Skip to main content

Homeko zerrenda

Argitaratua: astelehena, 8 iraila 2014, 12:00
  • irakasbil-kudeaketa:
    • irakasbil-kudeaketa
HABE

2021eko udako prestakuntza-ikastaroak

2021eko udako prestakuntza-ikastaroen zerrenda, azalpenak eta izena emateko estekak.

Arantza Etxebarria Iturrate

Berbanet ekimena: Bizkaiko Foru Aldundiko langileen artean euskara online eta modu librean praktikatzeko proiektua

  • Argitalpenak
  • Sortua: 26 apirila 2021
  • Bisitak: 239
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

2020an gurean ezarri zen pandemia-egoeran, lana telematikoki egitea bultzatu zen, eta langileen arteko aurrez aurreko elkarreraginak asko gutxitu ziren, baita Bizkaiko Foru Aldundian ere. Hori dela eta, "Berbanet" izeneko proiektua jarri zen abian. Ekimen horretan, euskaraz hitz egiteko ohitura handia zeukan langile bat ("berbalaguna") euskaraz hitz egiteko ohitura gutxi zeukan langile batekin ("berbalaria") harremanetan ipini zen, eta astean ordu erdiz, elkarrekin euskaraz hitz egiteko aukera izan zuten baliabide telematikoak erabiliz. Praktikaldia BFAn lanean ari diren trebatzaileek antolatu eta gidatu zuten. Ekimenak iraupen mugatua izan zuen, hiru hilekoa hain zuzen ere, eta egindako inkesten emaitzak aztertuta, langileen balorazioak oso positiboak izan ziren

  • Atala:
  • Egilea:
    • Etxebarria Iturrate, Arantza
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Trebetasunak:
    • Mintzamena
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 97
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Bestelako lankidetzak
Olga Juan-Lázaro eta Aránzazu Bernardo

DigCompEdu eta Europako Erreferentzia Marko Bateratuaren Liburu Osagarria: ahozko online elkarreragina FlipGrid eta WhatsApp-ekin

  • Argitalpenak
  • Sortua: 12 apirila 2021
  • Bisitak: 396
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Teknologia, erritmo desberdinetan, ikasgelaren fisionomia taxutzen duen elementu bat gehiago da hezkuntzan. Ikasgelaren barruan eta kanpoan lan egitea errazten duen programazio batean hura egoki integratzea funtsezkoa izan daiteke ikaskuntza- edo irakas-kuntza-esperientzia atsegin baterako, eraginkortasunari eta motibazioari dagokienez. Artikulu honetan, teknologia aurrez aurreko eskoletan txertatzeko sei etapako eredutik abiatuko gara, urrats horiek ikaskuntza autonomoa eta ikasgelaz kanpoko elkarreragina errazten baitituzte, eta, hortaz, ikasleak luzaroago daude xede-hizkuntzaren eraginpean, beren profil digitala eta lankidetza-ikaskuntza garatuz. Adibide gisa, bideoen bitartez parte hartzeko sare sozial bat proposatuko dugu, Flipgrid, eta istanteko mezularitza-sareetako ahots-oharrak erabiltzea –WhatsApp, adibidez, edo, bestela, Telegram edo Signal–.

Esparru teoriko modura, Hizkuntzen ikaskuntza, irakaskuntza eta ebaluaziorako Europako Erreferentzia Marko Bateratuaren (EEMB) Companion Volume edo Liburu Osagarriaren «online elkarreragina» inbentario berritik eta DigCompEdu gisa ezagutzen den Irakasleen gaitasun digitalerako esparru europarretik abiatuko gara. Hau da gure helburua: XXI. mendeko irakasleengan jarrera esperimentalak sustatzea eta ikaskuntza aktiboaren elementu batzuk adibide gisa jartzea, ikasgelatik kanpo ahozko online elkarreragina sustatzeko diseinatutako proposamen didaktikoen bidez, eskolan irakasleak beteko baitu ezinbestekoa den gidariaren rola.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Juan-Lázaro, Olga
    • Bernardo Jiménez, Aránzazu
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 97
  • Saila e-Hizpide / Hizpide / Zutabe:
    • Bestelako lankidetzak
“Cómo promover una autoevaluación útil y gratificante” webinario edo webmintegia

