Home

Argitaratua: astelehena, 2014(e)ko irailaren 8(a)n, 12:00(e)tan
  • irakasbil-kudeaketa:
    • irakasbil-kudeaketa
Azpidazki

AZPidazki, Sarean euskaraz lan egiteko tresna bat

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko azaroak 8
  • Bisitak: 66
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Erabat berritu dute AZPidazki tresna. EHUko Administrazio eta Zerbitzuetako Pertsonalari euskaraz lan egiten laguntzeko sortu zen 2004an. Hala ere, interesaturik dagoen edonorentzat dago zabalik Sarean.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Jakintza arloak:
    • Teknologia
    • Hizkuntza
Julia Marin

Prosamolde komunikatiboa: hitz ordena

  • Ikastaroak
  • Sortua: 2017(e)ko azaroak 10
  • Bisitak: 125
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Hitz-ordena aspaldiko kezka da euskararen erabiltzaile guztiontzat. Ondo jabeturik gaude oinordetzan jaso ditugun Azkue/Altuberen lege zaharrak oztopo handia direla testu komunikatiboak ekoizteko orduan. Erabilera zurrun horri aurre egin nahian, gaur egun, izugarri zabaldu da aditza aurreratzeko aholkua. Jarraibide nahikoa da hori esaldi argiak sortzeko? Non kokatu gainerako elementuak, zeren arabera antolatu? Zenbateraino da euskara ordena libreko hizkuntza.

  • Atala:
  • Jakintza arloak:
    • Didaktika
    • Hizkuntza
  • Ikastaro-mota:
    • Aurrez aurreko ikastaroa
  • Ikastaroaren egoera:
    • Matrikula zabalik
  • Hizkuntza-arloa:
    • Hizkuntzalaritza
L de lengua

Bitartekotza interlinguistikoa eta itzulpen pedagogikoa

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko azaroak 8
  • Bisitak: 28
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

"L de Lengua"-ren 117. podcastean, Adolfo Sánchez Cuadrado eta Inma Pedregosa izan dira gonbidatuak; landutako gaia, berriz, "La mediación interligüística y la traducción pedagógica en el aula de ELE". Bitartekotza interlinguistikoa eta intralinguistikoa zer den azaldu dute, eta lehendabizikoaren esparrukoa den itzulpen pedagogikoaz ere mintzatu dira.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Sánchez Cuadrado, Adolfo
    • L de Lengua
    • Pedregosa Sánchez, Inma
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
liburuaren azala

Mari Jose Lasheras Rodriguezen artikuluen bilduma liburu batean

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko urriak 26
  • Bisitak: 90
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Mari Jose Lasheras Rodriguez gure lankide izan zen HABEn, 2000. urtetik 2013ra arte. Bere omenez, "Teknologia berrien erabilera didaktikoa hizkuntzen irakaskuntzan" izeneko liburua kaleratu du Lasheras Rodriguez familiak, Hizpide aldizkarian argitara eman zituen artikuluen bilduma osatuz.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Jakintza arloak:
    • Teknologia
    • Didaktika
Amaia Arroyo

Irakaskuntzarako bideoak: zergatiak, irizpideak eta gidalerroak

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2017(e)ko ekainak 30
  • Bisitak: 376
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 0

Egun, gutxiago irakurtzen dugun ideia bolo-bolo dabil: liburu gutxiago, aldizkari gutxiago… Informazio gutxiago jasotzen al dugu? Argi dago ezetz. Informazioa inoiz baino saretuago dagoen momentu honetan, bistakoa da edukiak kontsumitzeko ohiturak aldatu egin direla, oro har. Ikus-entzunezko komunikazioa edo komunikazio digitala da hedatuen dagoena, testu idatzitik harago doana, hain zuzen ere, eta bideoa da horren adibiderik garbiena. Hezkuntza-esparruak ezin dio muzin egin agertoki berri horri eta hezkuntza-jardunean bideoak txertatzeko ahalegina egin beharko litzateke. Artikulu honen helburua da horretarako irizpideak eta gidalerroak eskaintzea

  • Atala:
  • Egilea:
    • Arroyo Sagasta, Amaia
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 90
HABE PRESTAKUNTZA

Ahozko ekintza komunikatiboak oinarri, sekuentzia didaktiko bat sortu eta aztertzea 2018

  • Ikastaroak
  • Sortua: 2017(e)ko urriak 11
  • Bisitak: 222
  • Iruzkinak: 3
  • Gogokoak: 0

Konplexua da oso ahozko komunikagaitasuna garatzeko prozesua. Horregatik, irakaslearen eginkizun nagusietariko bat da ikasleari laguntzea arrakastaz komunikatzeko bidean. Ikasleak —hizkuntza-erabiltzaileak— helburua lortuko badu, egokia behar du izan mintzamenaren planteamendu didaktikoak. Hori du xede, hain zuzen, ikastaroak.

  • Atala:
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Ikastaro-mota:
    • Jardun biko ikastaroa
  • Ikastaroaren egoera:
    • Matrikula zabalik
HABE Prestakuntza

Helduen Euskalduntzearen Oinarrizko Curriculuma - C2 maila / Irakasleen gaikuntza: 2017/18

  • Ikastaroak
  • Sortua: 2017(e)ko urriak 11
  • Bisitak: 256
  • Iruzkinak: 5
  • Gogokoak: 0

Helduen Euskalduntzearen Oinarrizko Curriculuma - C2 maila / Irakasleen gaikuntza: 2017/18

  • Atala:
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Maila:
    • C2
  • Ikastaro-mota:
    • Jardun biko ikastaroa
  • Ikastaroaren egoera:
    • Matrikula zabalik
Prosumirtuatzailea

Irakasbilen parte hartzeko bideak

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko irailak 28
  • Bisitak: 119
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

"Irakasbil, HABEren atal berria" artikuluan zein esparru hau aurkezteko egindako azalpenetan adierazitakoari jarraikiz, bat baino gehiago dira parte hartzeko bideak. Gogora ditzagun, bada, bide batez, desiragarria litzatekeen erabiltzaile "prosumirtuatzaile" kontzeptua eta Twitter esparrua ere hor dagoela.

Jaume Batlle

Parekoen behaketa irakasleen garapen profesionalean: Video Enhanced Observation (VEO) sistemarekin egindako esperientzia praktiko bat

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2017(e)ko ekainak 30
  • Bisitak: 301
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Parekoen behaketa gero erabiliagoa da ikastetxeetan irakasleen garapen profesionalerako praktika gisa. Gogoeta egitea barne hartzen duenez, irakasleek eskolan egin duten lanari eta izan duten jokabideari buruzko gogoeta egin dezakete behaketa modu honi esker, ikasgelan gertatu dena behatuz eta eztabaidatuz. Hala ere, sarritan, irakasle askok ez dute era horretako prestakuntza-ekintzetan parte hartu nahi izaten, behatuak izateak beldurra edo erreparoa ematen dielako. Parekoen behaketaren ezaugarriak analizatzea da artikulu honen xedea, irakurleak sakonago ezagutu ahal izan dezan zer esan nahi duen eta zer eskaintzen dion irakasleen garapen profesionalari. Halaber, parekoen behaketaren ezaugarriak jorratu ondoren, Video Enhanced Observation (VEO) aurkeztuko da. Ikasgelako saioak bideoan grabatzeko aplikazio mugikor bat da, klasean zehar gertatzen diren elementuak eta ezaugarri bereziak etiketatzeko aukera ematen duena, behaketa-prozesua eta, batez ere, behaketaren ondorengo eztabaida, errazagoa, arinagoa, malguagoa eta zehatzagoa izan dadin.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Batlle Rodríguez, Jaume
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 90
Paul Nation

Paul Nation-en ekarpenak

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko abuztuak 10
  • Bisitak: 139
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Hizkuntzen irakaskuntzen metodologian eta hiztegiaren eskurapenean ikertzaile garrantzitsua dugu Paul Nation, batez ere, ingelesa atzerriko hizkuntza gisa irakasteko esparruan. Berak ekoiztutako materialak eskura daude Interneten, besteak beste, ikasle helduentzat eta irakasleentzat idatzitako testuak.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
Baliokidetza 2017

Euskara-agirien baliokidetza aldatzen duen Dekretu berria

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko abuztuak 2
  • Bisitak: 508
  • Iruzkinak: 2
  • Gogokoak: 0

Uztailaren 20an argitaratu da Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian 187/2017 Dekretua, euskararen jakite-maila egiaztatzen duten tituluak eta ziurtagiriak baliokidetu, eta Hizkuntzen Europako Erreferentzi Marko Bateratuko mailekin parekatzeko dekretua aldatzen duena.

