Home

Argitaratua: astelehena, 2014(e)ko irailaren 8(a)n, 12:00(e)tan
  • irakasbil-kudeaketa:
    • irakasbil-kudeaketa
"Euskera para castellanohablantes"

"Euskera para castellanohablantes" liburua

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko otsailak 22
  • Bisitak: 27
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Beatriz Fernández EHUko irakasle eta euskaltzainak idatzitako "Euskera para castellanohablantes" liburuari buruzko iruzkinak. Gaztelaniaz idatzita dagoen arren, euskara ikasten edo irakasten ari denak aurki lezake alderdi interesgarririk dibulgazio-lan honetan.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Hizkuntza-arloa:
    • Hizkuntzalaritza
Elegunea

Elegunea, atari berria

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko otsailak 14
  • Bisitak: 77
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

"Elegunea" proiektua jarri du abian HABE Liburutegiak Eibarko Juan San Martin liburutegiarekiko lankidetzan. Hizkuntzak ikasteko baliabideak biltzen dituen ataria da, horretarako Interneten dauden dohaineko baliabideak herritarren eskura jartzeko asmoz sortutakoa.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Albistea
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia
Abel Camacho eta Pedro Lonbide

Zer dugu Moodle-ren kontra? Eta alde?

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2016(e)ko abenduak 30
  • Bisitak: 230
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 1

Gaur egun, ikaskuntza kudeatzeko sistema (LMS) edo plataforma telematikoen artean Moodle da ezagunena, ezbairik gabe. Hezkuntza-etapa guztietako zentroetan ari da erabiltzen, gurean nahiz nazioartean. Hala ere, ikaragarrizko zabalkunde hori gorabehera, galdera asko datozkigu Moodleren erabileraren egokitasunaz. Moodleren erabiltzaile guztiek behar al dute Moodle? Beren beharrak asetzen al ditu? Zein dira Moodlek ekar ditzakeen abantailak? Eta desabantailak? Artikulu honetan, galdera horiei erantzuten saiatuko gara; betiere, hezkuntza-zentro txiki edo ertain batean ari den irakasle edo ikastaro-sortzaile baten ikuspuntutik.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Camacho, Abel
    • Lonbide, Pedro
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 89
Marrazkiari beldurrik ez

Marrazkiari beldurrik ez

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko otsailak 9
  • Bisitak: 113
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 0

Hizkuntzen ikas-irakaskuntzan irudiak baliatzea ez da berria; "visual thinking" edo pentsamendu bisuala ere sarri entzuten da azken boladan. Kontua da, maiz, zer nolako gaitasuna dugun marrazkiak egiteko edota gaitasun horri buruz zer iritzi daukagun eta areagotu ahal dugun. Hala, aspaldi HABEKO MIK aldizkarian argitaratutako "Marrazkiari beldurrik ez "materiala jarri da interesatuen eskura IKASBIL esparruan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
Alex Mungia

Arazi (I)

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko urtarrilak 31
  • Bisitak: 199
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Askotan, zalantza sortzen zaigu aditz “arazleak” idaztean. Horregatik, lehenik, azter dezagun zer dioen Euskaltzaindiaren 23. arauak eta zer agertzen den Euskaltzaindiaren Hiztegian.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Mungia, Alex
  • Dokumentu-mota:
    • Sarrera
  • Hizkuntza-arloa:
    • Hizkuntzalaritza
HABE-EHU

Gramática y aprendizaje de lenguas: perspectivas cognitivas y aplicaciones pedagógicas

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko urtarrilak 9
  • Bisitak: 339
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

10 ekarpenek osatzen dute “Gramática y aprendizaje de lenguas: perspectivas cognitivas y aplicaciones pedagógicas” uda ikastaroa, HABEk eta EHUk lankidetzan 2004an eratua, eta Legazpi 6ko Joseba Ezeiza, eta Granadako unibertsitateko Jenaro Ortega, Alejandro Castañeda eta José Plácido Ruiz irakasleek eskainia. Gramatika da hitzaldi guztietan ardatz, eta gramatikaren jabekuntza nola hobetu dute mintzagaia.

  • Atala:
  • Dokumentu-mota:
    • Hitzaldia
    • HABE & EHU Udako ikastaroak
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Edukiak:
    • Gramatika
IFB

Irakasleen formaziorako bideo-saila (IFB): hitzaldi gehiago eskura

  • Didakteka
  • Sortua: 2017(e)ko urtarrilak 26
  • Bisitak: 202
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

2016an HABEk antolatutako zenbait hitzaldi eta saioren grabaketak badaude interesatuen eskura Liburutegian. "Irakasleen formaziorako bideo-saila" (IFB) bildumako azken zenbakiak dira, hain zuzen.

