Home

Argitaratua: astelehena, 2014(e)ko irailaren 8(a)n, 12:00(e)tan
  • irakasbil-kudeaketa:
    • irakasbil-kudeaketa
bateratze-saioak 2017

Ebaluazio-irizpideak bateratzeko saioak 2017-1 (Izen-ematea)

  • Ikastaroak
  • Sortua: 2017(e)ko urtarrilak 19
  • Bisitak: 233
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

2017ko ebaluazio-irizpideak bateratzeko saioak antolatu ditu HABEk. Hemen dituzu horiei buruzko informazioa eta izena emateko formularioak.

  • Atala:
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Ikastaro-mota:
    • Jardun biko ikastaroa
Alex Mungia

Esne litroa

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko urtarrilak 17
  • Bisitak: 60
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Batzuetan, zalantza sortu ohi zaigu zenbait egiturarekin. Adibidez, nola adierazi: "Esne litroko 0,34 € ordaintzea adostu zuten", ala "litro bat esne 0,34 € ordaintzea adostu zuten?" Kasu eta adibide batzuk aztertuko ditugu sarrera honetan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Mungia, Alex
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Hizkuntza-arloa:
    • Hizkuntzalaritza
ELE BCN 16

"ELE BCN 16" Topaketa

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko urtarrilak 13
  • Bisitak: 86
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

2016ko abenduan egin zen Bartzelonan ELE BCN Topaketa. 25. edizioa izan zen iazkoa. Bertan landutako gaiez informazioa izateko bide desberdinak daude Sarean.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
    • Sarrera
HABE-EHU

Gramática y aprendizaje de lenguas: perspectivas cognitivas y aplicaciones pedagógicas

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko urtarrilak 9
  • Bisitak: 184
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

10 ekarpenek osatzen dute “Gramática y aprendizaje de lenguas: perspectivas cognitivas y aplicaciones pedagógicas” uda ikastaroa, HABEk eta EHUk lankidetzan 2004an eratua, eta Legazpi 6ko Joseba Ezeiza, eta Granadako unibertsitateko Jenaro Ortega, Alejandro Castañeda eta José Plácido Ruiz irakasleek eskainia. Gramatika da hitzaldi guztietan ardatz, eta gramatikaren jabekuntza nola hobetu dute mintzagaia.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Hitzaldia
    • HABE & EHU Udako ikastaroak
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Edukiak:
    • Gramatika
María del Carmen Méndez

Learning by feeling: sentimenduen bidetik ikasi. Gerora gogoratuko diren jardueren diseinu eraginkorra, atzerriko hizkuntzen (AH) eskolan

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2016(e)ko abenduak 12
  • Bisitak: 318
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Edozein ikasprozesu izaten da konplexua, baita atzerriko hizkuntzen irakaskuntza formalean gertatzen dena ere, eta denbora behar izaten da arrakasta lortzeko. Hori dela eta, beharrezkoa da eskoletako esperientziak aztertzea eta berrikustea, datu enpirikoak izateko; izan ere, datu horiek antolatuta eta sistematizatuta, ikasgelara eraman daitezke, irakaskuntza-praktika hobetzeko. Artikulu honetan, atzerriko hizkuntzen ikaskuntzarako jardueren gainean hausnartu nahi dugu, ulertzeko zer duten bereizgarri egokitzat eta eraginkortzat jotzen ditugun jarduerek. Gero, lortutako ondorioekin, jarduerok dituzten elementuen zerrenda bat zirriborratuko dugu, inbentario hori gidari izan dezagun bihar-etzi material berriak diseinatzen ditugunean. Lan honetan, neurodidaktikaren oinarriak eta aurkikuntzak hartu ditugu kontuan, baita ikasprozesuko afektibitateari buruzko ikerketenak ere.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Méndez Santos, María del Carmen
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 89
L de lengua

Jolasa ikasgelan

  • Didakteka
  • Sortua: 2016(e)ko abenduak 12
  • Bisitak: 223
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

"L de Lengua"-ren" 110 podcast honetan Oriol Ripoll da "Hablando de juegos en el aula” gaiaz mintzatzeko gonbidatua. Elkarrizketan zehar gamifikazioa zer den azaltzeaz gain, eremu horretan izandako aldaketa nagusiaz mintzo da, eta, nagusiki, hizkuntzen ikas-irakaskuntzan jolasaren egitekoaz.

  • Atala:
  • Egileak:
    • L de Lengua
    • Ripoll, Oriol
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
Iñaki Murua

Euskaltegi eta autoikaskuntza-zentroetako irakasleen gaitasun digitalak, IKANOS proiektuaren ikuspegitik

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2016(e)ko azaroak 30
  • Bisitak: 207
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 0

Eusko Jaurlaritzak indarrean jarritako IKANOS proiektuak bide ematen du nork bere gaitasun digitalen berri izateko. Bestalde, interesgarria da jakitea nondik abiatzen garen prestakuntza-jarduerak edota Sarean gauzatu behar diren bestelako proposamenak egin aurretik. Hala, bi bideak uztartzeari interesgarri iritzi genion, eta gauzatu egin zen IKANOS eta HABEren arteko elkarlaneko egitasmoa 2015eko azarotik 2016ko otsailera bitartean. Artikulu honetan, “gaitasun digitalak” moduko kontzeptuak argitu ondoren, IKANOSi buruzko zertzelada nagusiak emango dira, baita egindako lanaren eta emaitzen berri laburbildu ere.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 89
Uri Ruiz Bikandi

Ikasgelan nola egin lan euskara H2 duten ikasleek euskarazko gaitasun egokia gara dezaten

  • Didakteka
  • Sortua: 2016(e)ko azaroak 8
  • Bisitak: 128
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

"Ikasgelan nola egin lan euskara H2 duten ikasleek euskarazko gaitasun egokia gara dezaten" izenburupean, Uri Ruiz Bikandiri egindako elkarrizketa egituratua duzu Berritzegune Nagusiak ekoiztutako bideo honetan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Ruiz Bikandi, Uri
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Hizkuntza-arloa:
    • Soziolinguistika
L de lengua

Ebaluazioa hizkuntzen irakaskuntzan

  • Didakteka
  • Sortua: 2016(e)ko azaroak 22
  • Bisitak: 172
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Neus Figueras da L de Lenguaren 109 podcasteko gonbidatua eta ebaluazioa du hizketagaia. Elkarrizketak aurrera egin ahalean honako galderei erantzuten saiatzen da: a) zergatik da ebaluazioa pelikuletako gaiztoa?; b) zeintzuk dira eremu honetan egungo joera nagusiak?; c) Zein neurritan inplikatu behar du ebaluazioak ikaslea?; d) zer gertatzen da ohiko jarduerak eta ebaluazioan bideratzen direnak bat ez datozenean?; e) zeintzuk lirateke binaka ala hirunaka ebaluatzearen abantailak? ...

  • Atala:
  • Egileak:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Figueras, Neus
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
  • Jakintza arloa:
    • Ebaluazioa
Ainhoa Segura

Euskaraz irakurtzen ikasi, irakurriz euskara ikasteko

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2016(e)ko azaroak 3
  • Bisitak: 218
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Esan liteke irakurmena ikasprozesuaren muina dela eta estu-estu loturik dagoela idazmenarekin. Edonola ere, hausnartzea komeni da ea nahikoa egiten dugun ikaslea irakurle trebea izan dadin. Irakurmenak soinuarekin ere badu lotura. Izan ere, isilean egiten dena irakurtzeko modu bat baino ez da, ahots altuan ere irakur daiteke eta ez da umekeria; are gehiago, irakurle trebeak entzun egiten du testua. Ondorioz, ikasgelan tartea egin beharko zaie irakurtzeko bi modu horiei: isilari eta ozenari.

Nahiz eta sumatu berezko “musika” duela hizkuntza bakoitzak, euskaraz ez da asko landu prosodia deritzon esparrua, eta didaktikan badago hutsune hori betetzeko beharra, ahoskera edota tonua bigarren mailakotzat jo ohi diren arren; prosodia desegokiak ulermena oztopa dezake. Ondorioz, prosodia-gaitasuna azpimarratu eta landu behar da, ikasprozesuaren hasiera-hasieratik, errotik aldatuta ikasgelako dinamika. Ikuspegi horretatik abiatuta, zenbait jarduera praktiko proposatuko dira artikuluaren bukaeran.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Segura Arkauz, Ainhoa
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Trebetasunak:
    • Irakurmena
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 89
Angelica Alexopoulou

El enfoque basado en los géneros textuales y la evaluación de la competencia discursiva

  • Didakteka
  • Sortua: 2016(e)ko urriak 24
  • Bisitak: 147
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Gramatika-baliabideek zentzu berria hartzen dute testuaren ikuspegitik aztertzean. Horrela dio Angelica Alexopoulou-k eranskin eskaintzen den dokumentuan. Izan ere, testu-generoak eskaintzen duen perspektiba holistikoak aukera ematen du hizkuntza-baliabide guztiak ikuspegi ezberdinetatik lantzeko: funtzionala, nozionala, gramatikala zein pragmatikoa.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Alexopoulou, Angelica
  • Dokumentu-mota:
    • Artikulua
  • Edukiak:
    • Testua
  • Hizkuntza-arloa:
    • Testugintza
tribuaren berbak

"Tribuaren berbak" saioan oinarritutako sekuentzia didaktikoak

  • Didakteka
  • Sortua: 2016(e)ko azaroak 3
  • Bisitak: 129
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

ETBko "Tribuaren berbak" saioan oinarrituriko "Hizkuntzen mundua eta euskara deskubrituz" sekuentzia didaktikoak aurkeztu dira.

