Home

Argitaratua: astelehena, 2014(e)ko irailaren 8(e)an, 12:00(e)an
  • irakasbil-kudeaketa:
    • irakasbil-kudeaketa
#PensarVisual NOOC

"Visualiza pensamientos e ideas" deritzon NOOC-a

  • Ikastaroak
  • Sortua: 2018(e)ko otsailak 23
  • Bisitak: 16
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

"Visualiza pensamientos e ideas" da Espainiako Gobernuaren menpeko INTEF institutuak (Instituto Nacional de Tecnologías Educativas y de Formación del Profesorado) antolatu duen jende askorentzako ikastaro ireki labur baten izenburua (NOOC-a, alegia).

Otsailaren 27tik martxoaren 11ra iraungo du, eta 180 minutukoa da ordu-karga estimatua

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Ikastaro-mota:
    • Online ikastaroa
Lan-eskaintzak

Lan-eskaintza Bilbon

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko otsailak 22
  • Bisitak: 26
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Ulibarri euskaltegiak irakasleak behar ditu lan-poltsa osatzeko. Goi mailako eskolak eman beharko ditu, goizez eta arratsaldez. Ezinbesteko baldintzak: lizentziaduna izatea eta C2 euskara-maila izatea.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Gaia:
    • Lan-eskaintza
cassany.jpg

Lineako partaidetza-foroak

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2017(e)ko abenduak 29
  • Bisitak: 122
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Interneten usuenetakoa, interaktiboenetakoa eta errazenetakoa den genero bat aztertzen da artikulu honetan; foroa, hain zuzen ere. Artikuluaren oinarrian ikaskuntza-ingurune birtualak suma daitezkeen arren, adierazitakoak hizkuntzaren irakaskuntza-ikaskuntzaren bestelako egoeretara ere hedatu ahal dira, hizkuntza hori H1a zein H2a izan. Hizkuntzen ikasgelarako foro-motak proposatzen dira (orokorrak eta partikularrak, irekiak eta itxiak) eta berorien nolakotasuna zein erabilera adierazten. Bukatzeko, foroen abantailak eta arazoak aurkeztuko dira.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Cassany, Daniel
  • Dokumentu-mota:
    • Artikulua
    • e-Hizpide artikulua
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 91
Ahotsak logoa

Ahotsak ikasgelan: ahozko ondarea lantzeko ikasmateriala

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko otsailak 13
  • Bisitak: 305
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Ahotsak.eus egitasmoaren helburu nagusia ahozko ondarea bildu eta zabaltzea da, gero erabiltzaileek egoki iruditzen zaien eran erabil dezaten. Hezkuntzan oso aberasgarria gerta daiteke, bai hizkera aldetik eta baita herrian herriko ohiturak eta historia ezagutzeko ere. Belaunaldien arteko transmisioa egiteko beste modu bat da, azken batean; lehen etxe barruan, sutondoan, egiten zena orain ikasgelan egitea, teknologia berriak lagun hartuta eta lizentzia librearekin.

Irakasle eta hezitzaile askok uste dute jasotako materiala hezkuntzan erabili beharko litzatekeela. Eta gero eta gehiago dira erabiltzen dutenak. Euskara irakasleak dira gehien darabiltenak, euskalkien adibideak jartzeko. Alabaina, azken urteetan (2010etik hona) era askotako lanketak egiten ari gara ikastetxe eta euskaltegietan, forma ez ezik edukia ere lantzeko.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Etxeberria, Idoia
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Hizkuntza
Euskararen tresnak

Baliabide berriak euskararen erabilera sustatzeko

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko otsailak 9
  • Bisitak: 140
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Eusko Jaurlaritzako Kultura eta Hizkuntza Politika Sailak 13 baliabide aurkeztu ditu euskararen erabilera sustatzeko, batez ere lexikoaren eta terminologiaren ikuspuntutik.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia
L de Lengua

Hizkuntzaren neurozientzia kognitiboa

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko otsailak 8
  • Bisitak: 179
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Hizkuntzaren neurozientzia kognitiboa izan da L de Lengua-n Jon Andoni Duñabeitiari egin dioten elkarrizketan gai nagusia. Ohi bezala, Sarean dago eskura podcasta.

  • Atala:
  • Egileak:
    • L de Lengua
    • Duñabeitia, Jon Andoni
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
  • Jakintza arloa:
    • Psikologia
  • Hizkuntza-arloa:
    • Psikolinguistika
HABE

Ebazpena, 2018ko egiaztatzealdiko arduradunak izendatzeko dena

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko otsailak 7
  • Bisitak: 100
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Gaurko EHAAn argitaratu da HABEren zuzendari nagusiaren 2018ko otsailaren 1eko Ebazpena, HABEren Helduen Euskalduntzearen Oinarrizko Curriculumean (HEOC) ezarritako euskararen komunikagaitasun-mailak egiaztatzeko proben 2018. ekitaldirako Azterketa Batzordeko kideak, jarraipen-batzorde teknikoko kideak, epaimahaiak, tutoreak eta lurralde-arduradunak eta lurralde-batzordeak izendatzeko dena.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Jakintza arloa:
    • Ebaluazioa
Prosumirtuatzailea

Irakasbilen parte hartzeko bideak

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko irailak 28
  • Bisitak: 347
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

"Irakasbil, HABEren atal berria" artikuluan zein esparru hau aurkezteko egindako azalpenetan adierazitakoari jarraikiz, bat baino gehiago dira parte hartzeko bideak. Gogora ditzagun, bada, bide batez, desiragarria litzatekeen erabiltzaile "prosumirtuatzaile" kontzeptua eta Twitter esparrua ere hor dagoela.

Kerman mintzalagun bila

Kerman mintzalagun bila sekuentzien gida didaktikoa

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko urtarrilak 30
  • Bisitak: 236
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Eskuartean duzun GIDA DIDAKTIKOA irakasleei zuzendutako dokumentua da, “Kerman mintzalagun bila” sekuentzia multzoa, HEOC-en argitan erabiltzeko lagungarri izateko sortua.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Gida
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Irakasten-arloak:
    • Ikasbil atazak
García & Rigo

Multimedia Learning-a eta bigarren hizkuntzen ikaskuntza (II): sakontzea

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2017(e)ko abenduak 29
  • Bisitak: 278
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Artikulu honetan, aurrekoan, “Multimedia Learning-a eta bigarren hizkuntzen ikaskuntza (I): teoria”, eskainitako ikuspegi teorikoa zabalduko dugu, bigarren hizkuntzen irakaskuntzari buruzko zehaztapenen bitartez. Gainera, gaur egungo egoeraren alderdi batzuk aipatuko ditugu, baita unibertsitate-ikasle batzuekin egindako azterlan interesgarri bat ere –multimedia-materialak erabili ziren, bigarren hizkuntzako gramatika-gaitasuna lantzeko–. Azkenik, NIA edo PLEen bitartez egin daitezkeen etorkizuneko ikerketa-ildoak proposatuko ditugu.

  • Atala:
  • Egileak:
    • García, J. Daniel
    • Rigo, Eduardo
  • Dokumentu-mota:
    • Artikulua
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 91
Miramar jauregia

2016 Competencia metodológica para la enseñanza y el aprendizaje

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko martxoak 3
  • Bisitak: 657
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

15 emanaldik osatzen dute “Competencia metodológica para la enseñanza y el aprendizaje" 2016ko uda ikastaroa, HABEk eta EHUk lankidetzan eratua, eta Gabriel Díaz Maggioli, Uruguaiko Hizkuntz Politiketako koordinatzaile orokorrak eskainia.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Díaz Maggioli, Gabriel
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
    • HABE & EHU Udako ikastaroak
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Irakasten-arloak:
    • Metodoa
Fontes Linguae Vasconum

