, Imanol
    • Oliveri, Oihane
  • Dokumentu-mota:
    • Post
200415_Webinarioa Difusión-Medina

Emociones, confinamiento y ¿además clases?

  • Didakteka
  • Sortua: 27 apirila 2020
  • Bisitak: 223
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

Irakasleen egoera emozionala hobetzea izan zen Difusion argitaletxeak antolatutako webinario honen gai nagusia. Alderdi hori zaintzeko estrategiak eta erramintak eskaini nahi izan zituen gurean ezagun dugun José Ángel Medina adituak.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Medina, José Angel
    • Difusión
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
  • Jakintza arloa:
    • Psikologia
Robert Godwin-Jones

Oihan digitalean barrena: ikaslearen autonomia eta hizkuntza-ikaskuntza informala

  • Argitalpenak
  • Sortua: 23 apirila 2020
  • Bisitak: 214
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Teknologien eta ikaslearen autonomiaren arteko lotura lantzen da artikulu honetan, urte batzuk lehenago Reinders eta White-k egindako ekarpenetatik abiatuta. Aipatzekoa da testu hori jatorriz Language Learning & Techonology aldizkarian 2016an argitaratu bazen ere, 2018an eHIZPIDEn euskaraz plazaratu zela. Ekologiaren teorietan kokatzen da hemen ikaslearen autonomia eta horren zergatiak azaltzen dira; besteak beste, faktore ugarik eragiten diotelako norbanakoaren ikas-prozesuari. Halaber, nahiz eta ikaskuntza informalaren esparruari erreparatu nagusiki, hezkuntza formalarekiko uztardura eta irakaslearen rola ere lantzen dira. Artikuluaren bukaeran, erreferentzia bibliografiko ugari eskaintzen zaizkio gaian sakondu nahi duenari.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Godwin-Jones, Robert
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia
  • Edukiak:
    • Autonomia
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 95
  • Saila e-Hizpide / Hizpide:
    • Beste iturrietatik
Sergio Troitiño

Materialak lexikoaren ikuspegitik sortzearen inplikazioak

  • Argitalpenak
  • Sortua: 8 apirila 2020
  • Bisitak: 198
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Ikuspegi lexikotik material didaktikoak sortzeak dituen ondorioez ari da egilea artikulu honetan. Hala, lexikoaren garrantzia justifikatzen du, eta adierazten du esanahi semantikoa komunikazioaren oinarria dela, hizkuntzek izaera lexikoa dutela eta modu lexikoan prozesatzen direla eta lexikoa gramatikara iristeko bide garrantzitsua dela; behar bezala arrazoitzen du hori guztia, adibideak emanez gainera. Horren ondoren, eskolara eramateko asmoz programatu beharreko lexikoa kontzienteki eta adimenez hautatzeko prozesuan laguntzen digu. Galderak eta erantzunak baliatzen ditu azalpenerako; horrez gain, zenbait kontzeptu ere hartzen ditu kontuan, hala nola erabilgarritasuna, adierazgarritasuna, errentagarritasuna edota zailtasuna. Bibliografia oparoaren aurretik, infografia interesgarri bat eskaintzen da bukaera gisa: hamar ideia eskolan lexikoari probetxurik onena ateratzeko.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Troitiño Chinarro, Sergio
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Edukiak:
    • Lexikoa
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 95
  • Saila e-Hizpide / Hizpide:
    • Beste iturrietatik
Euskaltzaindia

Koronabirusaren oinarrizko lexikoa

  • Didakteka
  • Sortua: 16 apirila 2020
  • Bisitak: 220
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Euskaltzaindiak, UZEIrekin lankidetzan, denon eskura jarri ditu konfinamendu-egoera honetan egunero entzun eta erabiltzen ditugun hitz batzuk. Horrela, koronabirusari buruzko 25 termino daude jada sarean, Euskaltzaindiaren web orrian, euskaldun orok batasun batez erabil ditzagun.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Euskaltzaindia
    • Maya, Ainara
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Edukiak:
    • Lexikoa
Iñaki Villoslada

Etenpuntuak... beste puntuazio-markekin konbinatuz

  • Didakteka
  • Sortua: 14 apirila 2020
  • Bisitak: 131
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Koronabirusak denon bizitzari etenpuntuak jarri dizkio, batzuei (hainbati, hobeto esan, gutxi asko direlako kasu honetan), ordea, puntu finala... Gaurkoan, etenpuntuen erabilerari buruzko zenbait aholku emango ditugu.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Villoslada, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Jakintza arloa:
    • Lenguage
Olga Esteve

Elkarrekintza, elkarrizketa eskatzen duen prozesua

  • Didakteka
  • Sortua: 6 apirila 2020
  • Bisitak: 213
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

Hezkuntza eta ikaskuntza elkarreraginpean burutzen diren prozesutzat hartzen dira, irakasteak hitz egitea dakarrela ulertuta, elkarrizketak izatea. Horrela, elkarrekintza ez ezik, elkarren artean osatzen den pentsamendua ere badugu ikaskuntzan; pentsamendua eta hizkuntza hertsiki loturik baitaude. Eta, horregatik hain zuzen, pedagogia dialogikoa indartzeko beharrezkoa izango da ikasgelan elkarreragina sustatzea, izan aurrez aurreko saioetan, izan online bidez bideratutakoetan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Esteve, Olga
  • Jakintza arloak:
    • Curriculuma
    • Didaktika
Nola osatu sekuentzia bat?