Autoebaluazio baliagarria eta atsegina sustatzeari buruz

  • Didakteka
  • Sortua: 12 apirila 2021
  • Bisitak: 347
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

“Cómo promover una autoevaluación útil y gratificante” webinario edo webmintegia antolatu zuen Mondragon Unibertsitateak 2020ko maiatzean; Neus SanMartí izan zen hizlaria. Didaktikan aditua dugu, Bartzelonako Unibertsitate Autonomoko katedratiko izan ondoren, irakasle emeritua da egun.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Maya Urroz, Ainara
    • SanMartí, Neus
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Jakintza arloa:
    • Ebaluazioa
MoodleMoot Euskadi

MoodleMoot Euskadi #mooteu21

"Covid eta gero, zer? Ikaskuntzak eta erronkak pandemia-egoeran" da aurtengo MoodleMoot Euskadi topaketak duen izenburua. Online izango da ekainaren 4an eta izen-ematea doakoa da.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia
  • Jarduera motak:
    • Online
  • Ikastaroaren antolatzailea:
    • Beste
Ezagutu zure garuna ikasten ikasteko

Ezagutu zure garuna ikasten ikasteko

  • Didakteka
  • Sortua: 26 martxoa 2021
  • Bisitak: 340
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

2020ko ekainean eman genuen argitara “Ikaskuntzaren ikuspegi zientifikoa” sarrera. Bertan, Héctor Ruiz Martín-i eginiko elkarrizketa bat laburbildu genuen. Orduan iragarritakoari jarraikiz, “Ezagutu zure garuna ikasten ikasteko” liburu euskaratua plazaratu zuten irailean. Argitalpen horren berri laburra dakargu oraingo honetan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Ruiz Martín, Héctor
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
  • Edukiak:
    • Gaitasun estrategikoa
Irakasbil

Irakasbil: komunikatzeko bide berriak

  • Didakteka
  • Sortua: 16 martxoa 2021
  • Bisitak: 279
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Irakasbil webgunearen edukien berri zabalagoa emateko asmoz, beste bi bide ireki ditugu azken egunotan. Hala, e-Berrikaria izeneko newsleterra edo buletina eta Facebook eremuko orrialdea batu zaizkio 2014an sortutako @Irakasbil Twitterreko erabiltzaile-kontuari .

  • Atala:
  • Egilea:
    • @Irakasbil
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia
Actividades integracion invidentes cursos ELE

Ikasle itsuen eskolaratzea helduen hizkuntzen ikas-irakaskuntzan

  • Didakteka
  • Sortua: 5 martxoa 2021
  • Bisitak: 223
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Ikasle itsuen eskolaratzeari buruzko aurrez aurreko ikastaro bat dago aurreikusita 2021erako Cervantes institutuaren irakasleentzako prestakuntza-eskaintzaren barnean; Mª José Menéndez Mayoral izango da irakaslea. Erreferentzia bat aipatzen da ikastaro horri buruzko informazioan; “Actividades para la integración de invidentes en el aula ELE”, hain zuzen. Kongresu batean aurkeztu zen komunikazio bat da eta orduko bideoa eskura dago Interneten.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
Primeran! B2

PRIMERAN! B2 materialaren aurkezpen-saioetan ikus-esandakoak

  • Didakteka
  • Sortua: 26 otsaila 2021
  • Bisitak: 553
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

PRIMERAN! B2 materiala aurkezteko online saioetan zuzenean esku hartzeko aukerarik izan ez zutenentzat, otsailaren 19ko saioaren bideo-grabazio editatua eta aurkezpenean erabilitako dokumentazio osatua daude hemen eskura.

  • Atalak:
  • Egilea:
    • HABE
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
    • Post
  • Irakasten-arloak:
    • Primeran metodoa
  • Ikastaroaren antolatzailea:
    • HABE
Ander Herranz Uribarri

Adizkinator: aditzak jokatu eta bilatzeko aplikazioa

  • Didakteka
  • Sortua: 12 otsaila 2021
  • Bisitak: 443
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Euskara batuaren aditzak jokatzeko eta bilatzeko aplikazioa da "Adizkinator". Hona hemen Ander Herranz egileak idatzitako aurkezpen laburra,

  • Atala:
  • Egilea:
    • Herranz Uribarri, Ander
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Jakintza arloak:
    • Teknologia
    • Lenguage
"Competencias digitales en el aula" liburua