Komunikazio-antsietatea euskara bigarren hezkuntza dutenengan

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko urtarrilak 18
  • Bisitak: 133
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Jasone Cenoz eta Alaitz Santosek idatzitako "Komunikazio-antsietatea euskara bigarren hizkuntza dutenengan" artikulua argitaratu dute Fontes Linguae Vasconum aldizkariaren 124. zenbakian (2017ko uztaila-abendua). Artikulu horretan, Euskal Autonomia Erkidegoan H1 gaztelania duten hiztunen euskararekiko komunikazio-antsietateari buruzko ikerketa bat aurkezten da.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Zenoz, Jasone
    • Santos, Alaitz
  • Dokumentu-mota:
    • Artikulua
    • Albistea
  • Jakintza arloa:
    • Psikologia
  • Hizkuntza-arloa:
    • Psikolinguistika
Multilingual

Language competence assessment in minoritised language revitalisation contexts. The case of Basque.

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko urtarrilak 11
  • Bisitak: 164
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Journal of multilingual and multicultural development aldizkarian Paula Elosuak eta Antton Peñalbak EGA mintzagai duen artikulua argitaratu dute: "Language competence assessment in minoritised language revitalisation contexts. The case of Basque".

  • Atala:
  • Egileak:
    • Elosua, Paula
    • Peñalba, Antton
  • Dokumentu-mota:
    • Artikulua
  • Jakintza arloa:
    • Ebaluazioa
Eusko Jaurlaritza

2018ko euskararen ezagutza-maila egiaztatzeko egutegi bateratua

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko urtarrilak 9
  • Bisitak: 648
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Azken urteotako lan-ildoari jarraikiz, hainbat erakundeon artean harremanetan jarri ondorengo emaitza da honekin batera doakizun euskara-mailak egiaztatzeko egutegi bateratua.

  • Atala:
  • Egilea:
    • HABE
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Jakintza arloa:
    • Ebaluazioa
Baliokidetza 2017

Euskara-agirien baliokidetza aldatzen duen Dekretu berria

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko abuztuak 2
  • Bisitak: 809
  • Iruzkinak: 2
  • Gogokoak: 0

Uztailaren 20an argitaratu da Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian 187/2017 Dekretua, euskararen jakite-maila egiaztatzen duten tituluak eta ziurtagiriak baliokidetu, eta Hizkuntzen Europako Erreferentzi Marko Bateratuko mailekin parekatzeko dekretua aldatzen duena.

Lola Torres

Ikaskuntzaz ohartzea atzerriko hizkuntzen eskolan (I)

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2017(e)ko abenduak 12
  • Bisitak: 429
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Artikulu honek bi zati ditu. Aurreneko zatian ibilbide teoriko bat egiten da, hausnarketak, ohartzeak eta metakognizioak atzerriko hizkuntzen irakaskuntzan daukaten zeresanaren inguruan eta, horrez gain, sakonago aztertzen da ezaugarri horiek eskolan nola sartzen diren eta nolako garrantzia duten estrategia horiek irakasteak eta irakaslearen rolak. Bigarren zatia e-HIZPIDE aldizkariaren hurrengo zenbakian argitaratuko da eta, bertan, ikaskuntzaz nola ohartu lantzeko hainbat proposamen praktiko egiten dira. Hain zuzen ere, honela landuko da ohartze hori: eskolan hausnarketa eginez, norberaren ikas-alorrak erabiliz eta komunikazioa zein hizkuntza bat ikasteak duen esanahiari buruzko eztabaida bultzatzen duten ikus-entzunezko materialak baliatuz.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Torres Ríos, Lola
  • Dokumentu-mota:
    • Artikulua
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 91
Adolfo Sánchez Cuadrado

Bitartekotza interlinguistikoa ELE eskolan: itzulpen pedagogikoaren erabilerak

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2017(e)ko azaroak 13
  • Bisitak: 278
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 0