Hizkuntza-gaitasunen ikaskuntza mikrosekuentzia didaktikoen bidez

  • Didakteka
  • Sortua: 28 martxoa 2020
  • Bisitak: 439
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Azken hamarkadotan, bigarren hizkuntzen irakaskuntza planteatzeko moduak aldaketa handia ezagutu du. Hasiera batean, xede-hizkuntzaren izaerari, ezaugarriei eta irakasteko moduari buruzko galderetatik abiatzen baginen ere, oraingo abiapuntua bigarren hizkuntza hori nola ikasten den, eta, hori errazteko, zer egin behar dugun galdetzea da.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Vilá, Montserrat
    • Esteve, Olga
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
Gramatika

Gramatikaren irakaskuntza: zertarakoak zer eta nola artikulatzen dituenean

  • Didakteka
  • Sortua: 19 martxoa 2020
  • Bisitak: 197
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Hizkuntzen irakaskuntzan programazio guztien funtsezko osagaietakoa da gramatika. Batzuek gidalerro nagusitzat hartzen dute; beste batzuk, berriz, bestelako elementuen inguruan artikulatzen dute egitaraua (nozioak, funtzioak edo atazak); baina ia guztiek gramatika-edukiak lantzen dituzte.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Fontich, Xavier
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Edukiak:
    • Gramatika
Prosumirtuatzailea

Irakasbilen parte hartzeko bideak

  • Didakteka
  • Sortua: 28 iraila 2017
  • Bisitak: 1318
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"Irakasbil, HABEren atal berria" artikuluan zein esparru hau aurkezteko egindako azalpenetan adierazitakoari jarraikiz, bat baino gehiago dira parte hartzeko bideak. Gogora ditzagun, bada, bide batez, desiragarria litzatekeen erabiltzaile "prosumirtuatzaile" kontzeptua eta Twitter esparrua ere hor dagoela.

ABEH 2018

Kultura, komunikatzeko tresna

  • Didakteka
  • Sortua: 16 martxoa 2020
  • Bisitak: 60
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

"Anuario brasileño de estudios hispánicos" argitalpenean plazaratu zen Juan Manuel Real Espinosak idatzitako "Cultura, una herramienta para comunicar" artikulua. Aditu honen ustez, kulturaren esparruko edukiek bigarren hizkuntzen curriculumetan tokia hartu badute ere, trataera aldetik bakoitzaren berezitasunak azpimarratzea izan da ikuspegi nagusia baina horren ordez gizon-emakumeen kultura guztiek dituzten oinarri komunetan jarri beharko litzateke funtsa.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua, Iñaki
    • Real Espinosa, Juan Manuel
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Jakintza arloa:
    • Curriculuma
L de Lengua

Unitate didaktiko bat planifikatzea

  • Didakteka
  • Sortua: 3 martxoa 2020
  • Bisitak: 315
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Neus Sans eta Pablo Garrido izan dira L de Lenguaren 133 podcasteko gonbidatuak; unitate didaktikoaren planifikazioa izan dute hizketagai.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua, Iñaki
    • L de Lengua
    • Sans, Neus
    • Garrido, Pablo
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
  • Jakintza arloa:
    • Curriculuma
Bitartekaritza

Bitartekotza, modan dagoen gaitasuna

  • Didakteka
  • Sortua: 25 otsaila 2020
  • Bisitak: 222
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Azken urteotako curriculum-garapenei esker, eta, nagusiki, Europako Kontseiluak agitaratutako Companion Volume liburuan azaldutakoan oinarriturik, areagotu egin dira bitartekotza-jarduerak hizkuntzen ikas-irakaskuntzan. Modan dagoela dio Marta Sánchez-ek “La mediación en clase de ELE: una actividad potenciadora de la competencia plurilingue e intercultural” artikuluan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Sanchez Castro, Marta
  • Jakintza arloak:
    • Curriculuma
    • Didaktika
Ernesto Martín Peris

Zer esan nahi dugu eskolan hizkuntza erabiltzea esaten dugunean?

  • Didakteka
  • Sortua: 17 otsaila 2020
  • Bisitak: 173
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

“¿A qué nos referimos cuando hablamos de ‘usar la lengua para aprenderla’?” hitzaldia eman zuen 2010ean Ernesto Martín Perisek. Horretan oinarritua, Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature aldizkarian argitaratu zuten artikulu bat urte berean. 2011n, berriz, HIZPIDE aldizkarian ere plazaratu zen bertsio bat "Ikasleak hizkuntzaren erabiltzaile gisa: ikasgelako praktikak hizkuntzen irakaskuntzan" izenburuaz.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Martin Peris, Ernesto
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
Jane Arnold

Jane Arnold: autonomia eta motibazioa

  • Didakteka
  • Sortua: 13 otsaila 2020
  • Bisitak: 186
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

"The Routledge Handbook of Spanish Language Teaching: metodologías, contextos y recursos para la enseñanza del español L2" liburuan dago Jane Arnoldek idatzitako "Autonomía y motivación" kapitulua. HABE liburutegian badago liburuaren alerik; dena den, sarbide irekian ere jarrita dago. Ikaslearean autonomia landu du Arnoldek kapituluan, HEOCaren oinarrietako bat hain zuzen.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Arnold, Jane
  • Jakintza arloa:
    • Curriculuma
  • Edukiak:
    • Autonomia
    • Motivation
Aprender a aprender en la era digital

"Aprender a aprender en la era digital" liburua

  • Didakteka
  • Sortua: 6 abuztua 2018
  • Bisitak: 895
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Esperanza Román-Mendozak idatzi duen "Aprender a aprender en la era digital. Tecnopedagogía crítica para la enseñanza del español LE/L2" liburuaren errezentsioa idatzi du Abel Camachok.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Camacho, Abel
    • Román-Mendoza, Esperanza
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Post
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia