Home

Argitaratua: astelehena, 2014(e)ko irailaren 8(e)an, 12:00(e)an
  • irakasbil-kudeaketa:
    • irakasbil-kudeaketa
Sustraietatik zerura

Cassany-ren "Sustraietatik zerura" liburua osorik Irakasbilen

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2018(e)ko abuztuak 10
  • Bisitak: 161
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Oso-osorik igo da Irakasbil webgunera Daniel Cassany-ren "Sustraietatik zerura" liburua, paperezko argitalpena aspalditik agorturik baitago.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Cassany, Daniel
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
    • Itzulpen Saila
Aprender a aprender en la era digital

"Aprender a aprender en la era digital" liburua

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko abuztuak 6
  • Bisitak: 162
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Esperanza Román-Mendozak idatzi duen "Aprender a aprender en la era digital. Tecnopedagogía crítica para la enseñanza del español LE/L2" liburuaren errezentsioa idatzi du Abel Camachok.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Camacho, Abel
    • Román-Mendoza, Esperanza
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia
Prosumirtuatzailea

Irakasbilen parte hartzeko bideak

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko irailak 28
  • Bisitak: 609
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

"Irakasbil, HABEren atal berria" artikuluan zein esparru hau aurkezteko egindako azalpenetan adierazitakoari jarraikiz, bat baino gehiago dira parte hartzeko bideak. Gogora ditzagun, bada, bide batez, desiragarria litzatekeen erabiltzaile "prosumirtuatzaile" kontzeptua eta Twitter esparrua ere hor dagoela.

Iñaki Villoslada

Ganbara hornituz

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko uztailak 23
  • Bisitak: 198
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Kamara, kamera, ganbera, ganbara. Kamara baztertzea erabaki du Euskaltzaindiak eta kamera erabiltzea haren ordez, nazioartekoena hori delako; eta, horrenbestez, kamera, ganbera eta ganbara gelditu dira Hiztegi Batuan jatorri bereko hitzak izanik bakoitzak esanahi desberdina hartuta.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Villoslada, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Hizkuntza
  • Hizkuntza-arloa:
    • Hizkuntzalaritza
Sonia Eusebio

Ahozko interakzioa ikasgelan

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2018(e)ko uztailak 13
  • Bisitak: 170
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Artikulu hau irakasleentzat baliagarria izatea espero dugu, ikasgelan gure ikasleen ahozko adierazpena sustatzeko eta interakzioa, komunikazio-jarduera bat ez ezik, irakaskuntza-ikaskuntzarako ikuspegi bat ere badelako ideia zabaltzeko.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Eusebio Hermira, Sonia
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Trebetasunak:
    • Mintzamena
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 93
Ebaluazioa

Ebaluazioaren inguruan ...

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko ekainak 20
  • Bisitak: 249
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Orohar, denok hitzegiten dugu ebaluazioaz, baina adiera ezberdinez kontzeptualizatzen eta intrepretatzen du bakoitzak kontzeptu hori: helburuak, erabilerak, adierazleak eta irizpideak, metodoak eta tresnak, garaiak... Halaber, bakoitzak defendatuko du kalitatedun ebaluazioa lortu nahian diharduela eta ahalbidetzen duena ebaluazio ona dela; protagonistak diren zerbitzura dagoela, alegia.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
  • Jakintza arloak:
    • Ebaluazioa
    • Didaktika
Komikietarako

Komikien inguruan

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko ekainak 13
  • Bisitak: 114
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Komikiaren erabilera ez da gaurko kontua hizkuntzen ikas-irakaskuntzan. Proposamen ugari egin ohi dira, baina kontuan izan dezagun aldez aurretik argitaratutako komikiak baliatzea ez dela daukagun aukera bakarra; are, egun eta teknologiak baliatuta, errazagoa izan daiteke komikiak sortzea.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Jakintza arloak:
    • Teknologia
    • Didaktika
Curriculum-langaiak

Curriculum-langaiak. Testu-ereduak

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko maiatzak 30
  • Bisitak: 206
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Dokumentu hau Helduen Euskalduntzerako Oinarrizko Curriculumean eskainitako langaien jarraipena da. Bertan, aurrekoan eskaintzen ziren testu-ereduez gain, beste zazpina testu-eredu eskaintzen dira maila eta trebetasun bakoitzeko; denera, 216 testu.

  • Atala:
  • Jakintza arloa:
    • Curriculuma
  • Curriculum-arloak:
    • Langaiak: Testu-ereduak
Reinders & White

Autonomia eta teknologia 20 urteren ondoren: noraino heldu gara? nora goaz?

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2018(e)ko maiatzak 15
  • Bisitak: 295
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Ikaslearen autonomia hizkuntza-heziketaren xede onartua bihurtu da munduko leku askotan. Language Learning & Technology kaleratu zenetik igaro diren azken 20 urteotan, konplexuagoa eta aberatsagoa egin da ordenagailuz lagundutako hizkuntza-ikasketaren ikerketaren, praktikaren eta autonomiaren arteko erlazioa. Artikulu honek aztertzen du nola garatu diren bi eremu horiek, nola batak besteari eragin dion, eta nola ari den orain aldatzen hizkuntza-ikasketaz eta irakaskuntzaz dugun ikuspegia.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Reinders, Hayo
    • White, Cinthya
  • Dokumentu-mota:
    • Artikulua
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 92
L de lengua

Nola eraldatu irakasle-taldeak

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko apirilak 24
  • Bisitak: 185
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

L de Lenguaren 123 podcast honetan Difusión argitaletxeko Jesus Herrera da gonbidatua, eta hizpide du lidergoa eta irakasle-taldeen eraldaketa.

Multzoa eta taldea bereizten ditu. Izan ere, multzoak ez bezala, taldeak helburu bat du; hori lortzearren antolatzen da; egitekoak banatzen ditu eta elkarrekiko mendekotasun positiboa eskatzen du. Alegia, kide izan eta taldearekiko konpromisoa hartzea. Talde-mailako ikasketa emankorra lortzeko estrategiak lantzea eta garatzea eskatuko du, besteak beste, horren aipatuak diren ikasketa kooperatiboa eta konstruktibismo soziala ez direlako ikasleen eremura bakarrik makurtzen.

  • Atala:
  • Egileak:
    • L de Lengua
    • Herrera, Jesús
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
  • Edukiak:
    • Erakundea
Itzulpen Saila 55

Hizkuntza-irakaslea: irakaskuntzarako eta ikaskuntzarako gaitasun metodologikoa

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2018(e)ko martxoak 15
  • Bisitak: 336
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

HABEk eta Euskal Herriko Unibertsitateak antolatutako 19. Uda ikastaroaren ondorio bat da obra hau. Hala, Itzulpen Sailaren baitakoa den arren, Gabriel Díaz Maggioli irakasleak HABEk plazaratzeko propio idatzitako liburua da.

2014an izan zuen sorburua, Joanba Bergarak (garai hartan HABEko Prestakuntza ataleko arduraduna zenak, hain zuzen) egilearekin harremanetan jartzea erabaki zuenean, eta elkarrekin hizkuntza-irakasleen gaitasun metodologikoa garatzeko proposamena definitzen hasi zirenean. Gaitasun hori, hain justu, hizkuntza-irakasleek beren ikasleen ikaskuntza-premiak asetzeko behar dituzten metodoak, teknikak, ikuspegiak eta paradigmak aukeratzeko duten trebetasuna da.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Díaz Maggioli, Gabriel
  • Dokumentu-mota:
    • Liburua
    • Itzulpen Saila
Eusko Jaurlaritza

Euskararen erabilera normalizatzeko plan nagusia onartzen duen Ebazpena (2018-2022)

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko martxoak 14
  • Bisitak: 171
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

62/2018 EBAZPENA, otsailaren 27koa, Jaurlaritzaren Idazkaritzako eta Legebiltzarrarekiko Harremanetarako zuzendariarena, zeinaren bidez argitaratzen baita Gobernu Kontseiluaren erabaki bat, Eusko Jaurlaritzan euskararen erabilera normalizatzeko plan nagusia onartzen duena VI. Plangintzaldirako (2018-2022).

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Ebazpena, agindua
  • Jakintza arloa:
    • Hizkuntza
Ahotsak logoa

Ahotsak ikasgelan: ahozko ondarea lantzeko ikasmateriala

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko otsailak 13
  • Bisitak: 599
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Ahotsak.eus egitasmoaren helburu nagusia ahozko ondarea bildu eta zabaltzea da, gero erabiltzaileek egoki iruditzen zaien eran erabil dezaten. Hezkuntzan oso aberasgarria gerta daiteke, bai hizkera aldetik eta baita herrian herriko ohiturak eta historia ezagutzeko ere. Belaunaldien arteko transmisioa egiteko beste modu bat da, azken batean; lehen etxe barruan, sutondoan, egiten zena orain ikasgelan egitea, teknologia berriak lagun hartuta eta lizentzia librearekin.

Irakasle eta hezitzaile askok uste dute jasotako materiala hezkuntzan erabili beharko litzatekeela. Eta gero eta gehiago dira erabiltzen dutenak. Euskara irakasleak dira gehien darabiltenak, euskalkien adibideak jartzeko. Alabaina, azken urteetan (2010etik hona) era askotako lanketak egiten ari gara ikastetxe eta euskaltegietan, forma ez ezik edukia ere lantzeko.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Etxeberria, Idoia
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Hizkuntza
Miramar jauregia

2016 Competencia metodológica para la enseñanza y el aprendizaje

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko martxoak 3
  • Bisitak: 890
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

15 emanaldik osatzen dute “Competencia metodológica para la enseñanza y el aprendizaje" 2016ko uda ikastaroa, HABEk eta EHUk lankidetzan eratua, eta Gabriel Díaz Maggioli, Uruguaiko Hizkuntz Politiketako koordinatzaile orokorrak eskainia.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Díaz Maggioli, Gabriel
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
    • HABE & EHU Udako ikastaroak
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Irakasten-arloak:
    • Metodoa
Eusko Jaurlaritza

2018ko euskararen ezagutza-maila egiaztatzeko egutegi bateratua

  • Didakteka
  • Sortua: 2018(e)ko urtarrilak 9
  • Bisitak: 878
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Azken urteotako lan-ildoari jarraikiz, hainbat erakundeon artean harremanetan jarri ondorengo emaitza da honekin batera doakizun euskara-mailak egiaztatzeko egutegi bateratua.

  • Atala:
  • Egilea:
    • HABE
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Jakintza arloa:
    • Ebaluazioa