Home

Argitaratua: astelehena, 2014(e)ko irailaren 8(e)an, 12:00(e)an
  • irakasbil-kudeaketa:
    • irakasbil-kudeaketa
Iñaki Villoslada

Ikertzaileak ez dira igarleak ez asmalariak

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko maiatzak 18
  • Bisitak: 91
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Atzizkien laguntzaz hitz berriak sortzea ez da beti egon hiztegigile zorrotzen esku, eta adiera bera adierazteko atzizki bat baino gehiago dagoenean baten edo bestearen aldeko aukerak hizkera mailakoak izan dira batzuetan (edo hiztegigileen kasuan, irizpide sortzaileak erabili dituzte batzuetan: Larramendik joera handia erakutsi zuen esate baterako –tzaile atzizkiz neologismoak asmatzeko). Erraz pasatzen dira oharkabean horrelako kontuak, ondorioak honako hauek izaten diren arren: ikertzaile, ikerle, ikerlari hirukote antzu bat, laukotea gainera, ikerketari ere irakur baitaiteke. Hizkuntzaren normalizazioaren ikuspegitik –estandarizazioaren ikuspegitik– ez da oso desiragarria hitz beraren hainbeste aldagai egotea dantzan testuetan. Euskaltzaindiak hautua egin du: "ikertzaile" da hobestekoa.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Villoslada, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Hizkuntza
  • Hizkuntza-arloa:
    • Hizkuntzalaritza
Reinders & White

Autonomia eta teknologia 20 urteren ondoren: noraino heldu gara? nora goaz?

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2018(e)ko maiatzak 15
  • Bisitak: 163
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Ikaslearen autonomia hizkuntza-heziketaren xede onartua bihurtu da munduko leku askotan. Language Learning & Technology kaleratu zenetik igaro diren azken 20 urteotan, konplexuagoa eta aberatsagoa egin da ordenagailuz lagundutako hizkuntza-ikasketaren ikerketaren, praktikaren eta autonomiaren arteko erlazioa. Artikulu honek aztertzen du nola garatu diren bi eremu horiek, nola batak besteari eragin dion, eta nola ari den orain aldatzen hizkuntza-ikasketaz eta irakaskuntzaz dugun ikuspegia.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Reinders, Hayo
    • White, Cinthya
  • Dokumentu-mota:
    • Artikulua
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 92
Instagram

Instagram Stories eskolan

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko maiatzak 10
  • Bisitak: 62
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Instagram zerbitzu edo aplikazioari buruzko artikuluak badaude jada gure argitalpenetan. Pauso bat aurrerago eman du gure esparruan idazle izan dugun José Ramón Rodríguezek, eta Instagram Stories deritzon aukera baliatuta, ELE eskolarako proposamen zehatzak argitaratu ditu bere blogean.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Murua, Iñaki
    • Rodríguez Martín, José Ramón
  • Dokumentu-mota:
    • Webgunea, bloga
    • Sarrera
  • Jakintza arloak:
    • Teknologia
    • Didaktika
Iñaki Villoslada

Pausoz pauso pausurik gabe

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko maiatzak 8
  • Bisitak: 150
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Urratsaren sinonimoa da pauso Hegoaldean. Batzuek zalantza izan ohi dugu idazteko orduan, honako hau, hain zuzen: pauso ala pausu idatzi… (Xuxenek zuzentzen ez duenez), harik eta konturatu garen arte, azkenean, biak ala biak idatz daitezkeela; bakoitzari bere esanahia emanez, ordea, ez baita hitz bat eta haren aldagai ortografikoa, bi hitz desberdin baizik.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Villoslada, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Hizkuntza-arloa:
    • Hizkuntzalaritza
L de lengua

Nola eraldatu irakasle-taldeak

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko apirilak 24
  • Bisitak: 90
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

L de Lenguaren 123 podcast honetan Difusión argitaletxeko Jesus Herrera da gonbidatua, eta hizpide du lidergoa eta irakasle-taldeen eraldaketa.

Multzoa eta taldea bereizten ditu. Izan ere, multzoak ez bezala, taldeak helburu bat du; hori lortzearren antolatzen da; egitekoak banatzen ditu eta elkarrekiko mendekotasun positiboa eskatzen du. Alegia, kide izan eta taldearekiko konpromisoa hartzea. Talde-mailako ikasketa emankorra lortzeko estrategiak lantzea eta garatzea eskatuko du, besteak beste, horren aipatuak diren ikasketa kooperatiboa eta konstruktibismo soziala ez direlako ikasleen eremura bakarrik makurtzen.