"Competencias digitales en el aula" liburua

  • Didakteka
  • Sortua: 9 otsaila 2021
  • Bisitak: 372
  • Iruzkinak: 2
  • Gogokoak: 1

"Competencias digitales en el aula. Estrategias y modelos de implementación en la enseñanza de idiomas" liburua idatzi dute Olga Juan-Lázaro eta Leyre Alejaldre Bielek. ELE ikasgelan, eta hizkuntza-ikasgeletan oro har, hezkuntz teknologia txertatzeko gida bat da.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Alejaldre Biel, Leyre
    • Juan-Lázaro, Olga
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Post
  • Jakintza arloak:
    • Teknologia
    • Didaktika
HEOCaren eta Euskara kolokialaren eskuliburuaren azalak

HEOCa eta lagunarteko euskara: "Euskara kolokialaren eskuliburua"-ren harira

  • Didakteka
  • Sortua: 1 otsaila 2021
  • Bisitak: 356
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 2

Duela gutxi eman genuen hemen "Euskara kolokialaren eskuliburua"-ren berri; baina, zer dago HEOCean erregistro horri buruz? Sarrera honetan curriculumean zehar agertzen diren zenbait alderdi zehaztuko ditugu, lagungarri gertatuko zaizuelakoan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Ariztimuño Lopez, Borja
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Jakintza arloak:
    • Curriculuma
    • Lenguage
  • Hizkuntza-arloa:
    • Linguistics
Prosumirtuatzailea

Irakasbilen parte hartzeko bideak

  • Didakteka
  • Sortua: 28 iraila 2017
  • Bisitak: 1676
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"Irakasbil, HABEren atal berria" artikuluan zein esparru hau aurkezteko egindako azalpenetan adierazitakoari jarraikiz, bat baino gehiago dira parte hartzeko bideak. Gogora ditzagun, bada, bide batez, desiragarria litzatekeen erabiltzaile "prosumirtuatzaile" kontzeptua eta Twitter esparrua ere hor dagoela.

Comunicar 63

Ikasleen "lagun" sare sozialetan?

  • Didakteka
  • Sortua: 8 urtarrila 2021
  • Bisitak: 308
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Sare sozialetan ikasleen "lagun" izan ala ez? Gai horren inguruko ikerketa baten berri eman zuten artikulu batean Turan, Durdu eta Gotkas irakasle turkiarrek. Testuingurua gure esparrutik urrun samar egon arren, planteatzen direnak zein emaitzak eta ondorioak hausnarketarako baliagarri suerta dakizkiguke.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua Anzola, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia
Les cahiers du GERES

Bitartekotza, hizkuntza ikasteko komunikazio-modu gisa eta gaitasun profesional gisa

  • Didakteka
  • Sortua: 18 abendua 2020
  • Bisitak: 297
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 2

Carmen Ramos eta Pilar Salamanca irakasleek bitartekotza gaiaz komunikazio bat aurkeztu zuten GERES (Groupe d'Étude et de Recherche en Espagnol de Spécialité) taldeak 2018ko ekainean antolatutako nazioarteko topaketetan; talde berak argitaratutako aldizkariaren 11. zenbakian dago jasota artikulu gisa.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Ramos, Carmen
    • Salamanca, Pilar
  • Dokumentu-mota:
    • Post
Liburuaren azala

Fontes Linguae Vasconum, mende erdiko ibilbidea euskal ikerketan

  • Didakteka
  • Sortua: 3 abendua 2020
  • Bisitak: 350
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

Berriki "Fontes Linguae Vasconum 50 urte, ekarpen berriak euskararen ikerketari" liburua argitaratu da, eta dagoeneko bada ale bat HABE liburutegian eskuragai.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Ariztimuño Lopez, Borja
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
    • Post
  • Jakintza arloa:
    • Lenguage
  • Hizkuntza-arloa:
    • Linguistics
hausnartzen 1