Itzulpena ez da urte luzeetan begi onez ikusi hizkuntzen ikaskuntzan, baina ageriago edo ezkutuago, erabilia izan da eskolan. Hau honela, egungo testuinguruan itzulpenak hizkuntzak ikasteko duen edota izan dezakeen egitekoa eta erabilera pedagogikoa ari dira berraztertzen sakon. Adibide gisa, 2001eko Europako Erreferentzia Marko Bateratuan sartu ziren jada bitartekotza-jarduera eta estrategiak (ahozko interpretaritza, idatzizko itzulpena, hizkuntza berean egindako laburpena eta parafrasia, besteak beste). Azken finean, XXI. mendeko hizkuntza-ikasleak gaitasun komunikatiboa garatzea izen behar du itzulpen pedagogikoaren (eta, hedaduraz bitartekotza interlinguistikoaren) benetako funtzioa

  • Atala:
  • Egilea:
    • Sánchez Cuadrado, Adolfo
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
Amaia Arroyo

Irakaskuntzarako bideoak: zergatiak, irizpideak eta gidalerroak

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2017(e)ko ekainak 30
  • Bisitak: 554
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 0

Egun, gutxiago irakurtzen dugun ideia bolo-bolo dabil: liburu gutxiago, aldizkari gutxiago… Informazio gutxiago jasotzen al dugu? Argi dago ezetz. Informazioa inoiz baino saretuago dagoen momentu honetan, bistakoa da edukiak kontsumitzeko ohiturak aldatu egin direla, oro har. Ikus-entzunezko komunikazioa edo komunikazio digitala da hedatuen dagoena, testu idatzitik harago doana, hain zuzen ere, eta bideoa da horren adibiderik garbiena. Hezkuntza-esparruak ezin dio muzin egin agertoki berri horri eta hezkuntza-jardunean bideoak txertatzeko ahalegina egin beharko litzateke. Artikulu honen helburua da horretarako irizpideak eta gidalerroak eskaintzea

  • Atala:
  • Egilea:
    • Arroyo Sagasta, Amaia
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 90
Jaume Batlle

Parekoen behaketa irakasleen garapen profesionalean: Video Enhanced Observation (VEO) sistemarekin egindako esperientzia praktiko bat

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2017(e)ko ekainak 30
  • Bisitak: 464
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Parekoen behaketa gero erabiliagoa da ikastetxeetan irakasleen garapen profesionalerako praktika gisa. Gogoeta egitea barne hartzen duenez, irakasleek eskolan egin duten lanari eta izan duten jokabideari buruzko gogoeta egin dezakete behaketa modu honi esker, ikasgelan gertatu dena behatuz eta eztabaidatuz. Hala ere, sarritan, irakasle askok ez dute era horretako prestakuntza-ekintzetan parte hartu nahi izaten, behatuak izateak beldurra edo erreparoa ematen dielako. Parekoen behaketaren ezaugarriak analizatzea da artikulu honen xedea, irakurleak sakonago ezagutu ahal izan dezan zer esan nahi duen eta zer eskaintzen dion irakasleen garapen profesionalari. Halaber, parekoen behaketaren ezaugarriak jorratu ondoren, Video Enhanced Observation (VEO) aurkeztuko da. Ikasgelako saioak bideoan grabatzeko aplikazio mugikor bat da, klasean zehar gertatzen diren elementuak eta ezaugarri bereziak etiketatzeko aukera ematen duena, behaketa-prozesua eta, batez ere, behaketaren ondorengo eztabaida, errazagoa, arinagoa, malguagoa eta zehatzagoa izan dadin.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Batlle Rodríguez, Jaume
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 90
Garbiñe Larralde eta Itziar López

Visual Thinking-a hizkuntzen irakaskuntzan eta ikaskuntzan

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2017(e)ko ekainak 20
  • Bisitak: 1329
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 0