Garbiñe Larralde eta Itziar López

Visual Thinking-a hizkuntzen irakaskuntzan eta ikaskuntzan

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2017(e)ko ekainak 20
  • Bisitak: 1138
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 0

Gizarte honetan, irudien mundua baztertua izan da, oro har, hezkuntzaren eremutik. Dena den, gero eta beharrezkoagoa da irudiari berriz ere protagonismoa itzultzea eta berez daukan potentzial didaktikoa baliatzea. Ildo horretatik, Visual Thinking-a aliatu indartsua izan daiteke bigarren hizkuntza bat ikasteko prozesuan. Izan ere, irudien unibertsaltasunari, kode zuzenari eta interpretatzeko erraztasunari esker, edozein garunek atzeman ditzake kontzeptuak eta ideiak. Halaber, oso formula egokia eta baliozkoa da pentsamendu bisuala narrazio digitalak ekoizteko; horrela, edozein eduki modu bisual eta erakargarrian egituratzen ikasteaz gain, mintzamena eta idazmena lantzen dira.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Larralde, Garbiñe
    • López, Itziar
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 90
marcoELE 24

"Evaluación y aprendizaje", Sonsoles Fernándezek idatzitako artikulua

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko maiatzak 29
  • Bisitak: 229
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

"Evaluación y aprendizaje" artikulua idatzi du Madrileko Hizkuntza Eskolako Sonsoles Fernándezek; "marcoELE" aldizkariaren 24. zenbakian eman da argitara. Ebaluazio formatiboa edo ikasteko ebaluazioa du helburu; testuinguru nagusia, berriz, hizkuntzaren ikas-irakaskuntza. Alderdi teorikoaz gain, zer, noiz eta nola ebaluatu landu du egindako planteamenduari jarraikiz; datuak biltzeko erremintak ere aurkeztu ditu.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Fernández, Sonsoles
  • Dokumentu-mota:
    • Artikulua
  • Jakintza arloak:
    • Ebaluazioa
    • Didaktika
García, Rigo eta Jiménez

Multimedia Learning-a eta bigarren hizkuntzen ikaskuntza (I): teoria.

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2017(e)ko maiatzak 10
  • Bisitak: 526
  • Iruzkinak: 2
  • Gogokoak: 0

Multimedia Learning edo Multimedia-Ikaskuntzaren teoria aurkeztuko da artikulu honetan. Hauxe da teoria horrek oinarrian defendatzen duena: multimedia-bitartekoen bidez irakaskuntza tradizionalarekin baino gehiago eta hobeto ikasten dela. Teoria konplexua da, eta luze jotzen du haren azalpenak; horregatik, aurkezpena bi artikulutan banatzea pentsatu dugu. Lehenengoan, teoria ulertzeko sarrera bat egingo da; bigarrenean, berriz, bigarren hizkuntzen irakaskuntzan aplikatzeko ematen dituen aukera pedagogikoak eta ikerketa-arlo posibleak landuko dira.

  • Atala:
  • Egileak:
    • García, J. Daniel
    • Rigo, Eduardo
    • Jiménez, Rafael
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 90
Filmeak egiteko

Ikus-entzunezkoak eskolan

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko martxoak 24
  • Bisitak: 534
  • Iruzkinak: 2
  • Gogokoak: 0

Filmak edo bideo-zatiak eskolan erabiltzea da teknologiak baliatuta dugun aukeretako bat. Bestalde, filmak ikus-entzutea ez da bide bakarra; hor ditugu bikoizketa edo azpititulazioa, esate baterako.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
Eneko Anton eta Jon Andoni Duñabeitia

Elebitasuna, bi hizkuntza hitz egitea baino gehiago

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2016(e)ko abenduak 30
  • Bisitak: 1492
  • Iruzkinak: 2
  • Gogokoak: 0

Elebidun izateak baditu ondorioak, hizkuntza baten baino gehiagotan komunikatzeko gaitasuna izateaz gain. Hau honela, elebidunen eta elebakarren arteko alderaketek zientzilari askoren interesa piztu dute aspalditik. Artikulu honetan, ondorio linguistikoei eta kognitiboei erreparatuko diegu, ondorio positiboei zein negatiboei, eta horretarako hainbat ikerketaren emaitzetan oinarrituko gara. Halaber, “abantaila elebidunaren” hipotesia aurkeztuko dugu

  • Atala:
  • Egileak:
    • Antón, Eneko
    • Duñabeitia, Jon Andoni
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 89
Abel Camacho eta Pedro Lonbide

Zer dugu Moodle-ren kontra? Eta alde?