Irakaskuntzaz hausnartzea, garapen profesionalerako bidea

  • Didakteka
  • Sortua: 2 abendua 2020
  • Bisitak: 254
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Cambridge University Press-eko "World of Better Learning" blogean irakurri dugu Heidi Burrows-ek duela gutxi idatzitako sarrera bat. Gai interesgarri bezain mamitsuak sumatu ditugu izenburuan, besteak beste, hausnarketa, irakaskuntza eta garapen profesionala. Proposatu dituenak ez zaizkigu, seguruenik, arrotz izango; agian, erabili ere egin edo egiten ditugu. Edonola ere, gogoratzeko eta dagoeneko Irakasbil esparruan gai horiei buruz dauden material batzuk berriz plazaratzeko aukera emango digu.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua Anzola, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Post
Borja Ariztimuño

Oinarrizko lexikoaz

  • Didakteka
  • Sortua: 19 azaroa 2020
  • Bisitak: 399
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Iñigo Astiz kazetariak Leizarragaren itzulpen handia ekarri zuen hizpidera duela hilabete zenbait argitaraturiko "Euskal literatura izan zena eta izan zitekeena" artikuluan. C2 mailako itzulpena, ezbairik gabe. Haatik, testu hartan badira A1 mailan ikasten diren hitzak ere, jakina; oinarrizko lexikoa.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Ariztimuño Lopez, Borja
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Jakintza arloa:
    • Lenguage
Moodle

Moodle-i buruzko bideo-tutorialak

  • Didakteka
  • Sortua: 30 urria 2020
  • Bisitak: 550
  • Iruzkinak: 2
  • Gogokoak: 1

Ikasteko erabil daitekeen material ugari dugu Interneten; ondo aukeratzea izaten da kontua. Hala, Moodle-i buruzko bideo laburrak edo bideo-tutorialak ere badaude interesaturik dagoen edonoren eskura, YouTuben besteak beste.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua Anzola, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia
  • Irakasten-arloak:
    • Moodle trikimailuak
Ximena Miranda

Liburu isilen erabilera hizkuntzen eskolan

  • Didakteka
  • Sortua: 23 urria 2020
  • Bisitak: 582
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Zer gertatuko litzateke ikasleei “hitzik gabeko liburu bat irakurriko dugu gaur” esango bagenie? Galdera hau egin du Ximena Mirandak argitara eman den sarrera batean. Izan ere, liburu isilen (silent books) erabilerari buruzko hausnarketa eta proposamenak plazaratu ditu. Hitzik edo ia hitzik gabeko liburuak dira liburu isilak. Haurrentzakoak direla pentsa daitekeen arren, gazte zein helduekin ere erabil daitezke hizkuntzen eskoletan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua Anzola, Iñaki
    • Miranda Olea, Ximena
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
Decálogo para la mejora de la docencia online

"Decálogo para la mejora de la docencia online" liburua

  • Didakteka
  • Sortua: 21 iraila 2020
  • Bisitak: 494
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

"Decálogo para la mejora de la docencia online. Propuestas para educar en contextos presenciales discontinuos" liburua plazaratu du irailean UOCek. Albert Sangrà izan da koordinatzaile eta zenbait adituren ekarpenak bildu dira. Gai anitzak landu dira 10 kapitulutan zehar, besteak beste, ikastaroen diseinua, jarduerak, ebaluazioa eta atzeraelikadura, erremintak, lankidetza... Sarean eskura jarri dute doan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • UOC (Universitat Oberta de Catalunya)
    • Sangrà, Albert
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Post
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia
e-CO 16

Moodle eta ebaluazio formatiboa

  • Didakteka
  • Sortua: 20 uztaila 2020
  • Bisitak: 402
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Moodle eta ebaluazio formatiboari buruzko jardun biko ikastaroa antolatu zuten Andaluzian irakasleen prestakuntzarako. Hortik abiatuta, “Plataformas digitales y evaluación: el caso de Moodle” artikulua idatzi zuen Aníbal de la Torrek "eco. Revista Digital de Educación y Formación del profesorado" aldizkarian.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua Anzola, Iñaki
    • De la Torre Espejo, Aníbal
  • Dokumentu-mota:
    • Artikulua
    • Post
  • Jakintza arloak:
    • Ebaluazioa
    • Teknologia
  • Irakasten-arloak:
    • Moodle trikimailuak
Airtable

Euskara ikasteko baliabideak Sarean

  • Didakteka
  • Sortua: 18 ekaina 2020
  • Bisitak: 661
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Elkarrekin lan eginez osatu dute zenbait pertsonak "Apps para aprender español" datu-basea, Esperanza Román-Mendozaren gidaritzapean. Interesaturik dagoen edonork ikusi eta jaitsi dezake, ekarpenak egiteaz gain. Posible litzateke euskaraz ere horrelako bat egitea?

