Homeko zerrenda

Argitaratua: astelehena, 8 iraila 2014, 12:00
  • irakasbil-kudeaketa:
    • irakasbil-kudeaketa
PRIMERAN! B2.1 azalak

PRIMERAN! saileko B2 mailako lehen eskuliburua argitaratu da

  • Didakteka
  • Sortua: 24 iraila 2020
  • Bisitak: 36
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Eskuartean dugu PRIMERAN! B2.1. jardun biko ikasteredurako ikasmateriala, aurrez aurreko eta gelaz kanpoko jarduerak elkarren osagarri dituena. Irailaren 28tik aurrera izango dute euskaltegiek ale bana eskura; salgai ere izango da, Euskal Herriko saltoki nagusietan zein Internet bidez. PRIMERAN! B2.2 materiala, berriz, 2021eko urtarrilerako egotea da aurreikuspena.

  • Atala:
  • Egilea:
    • HABE
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Irakasten-arloak:
    • Primeran metodoa
Decálogo para la mejora de la docencia online

"Decálogo para la mejora de la docencia online" liburua

  • Didakteka
  • Sortua: 21 iraila 2020
  • Bisitak: 122
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

"Decálogo para la mejora de la docencia online. Propuestas para educar en contextos presenciales discontinuos" liburua plazaratu du irailean UOCek. Albert Sangrà izan da koordinatzaile eta zenbait adituren ekarpenak bildu dira. Gai anitzak landu dira 10 kapitulutan zehar, besteak beste, ikastaroen diseinua, jarduerak, ebaluazioa eta atzeraelikadura, erremintak, lankidetza... Sarean eskura jarri dute doan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • UOC (Universitat Oberta de Catalunya)
    • Sangrà, Albert
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Post
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia
Vanessa Ruiz & Lola Torres

Hezkuntza-berrikuntza hizkuntza-ikasgelan. Bide posibleak

  • Argitalpenak
  • Sortua: 3 iraila 2020
  • Bisitak: 278
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Artikulu honetan, hizkuntzak irakasteko eta ikasketa-prozesuei heltzeko ibilbide-mapa bat aurkeztuko da, ikasleen arteko komunikazioa zein elkarlaneko ikaskuntza aktiboa sustatzen duten hezkuntza-esperientzia berritzaileetatik abiaturik. Hori ho-rrela, berrikuntza-kontzeptua aztertuko da hasteko eta behin, hezkuntza-eremuan di-tuen inplikazioak kontuan hartuz. Ondoren, ikasgelako esperientzia berritzaileen di-seinuan inplikatutako trebetasunak eta jarrerak nabarmenduko dira. Halaber, ikas-kuntza esanguratsurako gako batzuk iradokiko dira, baita hizkuntzak irakasteko eta ikasteko hainbat jardunbide egoki ere. Testua amaitzeko, praktika bat ebaluatzeko moduari buruzko gogoeta egingo da, benetan berritzailea ote den egiaztatzeko.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Torres Ríos, Lola
    • Ruiz Torres, Vanessa
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 96
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Bestelako lankidetzak
Prosumirtuatzailea

Irakasbilen parte hartzeko bideak

  • Didakteka
  • Sortua: 28 iraila 2017
  • Bisitak: 1451
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"Irakasbil, HABEren atal berria" artikuluan zein esparru hau aurkezteko egindako azalpenetan adierazitakoari jarraikiz, bat baino gehiago dira parte hartzeko bideak. Gogora ditzagun, bada, bide batez, desiragarria litzatekeen erabiltzaile "prosumirtuatzaile" kontzeptua eta Twitter esparrua ere hor dagoela.

Hizkuntz paisaia

Hizkuntz paisaia ikasteko eremu gisa

  • Didakteka
  • Sortua: 14 abuztua 2020
  • Bisitak: 133
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Zer da hizkuntz paisaia? Nola baliatu hizkuntza ikasteko? Lola Pons-i egindako elkarrizketa bat oinarri dela, gai honen inguruko aukera eta baliabide batzuk ikusiko ditugu.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
Herrera & Pujolá

Bigarren hizkuntzen didaktikaren berrikuntza mapatzea: eremu bateko nodoak eta ertzak