  • Atala:
  • Egileak:
    • L de Lengua
    • Herrera, Jesús
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
  • Edukiak:
    • Erakundea
Juan Ezeiza

Moodle-ri etekina ateratzen: ikasleak motibatzeko hainbat erabilera

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2018(e)ko apirilak 17
  • Bisitak: 410
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Moodle da software askeko Ikaskuntza Kudeatzeko Sistema (Learning Management System - LMS) hedatuena. Etapa guztietako ikastetxeetan eta unibertsitatean erabili arren, gutxitan aprobetxatzen dira ahalbidetzen dituen posibilitate gehienak. Izan ere, dokumentu- edo baliabide-biltegi soil gisa erabiltzen dute Moodle irakasle askok; jarduerekin aritzen diren irakasle gehienek, aldiz, zereginak (ikasleak bidali beharreko dokumentu edo fitxategitan oinarrituriko aktibitateak), galdetegiak edota foroak baino ez dituzte. Hala ere, askoz gehiago da Moodle. Artikulu honetan, Moodle-ri etekina ateratzen lagunduko diguten eta ikasketa ludikoago eta erakargarriago egingo duten hainbat baliabide eta jarduera aztertuko dugu.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Ezeiza Gutiérrez, Juan
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 92
Lan-eskaintzak

Bordeleko Euskal Etxeak eta Bordeaux Montaigne Unibertsitateak euskara eta euskal kultura irakaslea behar dute

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko maiatzak 3
  • Bisitak: 68
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Euskara eta euskal kultura irakasle izan nahiko zenuke Bordelen? Bordeleko Euskal Etxeak eta Bordeaux Montaigne Unibertsitateak euskara irakasle bat kontratatu nahiko lukete 2018-2019 ikasturterako.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Gaia:
    • Lan-eskaintza
Prosumirtuatzailea

Irakasbilen parte hartzeko bideak

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko irailak 28
  • Bisitak: 498
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

"Irakasbil, HABEren atal berria" artikuluan zein esparru hau aurkezteko egindako azalpenetan adierazitakoari jarraikiz, bat baino gehiago dira parte hartzeko bideak. Gogora ditzagun, bada, bide batez, desiragarria litzatekeen erabiltzaile "prosumirtuatzaile" kontzeptua eta Twitter esparrua ere hor dagoela.

Euskarari buruzko 2017ko bibliografia hautatua

Euskarari buruzko 2017ko bibliografia hautatua

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko apirilak 12
  • Bisitak: 39
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Euskararen didaktikari, euskararen psikolinguistikari eta Euskal Herriko egoera soziolinguistikoari buruzko bibliografia.

Bibliografia hau HABE Liburutegiak egindako aukeraketa baten emaitza da, kontuan hartuta Liburutegiak jorratzen duen espezializazio eremua eta euskararen didaktikari, euskararen alderdi psikologikoei eta Euskal Herriko egoera soziolinguistikoari egiten dion jarraipen estua.

  • Atala:
  • Egilea:
    • HABE
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Hizkuntza-arloa:
    • Soziolinguistika
EHU Uda Ikastaroak

XXXVII. Uda Ikastaroak Miramarren. EHU

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko apirilak 12
  • Bisitak: 60
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Euskal Herriko Unibertsitateak urtero bideratzen dituen Uda Ikastaroetan matrikulatzeko epea irekita dago. Kontuan izan matrikula-tarifa murriztua izango dela maiatzaren 31ra arte. Ekitaldi eta ikastaroei buruzko informazio zabala www.uik.eus webgunean duzu.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • HABE & EHU Udako ikastaroak
    • Albistea
Smiley Pixabay

Umorea hizkuntzen eskolan

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko apirilak 4
  • Bisitak: 115
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Umorea aipatu egiten da Europako Erreferentzi Marko Bateratuan eta Helduen Euskalduntzearen Oinarrizko Curriculumean. Hizpide aldizkarian ere argitaratu zen artikuluren bat edo beste horren inguruan. Baina badu tokirik eskolan?