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua Anzola, Iñaki
    • Román-Mendoza, Esperanza
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia
2016.12_Clandfield

Elkarreragina esploratzea

  • Didakteka
  • Sortua: 25 ekaina 2020
  • Bisitak: 363
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

"Explorar la interacción" izenburua zuen Lindsay Clandfield adituak 2016ko abenduan Bartzelonan bideratu zuen tailerrak. Orduan erabilitako aurkezpena Interneten dago eta lagungarri bat baino gehiago aurkituko dugu online elkarreraginaz.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Clandfield, Lindsay
  • Dokumentu-mota:
    • Post
  • Jakintza arloak:
    • Teknologia
    • Didaktika
Mugikorraren erabilera pedagogikoa ikasgelan

Mugikorraren erabilera pedagogikoa ikasgelan

  • Didakteka
  • Sortua: 16 ekaina 2020
  • Bisitak: 2543
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

"Mugikorraren erabilera pedagogikoa ikasgelan" izan zen apirilean Maite Goñik emandako webinario baten izenburua. You Tuben dago grabaketa, Mondragon Unibertsitatearen kanalean hain zuzen. Orduan esandakoak laburbildu eta iruzkindu ditugu sarrera honetan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua Anzola, Iñaki
    • Goñi Eizmendi, Maite
    • KoLaborategia
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
    • Post
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia
HABE liburutegia

Zer egin dokumentuak eskuratzeko? Informazio-iturriak eta dokumentu-hornitzaileak

  • Didakteka
  • Sortua: 28 apirila 2020
  • Bisitak: 597
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

Artikuluen pisua gero eta handiagoa da informazio-iturri gisa. Hau honela, Inguma eta Dialnet bezalako datu-base espezialduak dira oinarrizko tresna artikulu-zientifiko bila dabilenarentzat. Ildo berari jarraikiz, artikuluen eskaria nagusitzen ari da liburutegiei eskatzen zaien zerbitzuen artean. Eta, kontuan izan, HABE Liburutegiak, publikoa eta espezializatua izanik, euskararen didaktika eta, oro har, bigarren hizkuntzen didaktikaren alorreko dokumentazioaren bila dabilenari zerbitzu telematikoak ere eskaintzen dizkiola, nor bere etxe edo bulegotik, dokumentuak eskatu eta jasotzeko zerbitzua, alegia

  • Atala:
  • Egilea:
    • Irizar, Imanol
    • Oliveri, Oihane
  • Dokumentu-mota:
    • Post
Olga Esteve

Elkarrekintza, elkarrizketa eskatzen duen prozesua

  • Didakteka
  • Sortua: 6 apirila 2020
  • Bisitak: 490
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

Hezkuntza eta ikaskuntza elkarreraginpean burutzen diren prozesutzat hartzen dira, irakasteak hitz egitea dakarrela ulertuta, elkarrizketak izatea. Horrela, elkarrekintza ez ezik, elkarren artean osatzen den pentsamendua ere badugu ikaskuntzan; pentsamendua eta hizkuntza hertsiki loturik baitaude. Eta, horregatik hain zuzen, pedagogia dialogikoa indartzeko beharrezkoa izango da ikasgelan elkarreragina sustatzea, izan aurrez aurreko saioetan, izan online bidez bideratutakoetan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Esteve, Olga
  • Jakintza arloak:
    • Curriculuma
    • Didaktika
Nola osatu sekuentzia bat?

Hizkuntza-gaitasunen ikaskuntza mikrosekuentzia didaktikoen bidez

  • Didakteka
  • Sortua: 28 martxoa 2020
  • Bisitak: 926
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Azken hamarkadotan, bigarren hizkuntzen irakaskuntza planteatzeko moduak aldaketa handia ezagutu du. Hasiera batean, xede-hizkuntzaren izaerari, ezaugarriei eta irakasteko moduari buruzko galderetatik abiatzen baginen ere, oraingo abiapuntua bigarren hizkuntza hori nola ikasten den, eta, hori errazteko, zer egin behar dugun galdetzea da.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Vilà Santasuna, Montserrat
    • Esteve, Olga
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika