Home

Argitaratua: astelehena, 2014(e)ko irailaren 8(e)an, 12:00(e)an
  • irakasbil-kudeaketa:
    • irakasbil-kudeaketa
Fernando Rosell-Aguilar

Twitter: irakasleen garapen profesionala eta praktika-komunitateak

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2018(e)ko azaroak 12
  • Bisitak: 68
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Artikulu honetan aipatzen diren hizkuntza-irakasleek Twitter erabiltzen dute garapen profesional jarraiturako, #MFLtwitterati traol-hitzaren bidez. Oinarritzat hartuz inkesta bat (n = 116) eta elkarrizketak (n = 11), irakasle multzo horrek traol-hitz hori erabili eta Twitterrek beren lanean nola eragiten dien ebaluatu da. Emaitzen arabera, gehienek probatzen dituzte sare horretako iradokizunak eta ideiak, eta horrek eragin positiboa du beren irakasle-lanean. Azkenik, traol-hitz horren erabiltzaileak praktika-komunitate bat ote diren jorratzen da.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Rosell-Aguilar, Fernando
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 93
Iñaki Villoslada

Ponpatuz, lehertu arte

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko urriak 31
  • Bisitak: 144
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

'Bonba' hitza azaltzen da Euskaltzaindiaren Hiztegian. Ez da zaila asmatzea esanahia (duen bakarra) sustraikideak ezagutzen ditugulako auzo hizkuntzetan; beraz, esanahia lehergailua da (alde batera utziko dut esne-gainezko bonba delakoa, gozozaleen gutizia). Handik aurrera, bonbak ez luke bestelako esanahirik euskaraz. Hortaz, gaztelaniazko beste bomba batzuk euskaraz 'ponpa' dira. Eta zer da punpa, orduan?

  • Atala:
  • Egilea:
    • Villoslada, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Hizkuntza
Rosa Alonso-Pérez & Alicia Sánchez-Requena

Atzerriko hizkuntzak irakastea ikus-entzunezkoen itzulpengintzako baliabideak erabilita: irakasleen hainbat ikuspegi

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2018(e)ko urriak 25
  • Bisitak: 44
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Joan den hamarkadan ikus-entzunezkoen itzulpengintzaren (IEI) industrian erabili ohi ziren teknikak atzerriko hizkuntzen (AH) irakaskuntzan erabiltzen hasi ziren, emaitza onekin. Irakasleek zein ikertzaileek zenbait IEI tipologiari buruzko datu baliagarriak eskaini dituzte (esaterako, azpitituluak jartzea, bikoizketa, audio-deskribapena) ikaskuntzaren arlo jakin batzuk hobetzeko: hitz berrien ikaskuntza, ahozkoaren ulermena, ahoskera, beste kultura batzuei buruzko kontzientzia sortzea, eta abar. Azterlan honen helburua arlo honetan identifikaturiko bi eremu garrantzitsuri buruzko informazioa ematea da: (1) azken urteetan ikasgelan IEI teknikak erabili dituzten irakasleen zuzeneko esperientzia, eta (2) etorkizunean AH eta IEI uztartzeari buruz duten ikuspegia. Lortutako emaitzak hainbat hizkuntzari zaizkio aplikagarri, eta erabilgarriak dira ikasgelan IEI erabiltzeko interesa duten profesionalentzat edo gehiago ikertu nahi dutenentzat.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Alonso-Pérez, Rosa
    • Sánchez-Requena, Alicia
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 93
Prosumirtuatzailea

Irakasbilen parte hartzeko bideak

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko irailak 28
  • Bisitak: 709
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

"Irakasbil, HABEren atal berria" artikuluan zein esparru hau aurkezteko egindako azalpenetan adierazitakoari jarraikiz, bat baino gehiago dira parte hartzeko bideak. Gogora ditzagun, bada, bide batez, desiragarria litzatekeen erabiltzaile "prosumirtuatzaile" kontzeptua eta Twitter esparrua ere hor dagoela.

Dokumentuak

Muda linguistikoak

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko abuztuak 30
  • Bisitak: 250
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Hiztunen bizitzan zehar jarrera linguistikoetan ematen diren aldeketei deritze "muda linguistiko". Sarrera honetan, gai horren inguruan azken boladan argitaratu diren hiru dokumentu aipatuko ditugu. Bitan, euskara-hiztunak aztertu dira; hirugarrena, berriz, euskaraz idatzita dago.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Hizkuntza
  • Hizkuntza-arloa:
    • Soziolinguistika
e-HIZPIDE

e-HIZPIDE 92

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2018(e)ko otsailak 13
  • Bisitak: 296
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

2018ko urtarrila-ekaina

Beste iturrietatik

- Ikaskuntzaz ohartzea atzerriko hizkuntzaren eskolan (II): garapenerako orientabideak (Lola Torres Ríos)

- Irakaskuntza komunikatiboari ikuspegi lexikoak aplikatzea (Anna Rufat eta Francisco Jiménez Calderón)

- Autonomia eta teknologia 20 urteren ondoren: noraino heldu gara? nora goaz? (Hayo Reinders eta Cynthia White)

Bestelako lankidetzak

- Moodle-ri etekina ateratzen: ikasleak motibatzeko hainbat erabilera (Juan Ezeiza Gutiérrez)

Lis Ruiz de Erentxun

"La diáspora vasca: transmisión del euskera como lengua de herencia" ikerketa-lana

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko abuztuak 29
  • Bisitak: 117
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Ameriketako Estatu Batuetan bizi direnen artean euskararen transmisioa aztertu zuen Lis Ruiz de Erentxunek masterreko ikasketak burutzeko. UNEDen aurkeztu zuen 2017ko udaberrian eta eskura dago lan osoa e-spacio deritzon gunean.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Ruiz de Erentxun Tapiz, Lis
  • Jakintza arloa:
    • Hizkuntza
Sustraietatik zerura

Cassany-ren "Sustraietatik zerura" liburua osorik Irakasbilen

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2018(e)ko abuztuak 10
  • Bisitak: 313
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Oso-osorik igo da Irakasbil webgunera Daniel Cassany-ren "Sustraietatik zerura" liburua, paperezko argitalpena aspalditik agorturik baitago.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Cassany, Daniel
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
    • Itzulpen Saila
Aprender a aprender en la era digital

"Aprender a aprender en la era digital" liburua

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko abuztuak 6
  • Bisitak: 326
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Esperanza Román-Mendozak idatzi duen "Aprender a aprender en la era digital. Tecnopedagogía crítica para la enseñanza del español LE/L2" liburuaren errezentsioa idatzi du Abel Camachok.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Camacho, Abel
    • Román-Mendoza, Esperanza
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia
Sonia Eusebio

Ahozko interakzioa ikasgelan

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2018(e)ko uztailak 13
  • Bisitak: 302
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Artikulu hau irakasleentzat baliagarria izatea espero dugu, ikasgelan gure ikasleen ahozko adierazpena sustatzeko eta interakzioa, komunikazio-jarduera bat ez ezik, irakaskuntza-ikaskuntzarako ikuspegi bat ere badelako ideia zabaltzeko.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Eusebio Hermira, Sonia
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Trebetasunak:
    • Mintzamena
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 93
Ebaluazioa

Ebaluazioaren inguruan ...

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko ekainak 20
  • Bisitak: 342
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Orohar, denok hitzegiten dugu ebaluazioaz, baina adiera ezberdinez kontzeptualizatzen eta intrepretatzen du bakoitzak kontzeptu hori: helburuak, erabilerak, adierazleak eta irizpideak, metodoak eta tresnak, garaiak... Halaber, bakoitzak defendatuko du kalitatedun ebaluazioa lortu nahian diharduela eta ahalbidetzen duena ebaluazio ona dela; protagonistak diren zerbitzura dagoela, alegia.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
  • Jakintza arloak:
    • Ebaluazioa
    • Didaktika
Komikietarako