  • Argitalpenak
  • Sortua: 9 uztaila 2020
  • Bisitak: 180
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Bigarren hizkuntzen didaktikaren berrikuntza mapatzea dute helburu dute egileek artikulu honetan, alegia, eremu hori nolabait irudikatu eta osagai desberdinak bertan kokatzea irakasle zein ikertzaileek errazago esploratu ahal izan dezaten. Izan ere, teknologien hedapenak eta erabilerak, zientzia kognitiboen nahiz ikaskuntzari buruzko teorien ekarpenekin batera, badute eraginik hizkuntzen ikas-irakaskuntzan. Hala, hezkuntza berritzeko nodo nagusietako batzuk aurkezten dituzte (esaterako nonahiko ikaskuntza, jardun bikoa, sarekoa, transmedia edota gamifikazioa) eta horietako bi edo gehiago elkartzen dituzten hiru ertz lantzen: truke birtuala edo telelankidetza, ikasgela iraulia (edo flipped classroom) eta norberaren ikas-alorra (NIA edo PLE). Bukatzeko, hiru ikerketa-lerro zertzelatzen dituzte, berrikuntza, irakaskuntza-praktika eta bigarren hizkuntzen ikaskuntza landutako ikuspegiaren arabera aztertzen segitzeko.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Herrera Jiménez, Francisco
    • Pujolà Font, Joan-Tomàs
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Jakintza arloak:
    • Teknologia
    • Didaktika
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 96
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Beste iturrietatik
Lupa

Kalkoak eta kalko okerrak

  • Didakteka
  • Sortua: 20 abuztua 2020
  • Bisitak: 204
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

"Kontuz kalkoekin" ohartarazi zuen lehengoan Euskaltzaindiak txio batean. Horren ondoren, Irakasbilen bila hasi gara eta bestelako bilaketei ere ekin diegu, gaia argitzeko eta interesa duenari material osagarria eskaintzeko asmoz.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Jakintza arloa:
    • Lenguage
  • Hizkuntza-arloa:
    • Linguistics
e-HIZPIDE

e-HIZPIDE 95

  • Argitalpenak
  • Sortua: 30 martxoa 2020
  • Bisitak: 404
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

2020ko urtarrila-ekaina

BESTE ITURRIETATIK

- Materialak lexikoaren ikuspegitik sortzearen inplikazioak (Sergio Troitiño Chinarro)

- Oihan digitalean barrena: ikaslearen autonomia eta hizkuntza-ikaskuntza informala (Robert Godwin-Jones)

- Diskurtso-praktika kokatuak: benetako komunikazio-praktikak (Ernesto Martín Peris)

BESTELAKO LANKIDETZAK

- Hizkuntza-teknologiak hizkuntzen ikas-irakaskuntzan: zenbat aukera, hainbat erronka (Jose Mari Arriola, Josu Goikoetxea eta Mikel Iruskieta)

e-CO 16

Moodle eta ebaluazio formatiboa

  • Didakteka
  • Sortua: 20 uztaila 2020
  • Bisitak: 179
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Moodle eta ebaluazio formatiboari buruzko jardun biko ikastaroa antolatu zuten Andaluzian irakasleen prestakuntzarako. Hortik abiatuta, “Plataformas digitales y evaluación: el caso de Moodle” artikulua idatzi zuen Aníbal de la Torrek "eco. Revista Digital de Educación y Formación del profesorado" aldizkarian.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua, Iñaki
    • De la Torre Espejo, Aníbal
  • Dokumentu-mota:
    • Artikulua
    • Post
  • Jakintza arloak:
    • Ebaluazioa
    • Teknologia
  • Irakasten-arloak:
    • Moodle trikimailuak
HABE liburutegia

Euskarari buruzko 2019ko bibliografia hautatua

  • Didakteka
  • Sortua: 9 uztaila 2020
  • Bisitak: 205
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"Euskarari buruzko 2019ko bibliografia hautatua" dokumentua prestatu dute HABE liburutegian. Euskararen didaktikari, euskararen psikolinguistikari eta Euskal Herriko egoera soziolinguistikoari buruz 2019an argitara emandako lanak bildu dituzte bertan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • HABE Liburutegia
  • Dokumentu-mota:
    • Gida
    • Albistea
Airtable

Euskara ikasteko baliabideak Sarean

  • Didakteka
  • Sortua: 18 ekaina 2020
  • Bisitak: 388
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Elkarrekin lan eginez osatu dute zenbait pertsonak "Apps para aprender español" datu-basea, Esperanza Román-Mendozaren gidaritzapean. Interesaturik dagoen edonork ikusi eta jaitsi dezake, ekarpenak egiteaz gain. Posible litzateke euskaraz ere horrelako bat egitea?

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua, Iñaki
    • Román-Mendoza, Esperanza
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia
Sasiadiskideak

Sasiadiskideak edo lagun faltsuak

  • Didakteka
  • Sortua: 6 uztaila 2020
  • Bisitak: 350
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"Sasiadiskideak" aipatzen zituen hari bat ikusi dugu duela gutxi Twitterren. Baina badago kontzeptu horri buruzko aipu gehiagorik, HIZPIDE aldizkarian besteak beste. Eta "lagun faltsuak" erabiltzen duenik ere bai.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua, Iñaki
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Edukiak:
    • Lexikoa
L de Lengua

Ikaskuntza estrategikoa

  • Didakteka
  • Sortua: 3 uztaila 2020
  • Bisitak: 188
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

Ana Blanco Canales elkarrizketatu dute LdeLengua podcastaren 135. zenbakian. Ikaskuntza estrategikoa izan dute hizpide.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua, Iñaki
    • L de Lengua
    • Blanco Canales, Ana
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Edukiak:
    • Gaitasun estrategikoa
ALTE 2021 konferentzia

ALTEren 7. nazioarteko konferentzia, 2021eko apirilean Madrilen

  • Didakteka
  • Sortua: 2 uztaila 2020
  • Bisitak: 156
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

2020ko apirilerako antolatuta zegoen 7. nazioarteko konferentzia atzeratzea erabaki zuen ALTEk; 2021eko apirilaren 22tik 24ra antolatzea da orain asmoa. Plazaratu dira programa nagusiaren zertzelada nagusiak eta ekarpenetarako laburpenak aurkezteko epe berri bat ireki dute.

  • Atala:
  • Egilea:
    • ALTE (Association of Language Testers in Europe)
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Jakintza arloa:
    • Ebaluazioa
  • Ikastaro-mota:
    • Conference
2016.12_Clandfield

Elkarreragina esploratzea

  • Didakteka
  • Sortua: 25 ekaina 2020
  • Bisitak: 153
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"Explorar la interacción" izenburua zuen Lindsay Clandfield adituak 2016ko abenduan Bartzelonan bideratu zuen tailerrak. Orduan erabilitako aurkezpena Interneten dago eta lagungarri bat baino gehiago aurkituko dugu online elkarreraginaz.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Clandfield, Lindsay
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Jakintza arloak:
    • Teknologia
    • Didaktika
Mugikorraren erabilera pedagogikoa ikasgelan

Mugikorraren erabilera pedagogikoa ikasgelan

  • Didakteka
  • Sortua: 16 ekaina 2020
  • Bisitak: 2216
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

"Mugikorraren erabilera pedagogikoa ikasgelan" izan zen apirilean Maite Goñik emandako webinario baten izenburua. You Tuben dago grabaketa, Mondragon Unibertsitatearen kanalean hain zuzen. Orduan esandakoak laburbildu eta iruzkindu ditugu sarrera honetan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua, Iñaki
    • Goñi Eizmendi, Maite
    • KoLaborategia
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
    • Post
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia
Wikipedia

Euskara ikasteko Wikipedia erabiltzea

  • Didakteka
  • Sortua: 12 ekaina 2020
  • Bisitak: 259
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

2001ean jarri zen abian Wikipediaren euskarazko bertsioa: Euskarazko Wikipedia. Bizi-bizi dago eta helduen euskalduntzerako oraindik propio egindako material edo proposamenik ez badago ere, lagungarri suerta dakiguke.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia
  • Trebetasunak:
    • Irakurmena
    • Idazmena
Pixel Bit 57

Hezkuntz mikroblogginga hizkuntzen ikaskuntzan

  • Didakteka
  • Sortua: 29 maiatza 2020
  • Bisitak: 123
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

Ikerketa bat egin dute gaiaz Marta Rosón Jiménez eta Daniel Losada Iglesiasek. Pixel-Bit aldizkariaren 57. zenbakian eman da argitara egindako azterketa sistematizatu horri buruzko artikulua.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua, Iñaki
    • Rosón Jiménez, Marta
    • Losada Iglesias, Daniel
  • Dokumentu-mota:
    • Artikulua
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia
ALTE: Principles of Good Practice 2020