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
Rufat & Jiménez

Irakaskuntza komunikatiboari ikuspegi lexikoak aplikatzea

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2018(e)ko martxoak 23
  • Bisitak: 133
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Ikuspegi lexikoak dira metodologia-bide berrien adibideetako bat; are: balio handia lortu dute hiztegiari rol nagusia ematen dioten ikuspegiok. Hizkuntzen irakaskuntza eta ikaskuntzaren helburua komunikazio-gaitasuna dela aintzat harturik, honako hauek aztertuko dira artikulu honetan: hiztegiaren rola zein den, zer hiztegi irakatsi behar den, eta zeintzuk diren hiztegi hori eraginkortasunez ikasteko faktoreak. Horren ondoren, hiztegiaren ikaskuntza komunikatiboa sustatzeko proposamen bat aurkeztuko dute artikulugileek. Izan ere, euren hitzetan, beharrezkoa da eztabaidatzea nola bateratu ikuspegi lexikoetatik eratorritako planteamenduak, AOIren araberako metodologia eta komunikazio-gaitasuna eskuratzeko asmoa.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Jiménez Calderón, Francisco
    • Rufat, Anna
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 92
Costa_El cerebro bilingüe

"El cerebro bilingüe. La neurociencia del lenguaje". Albert Costa

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko martxoak 20
  • Bisitak: 198
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Albert Costak idatzitako "El cerebro bilingüe. La neurociencia del lenguaje" liburuaren berri laburra.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Murua, Iñaki
    • Costa, Albert
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Sarrera
  • Jakintza arloak:
    • Didaktika
    • Psikologia
  • Hizkuntza-arloa:
    • Psikolinguistika
Itzulpen Saila 55

Hizkuntza-irakaslea: irakaskuntzarako eta ikaskuntzarako gaitasun metodologikoa

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2018(e)ko martxoak 15
  • Bisitak: 178
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

HABEk eta Euskal Herriko Unibertsitateak antolatutako 19. Uda ikastaroaren ondorio bat da obra hau. Hala, Itzulpen Sailaren baitakoa den arren, Gabriel Díaz Maggioli irakasleak HABEk plazaratzeko propio idatzitako liburua da.

2014an izan zuen sorburua, Joanba Bergarak (garai hartan HABEko Prestakuntza ataleko arduraduna zenak, hain zuzen) egilearekin harremanetan jartzea erabaki zuenean, eta elkarrekin hizkuntza-irakasleen gaitasun metodologikoa garatzeko proposamena definitzen hasi zirenean. Gaitasun hori, hain justu, hizkuntza-irakasleek beren ikasleen ikaskuntza-premiak asetzeko behar dituzten metodoak, teknikak, ikuspegiak eta paradigmak aukeratzeko duten trebetasuna da.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Díaz Maggioli, Gabriel
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Itzulpen Saila
Eusko Jaurlaritza

Euskararen erabilera normalizatzeko plan nagusia onartzen duen Ebazpena (2018-2022)

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko martxoak 14
  • Bisitak: 106
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

62/2018 EBAZPENA, otsailaren 27koa, Jaurlaritzaren Idazkaritzako eta Legebiltzarrarekiko Harremanetarako zuzendariarena, zeinaren bidez argitaratzen baita Gobernu Kontseiluaren erabaki bat, Eusko Jaurlaritzan euskararen erabilera normalizatzeko plan nagusia onartzen duena VI. Plangintzaldirako (2018-2022).

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Ebazpena, agindua
  • Jakintza arloa:
    • Hizkuntza
Lola Torres

Ikaskuntzaz ohartzea atzerriko hizkuntzen eskolan (II): garapenerako orientabideak

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2018(e)ko otsailak 22
  • Bisitak: 122
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Artikulu honek bi zati ditu. e-HIZPIDEren 91. zenbakian argitaratu zen lehenengo zatia. Teoria erakusten da bertan, honako hau azaltzeko: hausnarketak, kontzientziak eta metakognizioak zer nolako garrantzia duten atzerriko hizkuntzen irakaskuntzan. Sakonago aztertzen da, ondoren, hiru alderdi horiek eskolan nola ezartzen diren, eta estrategien irakaskuntzak zein irakaslearen rolak nolako garrantzia duten. Bigarren zati honetan, berriz, proposamen praktiko batzuk eskaintzen dira eskolan ikaskuntzarekiko kontzientzia lantzeko. Ondorengoak baliatuko dituzte proposamenok: hausnarketa, norberaren ikas-alorrak eta hizkuntza bat ikasteak duen esanahiari buruzko eztabaida eta komunikazioa bultzatzen dutenak ikus-entzunezko materialak.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Torres Ríos, Lola
  • Dokumentu-mota:
    • Artikulua
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 92
Twitter

Twitter idazmena hobetzeko: azterlan baten berri

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko otsailak 27
  • Bisitak: 149
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

"El uso de Twitter para mejorar la competencia de la expresión escrita en el aprendizaje de lenguas extranjeras" da 2011ko abenduan argitaratutako artikulu baten izenburua. UNEDeko Germán Ruipérez, María Dolores Castrillo eta Jose Carlos García Cabrero dira artikulugileak. Atzerriko hizkuntzaren ikaskuntzan idazmena hobetzeko Twitter-en erabilera aztertu zuten; esperiantzaren testuinguruan, berriz, A1 eta A2 mailetako aleman-ikasleak eta urrutiko ikaskuntza.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Murua, Iñaki
    • Ruipérez. Germán
    • Castrillo, María Dolores
    • García Cabero, José Carlos
  • Dokumentu-mota:
    • Artikulua
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia
  • Trebetasunak:
    • Idazmena
cassany.jpg

Lineako partaidetza-foroak

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2017(e)ko abenduak 29
  • Bisitak: 247
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Interneten usuenetakoa, interaktiboenetakoa eta errazenetakoa den genero bat aztertzen da artikulu honetan; foroa, hain zuzen ere. Artikuluaren oinarrian ikaskuntza-ingurune birtualak suma daitezkeen arren, adierazitakoak hizkuntzaren irakaskuntza-ikaskuntzaren bestelako egoeretara ere hedatu ahal dira, hizkuntza hori H1a zein H2a izan. Hizkuntzen ikasgelarako foro-motak proposatzen dira (orokorrak eta partikularrak, irekiak eta itxiak) eta berorien nolakotasuna zein erabilera adierazten. Bukatzeko, foroen abantailak eta arazoak aurkeztuko dira.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Cassany, Daniel
  • Dokumentu-mota:
    • Artikulua
    • e-Hizpide artikulua
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 91
Ahotsak logoa

Ahotsak ikasgelan: ahozko ondarea lantzeko ikasmateriala

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko otsailak 13
  • Bisitak: 504
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Ahotsak.eus egitasmoaren helburu nagusia ahozko ondarea bildu eta zabaltzea da, gero erabiltzaileek egoki iruditzen zaien eran erabil dezaten. Hezkuntzan oso aberasgarria gerta daiteke, bai hizkera aldetik eta baita herrian herriko ohiturak eta historia ezagutzeko ere. Belaunaldien arteko transmisioa egiteko beste modu bat da, azken batean; lehen etxe barruan, sutondoan, egiten zena orain ikasgelan egitea, teknologia berriak lagun hartuta eta lizentzia librearekin.

Irakasle eta hezitzaile askok uste dute jasotako materiala hezkuntzan erabili beharko litzatekeela. Eta gero eta gehiago dira erabiltzen dutenak. Euskara irakasleak dira gehien darabiltenak, euskalkien adibideak jartzeko. Alabaina, azken urteetan (2010etik hona) era askotako lanketak egiten ari gara ikastetxe eta euskaltegietan, forma ez ezik edukia ere lantzeko.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Etxeberria, Idoia
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Hizkuntza
Kerman mintzalagun bila

Kerman mintzalagun bila sekuentzien gida didaktikoa

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko urtarrilak 30
  • Bisitak: 410
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Eskuartean duzun GIDA DIDAKTIKOA irakasleei zuzendutako dokumentua da, “Kerman mintzalagun bila” sekuentzia multzoa, HEOC-en argitan erabiltzeko lagungarri izateko sortua.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Gida
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Irakasten-arloak:
    • Ikasbil atazak
García & Rigo

Multimedia Learning-a eta bigarren hizkuntzen ikaskuntza (II): sakontzea

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2017(e)ko abenduak 29
  • Bisitak: 377
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Artikulu honetan, aurrekoan, “Multimedia Learning-a eta bigarren hizkuntzen ikaskuntza (I): teoria”, eskainitako ikuspegi teorikoa zabalduko dugu, bigarren hizkuntzen irakaskuntzari buruzko zehaztapenen bitartez. Gainera, gaur egungo egoeraren alderdi batzuk aipatuko ditugu, baita unibertsitate-ikasle batzuekin egindako azterlan interesgarri bat ere –multimedia-materialak erabili ziren, bigarren hizkuntzako gramatika-gaitasuna lantzeko–. Azkenik, NIA edo PLEen bitartez egin daitezkeen etorkizuneko ikerketa-ildoak proposatuko ditugu.

  • Atala:
  • Egileak:
    • García, J. Daniel
    • Rigo, Eduardo
  • Dokumentu-mota:
    • Artikulua
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 91
Miramar jauregia

2016 Competencia metodológica para la enseñanza y el aprendizaje

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko martxoak 3
  • Bisitak: 801
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

15 emanaldik osatzen dute “Competencia metodológica para la enseñanza y el aprendizaje" 2016ko uda ikastaroa, HABEk eta EHUk lankidetzan eratua, eta Gabriel Díaz Maggioli, Uruguaiko Hizkuntz Politiketako koordinatzaile orokorrak eskainia.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Díaz Maggioli, Gabriel
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
    • HABE & EHU Udako ikastaroak
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Irakasten-arloak:
    • Metodoa
Fontes Linguae Vasconum

Komunikazio-antsietatea euskara bigarren hezkuntza dutenengan

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko urtarrilak 18
  • Bisitak: 248
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Jasone Cenoz eta Alaitz Santosek idatzitako "Komunikazio-antsietatea euskara bigarren hizkuntza dutenengan" artikulua argitaratu dute Fontes Linguae Vasconum aldizkariaren 124. zenbakian (2017ko uztaila-abendua). Artikulu horretan, Euskal Autonomia Erkidegoan H1 gaztelania duten hiztunen euskararekiko komunikazio-antsietateari buruzko ikerketa bat aurkezten da.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Zenoz, Jasone
    • Santos, Alaitz
  • Dokumentu-mota:
    • Artikulua
    • Albistea
  • Jakintza arloa:
    • Psikologia
  • Hizkuntza-arloa:
    • Psikolinguistika
Multilingual

Language competence assessment in minoritised language revitalisation contexts. The case of Basque.

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko urtarrilak 11
  • Bisitak: 260
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Journal of multilingual and multicultural development aldizkarian Paula Elosuak eta Antton Peñalbak EGA mintzagai duen artikulua argitaratu dute: "Language competence assessment in minoritised language revitalisation contexts. The case of Basque".

  • Atala:
  • Egileak:
    • Elosua, Paula
    • Peñalba, Antton
  • Dokumentu-mota:
    • Artikulua
  • Jakintza arloa:
    • Ebaluazioa
Eusko Jaurlaritza

2018ko euskararen ezagutza-maila egiaztatzeko egutegi bateratua

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko urtarrilak 9
  • Bisitak: 809
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Azken urteotako lan-ildoari jarraikiz, hainbat erakundeon artean harremanetan jarri ondorengo emaitza da honekin batera doakizun euskara-mailak egiaztatzeko egutegi bateratua.

  • Atala:
  • Egilea:
    • HABE
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Jakintza arloa:
    • Ebaluazioa
Baliokidetza 2017

Euskara-agirien baliokidetza aldatzen duen Dekretu berria

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko abuztuak 2
  • Bisitak: 1003
  • Iruzkinak: 2
  • Gogokoak: 0

Uztailaren 20an argitaratu da Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian 187/2017 Dekretua, euskararen jakite-maila egiaztatzen duten tituluak eta ziurtagiriak baliokidetu, eta Hizkuntzen Europako Erreferentzi Marko Bateratuko mailekin parekatzeko dekretua aldatzen duena.

Adolfo Sánchez Cuadrado

Bitartekotza interlinguistikoa ELE eskolan: itzulpen pedagogikoaren erabilerak

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2017(e)ko azaroak 13
  • Bisitak: 384
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 0

Itzulpena ez da urte luzeetan begi onez ikusi hizkuntzen ikaskuntzan, baina ageriago edo ezkutuago, erabilia izan da eskolan. Hau honela, egungo testuinguruan itzulpenak hizkuntzak ikasteko duen edota izan dezakeen egitekoa eta erabilera pedagogikoa ari dira berraztertzen sakon. Adibide gisa, 2001eko Europako Erreferentzia Marko Bateratuan sartu ziren jada bitartekotza-jarduera eta estrategiak (ahozko interpretaritza, idatzizko itzulpena, hizkuntza berean egindako laburpena eta parafrasia, besteak beste). Azken finean, XXI. mendeko hizkuntza-ikasleak gaitasun komunikatiboa garatzea izen behar du itzulpen pedagogikoaren (eta, hedaduraz bitartekotza interlinguistikoaren) benetako funtzioa

  • Atala:
  • Egilea:
    • Sánchez Cuadrado, Adolfo
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
HABE-EHU

2004 Gramática y aprendizaje de lenguas: perspectivas cognitivas y aplicaciones pedagógicas

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko urtarrilak 9
  • Bisitak: 715
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

10 ekarpenek osatzen dute “Gramática y aprendizaje de lenguas: perspectivas cognitivas y aplicaciones pedagógicas” uda ikastaroa, HABEk eta EHUk lankidetzan 2004an eratua, eta Legazpi 6ko Joseba Ezeiza, eta Granadako unibertsitateko Jenaro Ortega, Alejandro Castañeda eta José Plácido Ruiz irakasleek eskainia. Gramatika da hitzaldi guztietan ardatz, eta gramatikaren jabekuntza nola hobetu dute mintzagaia.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Hitzaldia
    • HABE & EHU Udako ikastaroak
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Edukiak:
    • Gramatika