Komikien inguruan

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko ekainak 13
  • Bisitak: 168
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Komikiaren erabilera ez da gaurko kontua hizkuntzen ikas-irakaskuntzan. Proposamen ugari egin ohi dira, baina kontuan izan dezagun aldez aurretik argitaratutako komikiak baliatzea ez dela daukagun aukera bakarra; are, egun eta teknologiak baliatuta, errazagoa izan daiteke komikiak sortzea.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Jakintza arloak:
    • Teknologia
    • Didaktika
Itzulpen Saila 55

Hizkuntza-irakaslea: irakaskuntzarako eta ikaskuntzarako gaitasun metodologikoa

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2018(e)ko martxoak 15
  • Bisitak: 415
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

HABEk eta Euskal Herriko Unibertsitateak antolatutako 19. Uda ikastaroaren ondorio bat da obra hau. Hala, Itzulpen Sailaren baitakoa den arren, Gabriel Díaz Maggioli irakasleak HABEk plazaratzeko propio idatzitako liburua da.

2014an izan zuen sorburua, Joanba Bergarak (garai hartan HABEko Prestakuntza ataleko arduraduna zenak, hain zuzen) egilearekin harremanetan jartzea erabaki zuenean, eta elkarrekin hizkuntza-irakasleen gaitasun metodologikoa garatzeko proposamena definitzen hasi zirenean. Gaitasun hori, hain justu, hizkuntza-irakasleek beren ikasleen ikaskuntza-premiak asetzeko behar dituzten metodoak, teknikak, ikuspegiak eta paradigmak aukeratzeko duten trebetasuna da.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Díaz Maggioli, Gabriel
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Itzulpen Saila
Eusko Jaurlaritza

Euskararen erabilera normalizatzeko plan nagusia onartzen duen Ebazpena (2018-2022)

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko martxoak 14
  • Bisitak: 204
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

62/2018 EBAZPENA, otsailaren 27koa, Jaurlaritzaren Idazkaritzako eta Legebiltzarrarekiko Harremanetarako zuzendariarena, zeinaren bidez argitaratzen baita Gobernu Kontseiluaren erabaki bat, Eusko Jaurlaritzan euskararen erabilera normalizatzeko plan nagusia onartzen duena VI. Plangintzaldirako (2018-2022).

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Ebazpena, agindua
  • Jakintza arloa:
    • Hizkuntza
Ahotsak logoa

Ahotsak ikasgelan: ahozko ondarea lantzeko ikasmateriala

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko otsailak 13
  • Bisitak: 709
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Ahotsak.eus egitasmoaren helburu nagusia ahozko ondarea bildu eta zabaltzea da, gero erabiltzaileek egoki iruditzen zaien eran erabil dezaten. Hezkuntzan oso aberasgarria gerta daiteke, bai hizkera aldetik eta baita herrian herriko ohiturak eta historia ezagutzeko ere. Belaunaldien arteko transmisioa egiteko beste modu bat da, azken batean; lehen etxe barruan, sutondoan, egiten zena orain ikasgelan egitea, teknologia berriak lagun hartuta eta lizentzia librearekin.

Irakasle eta hezitzaile askok uste dute jasotako materiala hezkuntzan erabili beharko litzatekeela. Eta gero eta gehiago dira erabiltzen dutenak. Euskara irakasleak dira gehien darabiltenak, euskalkien adibideak jartzeko. Alabaina, azken urteetan (2010etik hona) era askotako lanketak egiten ari gara ikastetxe eta euskaltegietan, forma ez ezik edukia ere lantzeko.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Etxeberria, Idoia
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Hizkuntza
Eusko Jaurlaritza

2018ko euskararen ezagutza-maila egiaztatzeko egutegi bateratua

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko urtarrilak 9
  • Bisitak: 939
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Azken urteotako lan-ildoari jarraikiz, hainbat erakundeon artean harremanetan jarri ondorengo emaitza da honekin batera doakizun euskara-mailak egiaztatzeko egutegi bateratua.

  • Atala:
  • Egilea:
    • HABE
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Jakintza arloa:
    • Ebaluazioa