María del Carmen Méndez

Learning by feeling: sentimenduen bidetik ikasi. Gerora gogoratuko diren jardueren diseinu eraginkorra, atzerriko hizkuntzen (AH) eskolan

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2016(e)ko abenduak 12
  • Bisitak: 486
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Edozein ikasprozesu izaten da konplexua, baita atzerriko hizkuntzen irakaskuntza formalean gertatzen dena ere, eta denbora behar izaten da arrakasta lortzeko. Hori dela eta, beharrezkoa da eskoletako esperientziak aztertzea eta berrikustea, datu enpirikoak izateko; izan ere, datu horiek antolatuta eta sistematizatuta, ikasgelara eraman daitezke, irakaskuntza-praktika hobetzeko. Artikulu honetan, atzerriko hizkuntzen ikaskuntzarako jardueren gainean hausnartu nahi dugu, ulertzeko zer duten bereizgarri egokitzat eta eraginkortzat jotzen ditugun jarduerek. Gero, lortutako ondorioekin, jarduerok dituzten elementuen zerrenda bat zirriborratuko dugu, inbentario hori gidari izan dezagun bihar-etzi material berriak diseinatzen ditugunean. Lan honetan, neurodidaktikaren oinarriak eta aurkikuntzak hartu ditugu kontuan, baita ikasprozesuko afektibitateari buruzko ikerketenak ere.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Méndez Santos, María del Carmen
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 89
Iñaki Murua

Euskaltegi eta autoikaskuntza-zentroetako irakasleen gaitasun digitalak, IKANOS proiektuaren ikuspegitik

  • Argitalpenak
  • Sortua: 2016(e)ko azaroak 30
  • Bisitak: 292
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 0

Eusko Jaurlaritzak indarrean jarritako IKANOS proiektuak bide ematen du nork bere gaitasun digitalen berri izateko. Bestalde, interesgarria da jakitea nondik abiatzen garen prestakuntza-jarduerak edota Sarean gauzatu behar diren bestelako proposamenak egin aurretik. Hala, bi bideak uztartzeari interesgarri iritzi genion, eta gauzatu egin zen IKANOS eta HABEren arteko elkarlaneko egitasmoa 2015eko azarotik 2016ko otsailera bitartean. Artikulu honetan, “gaitasun digitalak” moduko kontzeptuak argitu ondoren, IKANOSi buruzko zertzelada nagusiak emango dira, baita egindako lanaren eta emaitzen berri laburbildu ere.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Murua, Iñaki
  • Dokumentu-mota:
    • e-Hizpide artikulua
  • Jakintza arloa:
    • Teknologia
  • e-Hizpide zenbakia:
    • 89
Uri Ruiz Bikandi

Ikasgelan nola egin lan euskara H2 duten ikasleek euskarazko gaitasun egokia gara dezaten

  • Didakteka
  • Sortua: 2016(e)ko azaroak 8
  • Bisitak: 170
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

"Ikasgelan nola egin lan euskara H2 duten ikasleek euskarazko gaitasun egokia gara dezaten" izenburupean, Uri Ruiz Bikandiri egindako elkarrizketa egituratua duzu Berritzegune Nagusiak ekoiztutako bideo honetan.

  • Atala:
  • Egilea:
    • Ruiz Bikandi, Uri
  • Dokumentu-mota:
    • Bideoa / Entzungaia
  • Jakintza arloa:
    • Didaktika
  • Hizkuntza-arloa:
    • Soziolinguistika
Angelica Alexopoulou

El enfoque basado en los géneros textuales y la evaluación de la competencia discursiva

  • Didakteka
  • Sortua: 2016(e)ko urriak 24
  • Bisitak: 182
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Gramatika-baliabideek zentzu berria hartzen dute testuaren ikuspegitik aztertzean. Horrela dio Angelica Alexopoulou-k eranskin eskaintzen den dokumentuan. Izan ere, testu-generoak eskaintzen duen perspektiba holistikoak aukera ematen du hizkuntza-baliabide guztiak ikuspegi ezberdinetatik lantzeko: funtzionala, nozionala, gramatikala zein pragmatikoa.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Alexopoulou, Angelica
  • Dokumentu-mota:
    • Artikulua
  • Edukiak:
    • Testua
  • Hizkuntza-arloa:
    • Testugintza
Idatzi

Escribir es reescribir. La reescritura en las secuencias didácticas para la expresión escrita

  • Didakteka
  • Sortua: 2016(e)ko irailak 22
  • Bisitak: 210
  • Iruzkinak: 0
  • Gogokoak: 0

Writing is rewriting. Aipamen horrek azaleratzen du idazkuntzaren alderdirik zailenetarikoa: lehen bertsiora itzultzea, berori aztertzeko, hobetzeko eta azkeneko bertsioa doitzeko. DOLZek eta SCHNEUWLYk aditzera ematen dutenez, prozesu motela da idaztea, neketsua, joan-etorri handikoa, etenik gabeko berridazketak eskatzen dituena.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Schneuwly, Bernard
    • Dolz, Joaquim
  • Trebetasunak:
    • Idazmena
La evaluación de la lengua oral

La evaluación de la lengua oral. Retos y alternativas

  • Didakteka
  • Sortua: 2016(e)ko irailak 6
  • Bisitak: 273
  • Iruzkinak: 1
  • Gogokoak: 0

Ebaluazioaz hitz egitea ikasteaz hitz egitea da. Beti. Are gehiago mintzamenean berezkoak dituen ezaugarriengatik: berehalakotasuna eta atzeraezintasuna. Izan ere, ekoizpena eta ebaluazioa batera gauzatzen dira, idazmenean ez bezala.

  • Atala:
  • Egileak:
    • Txabarri, Luis Mari
    • Vilá, Montserrat
    • Castellá, Josep M.
  • Jakintza arloa:
    • Ebaluazioa
  • Trebetasunak:
    • Mintzamena