  • Atala:
  • Edukiak:
    • Gaitasun soziolinguistikoa
    • Gaitasun estrategikoa
  • Hizkuntza-arloa:
    • Soziolinguistika
Cassany

Ejercitar arquitecturas sintácticas

  • Didakteka
  • Sortua: 2016(e)ko urriak 13
  • Bisitak: 131
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Gaur egun, eztabaidagai da hizkuntzen ikas-irakasprozesuetan gramatikaren irakaskuntza: funtzioa, hartu behar duen tokia, lan-metodologia… Izan ere, programazioan ardatz izateari utzi dio, baina ezinbesteko atal bilakatu da. Horrenbestez, "nola bideratu behar da gramatikaren ikas-irakaskuntza testuinguru komunikatiboan?" galderaren aurrean, ez da erraza adostasunera iristea.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Cassany, Daniel
  • Dokumentu-mota:
    • Artikulua
  • Edukiak:
    • Gaitasun linguistikoa
L de lengua

Talde-lana ikasgelan

  • Didakteka
  • Sortua: 2016(e)ko urriak 27
  • Bisitak: 159
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Jose Angel Medina da L de Lenguaren 108 podcasteko gonbidatua eta “Trabajar con grupos en el aula” du hizketagaia. Elkarrizketan zehar "taldea" eta "talde zentzuduna" zer diren azaldu ondoren, saiatzen da honako galdera-proposamenei erantzuten: a) beharrezkoak al dira ikasketa kooperatiboak, talde-dinamikak eta antzekoak?; b) zeintzuk dira talde-lanaren abantailak eta desabantailak?; eta, c) gidalerrorik talde zentzudunekin lan egiteko? Eta azkenik, sakondu nahi duenarentzat, hiru liburu proposatzen ditu elkarrizketaren amaieran.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Medina, José Angel
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
primeran a2

Primeran! A2 digitala

  • Didakteka
  • Sortua: 2016(e)ko urriak 19
  • Bisitak: 220
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

"Primeran! A2 digitala" izena duen IKASTEN plataformako ikastaroaren xehetasunak eta euskaltegiek hura eskuratzeko moduak zehazten dira dokumentu honetan.

  • Atala:
  • Jakintza arloa:
    • Kudeaketa
  • Maila:
    • A2
  • Irakasten-arloak:
    • Primeran metodoa
bagoaz logoa

"Bagoaz" A1 eta A2 jardueren gida didaktikoa

  • Didakteka
  • Sortua: 2016(e)ko irailak 30
  • Bisitak: 267
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Dokumentu hau BAGOAZ bildumaren gida berria da eta HEOC dokumentuan zehazten diren gai, funtzio eta adierazpide linguistikoen zerrenda du oinarri. Hau da, BAGOAZ bildumako atal bakoitza dagokion HEOCen zerrendako item horiei lotuta dator.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Gida
  • Irakasten-arloak:
    • Ikasbil atazak
    • Bagoaz bilduma
Bat aldizkaria

Profezia autobeteak euskararen i(ra)kaskuntza eta erabileran

  • Didakteka
  • Sortua: 2016(e)ko irailak 29
  • Bisitak: 132
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

"Profezia autobeteak euskararen i(ra)kaskuntza eta erabileran" gaia landu zuten Mikel Galicia eta Sergio Foruria irakasleek Hiznet graduondokoaren baitan 2012-2013 ikasturtean, eta, gerora, argitara eman zen ikerketa-lan horren laburpena Bat aldizkarian.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Galicia, Mikel
    • Foruria, Sergio
  • Dokumentu-mota:
    • Artikulua
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Psikologia
  • Irakasten-arloak:
    • Esperientziak
  • Hizkuntza-arloa:
    • Soziolinguistika
    • Psikolinguistika
Idatzi

Escribir es reescribir. La reescritura en las secuencias didácticas para la expresión escrita

  • Didakteka
  • Sortua: 2016(e)ko irailak 22
  • Bisitak: 157
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Writing is rewriting. Aipamen horrek azaleratzen du idazkuntzaren alderdirik zailenetarikoa: lehen bertsiora itzultzea, berori aztertzeko, hobetzeko eta azkeneko bertsioa doitzeko. DOLZek eta SCHNEUWLYk aditzera ematen dutenez, prozesu motela da idaztea, neketsua, joan-etorri handikoa, etenik gabeko berridazketak eskatzen dituena.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Schneuwly, Bernard
    • Dolz, Joaquim
  • Trebetasunak:
    • Idazmena
La evaluación de la lengua oral

La evaluación de la lengua oral. Retos y alternativas

  • Didakteka
  • Sortua: 2016(e)ko irailak 6
  • Bisitak: 236
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 0

Ebaluazioaz hitz egitea ikasteaz hitz egitea da. Beti. Are gehiago mintzamenean berezkoak dituen ezaugarriengatik: berehalakotasuna eta atzeraezintasuna. Izan ere, ekoizpena eta ebaluazioa batera gauzatzen dira, idazmenean ez bezala.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Vilá, Montserrat
    • Castellá, Josep M.
  • Jakintza arloa:
    • Ebaluazioa
  • Trebetasunak:
    • Mintzamena