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2016(e)ko abenduak 30
  • Bisitak: 965
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 2

Gaur egun, ikaskuntza kudeatzeko sistema (LMS) edo plataforma telematikoen artean Moodle da ezagunena, ezbairik gabe. Hezkuntza-etapa guztietako zentroetan ari da erabiltzen, gurean nahiz nazioartean. Hala ere, ikaragarrizko zabalkunde hori gorabehera, galdera asko datozkigu Moodleren erabileraren egokitasunaz. Moodleren erabiltzaile guztiek behar al dute Moodle? Beren beharrak asetzen al ditu? Zein dira Moodlek ekar ditzakeen abantailak? Eta desabantailak? Artikulu honetan, galdera horiei erantzuten saiatuko gara; betiere, hezkuntza-zentro txiki edo ertain batean ari den irakasle edo ikastaro-sortzaile baten ikuspuntutik.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Camacho, Abel
    • Lonbide, Pedro
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 89
HABE-EHU

2004 Gramática y aprendizaje de lenguas: perspectivas cognitivas y aplicaciones pedagógicas

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko urtarrilak 9
  • Bisitak: 490
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

10 ekarpenek osatzen dute “Gramática y aprendizaje de lenguas: perspectivas cognitivas y aplicaciones pedagógicas” uda ikastaroa, HABEk eta EHUk lankidetzan 2004an eratua, eta Legazpi 6ko Joseba Ezeiza, eta Granadako unibertsitateko Jenaro Ortega, Alejandro Castañeda eta José Plácido Ruiz irakasleek eskainia. Gramatika da hitzaldi guztietan ardatz, eta gramatikaren jabekuntza nola hobetu dute mintzagaia.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Hitzaldia
    • HABE & EHU Udako ikastaroak
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Edukiak:
    • Gramatika
Uri Ruiz Bikandi

Ikasgelan nola egin lan euskara H2 duten ikasleek euskarazko gaitasun egokia gara dezaten

  • Didakteka
  • Sortua: 2016(e)ko azaroak 8
  • Bisitak: 392
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

"Ikasgelan nola egin lan euskara H2 duten ikasleek euskarazko gaitasun egokia gara dezaten" izenburupean, Uri Ruiz Bikandiri egindako elkarrizketa egituratua duzu Berritzegune Nagusiak ekoiztutako bideo honetan.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Ruiz Bikandi, Uri
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Hizkuntza-arloa:
    • Soziolinguistika
Angelica Alexopoulou

El enfoque basado en los géneros textuales y la evaluación de la competencia discursiva

  • Didakteka
  • Sortua: 2016(e)ko urriak 24
  • Bisitak: 380
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Gramatika-baliabideek zentzu berria hartzen dute testuaren ikuspegitik aztertzean. Horrela dio Angelica Alexopoulou-k eranskin eskaintzen den dokumentuan. Izan ere, testu-generoak eskaintzen duen perspektiba holistikoak aukera ematen du hizkuntza-baliabide guztiak ikuspegi ezberdinetatik lantzeko: funtzionala, nozionala, gramatikala zein pragmatikoa.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Alexopoulou, Angelica
  • Dokumentu-mota:
    • Artikulua
  • Edukiak:
    • Testua
  • Hizkuntza-arloa:
    • Testugintza
Idatzi

Escribir es reescribir. La reescritura en las secuencias didácticas para la expresión escrita

  • Didakteka
  • Sortua: 2016(e)ko irailak 22
  • Bisitak: 436
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 1

Writing is rewriting. Aipamen horrek azaleratzen du idazkuntzaren alderdirik zailenetarikoa: lehen bertsiora itzultzea, berori aztertzeko, hobetzeko eta azkeneko bertsioa doitzeko. DOLZek eta SCHNEUWLYk aditzera ematen dutenez, prozesu motela da idaztea, neketsua, joan-etorri handikoa, etenik gabeko berridazketak eskatzen dituena.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Schneuwly, Bernard
    • Dolz, Joaquim
  • Trebetasunak:
    • Idazmena