Gizarte honetan, irudien mundua baztertua izan da, oro har, hezkuntzaren eremutik. Dena den, gero eta beharrezkoagoa da irudiari berriz ere protagonismoa itzultzea eta berez daukan potentzial didaktikoa baliatzea. Ildo horretatik, Visual Thinking-a aliatu indartsua izan daiteke bigarren hizkuntza bat ikasteko prozesuan. Izan ere, irudien unibertsaltasunari, kode zuzenari eta interpretatzeko erraztasunari esker, edozein garunek atzeman ditzake kontzeptuak eta ideiak. Halaber, oso formula egokia eta baliozkoa da pentsamendu bisuala narrazio digitalak ekoizteko; horrela, edozein eduki modu bisual eta erakargarrian egituratzen ikasteaz gain, mintzamena eta idazmena lantzen dira.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Larralde, Garbiñe
    • López, Itziar
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 90
HABE-EHU

2004 Gramática y aprendizaje de lenguas: perspectivas cognitivas y aplicaciones pedagógicas

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko urtarrilak 9
  • Bisitak: 623
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

10 ekarpenek osatzen dute “Gramática y aprendizaje de lenguas: perspectivas cognitivas y aplicaciones pedagógicas” uda ikastaroa, HABEk eta EHUk lankidetzan 2004an eratua, eta Legazpi 6ko Joseba Ezeiza, eta Granadako unibertsitateko Jenaro Ortega, Alejandro Castañeda eta José Plácido Ruiz irakasleek eskainia. Gramatika da hitzaldi guztietan ardatz, eta gramatikaren jabekuntza nola hobetu dute mintzagaia.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Hitzaldia
    • HABE & EHU Udako ikastaroak
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Edukiak:
    • Gramatika
Uri Ruiz Bikandi

Ikasgelan nola egin lan euskara H2 duten ikasleek euskarazko gaitasun egokia gara dezaten

  • Didakteka
  • Sortua: 2016(e)ko azaroak 8
  • Bisitak: 535
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

"Ikasgelan nola egin lan euskara H2 duten ikasleek euskarazko gaitasun egokia gara dezaten" izenburupean, Uri Ruiz Bikandiri egindako elkarrizketa egituratua duzu Berritzegune Nagusiak ekoiztutako bideo honetan.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Ruiz Bikandi, Uri
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Hizkuntza-arloa:
    • Soziolinguistika
Angelica Alexopoulou

El enfoque basado en los géneros textuales y la evaluación de la competencia discursiva

  • Didakteka
  • Sortua: 2016(e)ko urriak 24
  • Bisitak: 520
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Gramatika-baliabideek zentzu berria hartzen dute testuaren ikuspegitik aztertzean. Horrela dio Angelica Alexopoulou-k eranskin eskaintzen den dokumentuan. Izan ere, testu-generoak eskaintzen duen perspektiba holistikoak aukera ematen du hizkuntza-baliabide guztiak ikuspegi ezberdinetatik lantzeko: funtzionala, nozionala, gramatikala zein pragmatikoa.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Alexopoulou, Angelica
  • Dokumentu-mota:
    • Artikulua
  • Edukiak:
    • Testua
  • Hizkuntza-arloa:
    • Testugintza
Idatzi

Escribir es reescribir. La reescritura en las secuencias didácticas para la expresión escrita

  • Didakteka
  • Sortua: 2016(e)ko irailak 22
  • Bisitak: 593
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

Writing is rewriting. Aipamen horrek azaleratzen du idazkuntzaren alderdirik zailenetarikoa: lehen bertsiora itzultzea, berori aztertzeko, hobetzeko eta azkeneko bertsioa doitzeko. DOLZek eta SCHNEUWLYk aditzera ematen dutenez, prozesu motela da idaztea, neketsua, joan-etorri handikoa, etenik gabeko berridazketak eskatzen dituena.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Schneuwly, Bernard
    • Dolz, Joaquim
  • Trebetasunak:
    • Idazmena