ALTE: "Principles of Good Practice 2020"

  • Didakteka
  • Sortua: 14 maiatza 2020
  • Bisitak: 183
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

"Principles of Good Practice" (Jardunbide Egokien Oinarriak) dokumentuaren hirugarren edizioa plazaratu du ALTE erakundeak berriki. Bi argitalpen daude honen aurretik: 1994an egin zen lehendabizikoa eta eta 2001ean bigarrena. Hizkuntza-probak sortzean eta aplikatzean ALTEko kide eta afiliatu guztiek sinatzen dituzten jarraibideen bilduma koherentea osatzea da asmoa.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua, Iñaki
    • ALTE (Association of Language Testers in Europe)
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Post
  • Jakintza arloa:
    • Ebaluazioa
HABE liburutegia

Zer egin dokumentuak eskuratzeko? Informazio-iturriak eta dokumentu-hornitzaileak

  • Didakteka
  • Sortua: 28 apirila 2020
  • Bisitak: 333
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Artikuluen pisua gero eta handiagoa da informazio-iturri gisa. Hau honela, Inguma eta Dialnet bezalako datu-base espezialduak dira oinarrizko tresna artikulu-zientifiko bila dabilenarentzat. Ildo berari jarraikiz, artikuluen eskaria nagusitzen ari da liburutegiei eskatzen zaien zerbitzuen artean. Eta, kontuan izan, HABE Liburutegiak, publikoa eta espezializatua izanik, euskararen didaktika eta, oro har, bigarren hizkuntzen didaktikaren alorreko dokumentazioaren bila dabilenari zerbitzu telematikoak ere eskaintzen dizkiola, nor bere etxe edo bulegotik, dokumentuak eskatu eta jasotzeko zerbitzua, alegia

  • Atala:
  • Egilea:
    • Irizar, Imanol
    • Oliveri, Oihane
  • Dokumentu-mota:
    • Post
Olga Esteve

Elkarrekintza, elkarrizketa eskatzen duen prozesua

  • Didakteka
  • Sortua: 6 apirila 2020
  • Bisitak: 277
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

Hezkuntza eta ikaskuntza elkarreraginpean burutzen diren prozesutzat hartzen dira, irakasteak hitz egitea dakarrela ulertuta, elkarrizketak izatea. Horrela, elkarrekintza ez ezik, elkarren artean osatzen den pentsamendua ere badugu ikaskuntzan; pentsamendua eta hizkuntza hertsiki loturik baitaude. Eta, horregatik hain zuzen, pedagogia dialogikoa indartzeko beharrezkoa izango da ikasgelan elkarreragina sustatzea, izan aurrez aurreko saioetan, izan online bidez bideratutakoetan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Esteve, Olga
  • Jakintza arloak:
    • Curriculuma
    • Didaktika
Nola osatu sekuentzia bat?

Hizkuntza-gaitasunen ikaskuntza mikrosekuentzia didaktikoen bidez

  • Didakteka
  • Sortua: 28 martxoa 2020
  • Bisitak: 600
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Azken hamarkadotan, bigarren hizkuntzen irakaskuntza planteatzeko moduak aldaketa handia ezagutu du. Hasiera batean, xede-hizkuntzaren izaerari, ezaugarriei eta irakasteko moduari buruzko galderetatik abiatzen baginen ere, oraingo abiapuntua bigarren hizkuntza hori nola ikasten den, eta, hori errazteko, zer egin behar dugun galdetzea da.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Vilá, Montserrat
    • Esteve, Olga
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
Gramatika

Gramatikaren irakaskuntza: zertarakoak zer eta nola artikulatzen dituenean

  • Didakteka
  • Sortua: 19 martxoa 2020
  • Bisitak: 297
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Hizkuntzen irakaskuntzan programazio guztien funtsezko osagaietakoa da gramatika. Batzuek gidalerro nagusitzat hartzen dute; beste batzuk, berriz, bestelako elementuen inguruan artikulatzen dute egitaraua (nozioak, funtzioak edo atazak); baina ia guztiek gramatika-edukiak lantzen dituzte.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Fontich, Xavier
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Edukiak:
    • Gramatika