Didaktika

Jendaurrean hitz egitea

Jendaurrean hitz egitea

by Luis Mari Txabarri Miranda -
Number of replies: 1

Gai jakin baten inguruan norberak hartzen duen postura egoki defendatzen jakiteak balore soziala eta profesionala du; edonork balioesten duen abilezia baita. Halere, gerta daiteke geure buruari ez galdetzea zein egitura litzatekeen egokiena, edota zein argudio-estrategia litzatekeen indartsuena arrakasta lortzeko.

“Els secrets de parlar en public” liburuan[1] BLAIRek eta JONHSONek proposatutako hiru irizpide dakarzkigute egileek argudio-egitura bat egokia den ala ez balioesteko:

  • Sinesgarriak behar dute izan argudioak.
  • Adierazgarriak eta koherenteak euren artean, etaDekalogoa
  • Tesia defendatzeko nahikoak.

Horretaz gain, argudiatzaile on izateko dekalogo bat proposatzen diote irakurleari:

I. Argi izatea defendatu beharreko tesia eta, komeni zaion moduan, argudioak ongi antolatuta aurkeztea.

II. Argudioak modu argian eta ongi justifikatuta azaltzea.

III. Aurkariaren ikuspuntua ulertzeko ahaleginak egitea.

IV. Puntu edota atalen batean amore emateko prest agertzea.

V. Gai sentikorren inguruan bromarik ez egitea.

VI. Gaitik ez urruntzen saiatzea.

VII, Balio handiko justifikazioak eskaintzea.

VIII. Erabiltzen diren amarruaz eta falaziaz kontziente izatea.

IX. Jarrera hartzailea eta lasaia mantentzea.

X. Ekarpen laburrak egitea.

Argudiatzeko garaian, bakoitzak berezko estiloa omen du eta, horrenbestez, saiatu behar omen du zein duen berezkoa aurkitzen eta, ondoren, sendotzen. Baina, zein da zurea?

[1] Casas, M.; Castellá, J.; eta Vilá, M. (2016): Els secrets de parlar en pùblic. Guia pràctica per a profesionals. Barcelona, Eumo Editorial.

In reply to Luis Mari Txabarri Miranda

Er: Jendaurrean hitz egitea

by ainara maya urroz -

Joxerra Gartzia. Jendaurrean Hizlari: (Ahozko) Komunikazio Gaitasuna Lantzeko Eskuliburua (Saiakera). 

Gaur egun ez dago lanbiderik, noiz edo noiz jendaurrean hitz egitera behartzen ez gaituenik. Lanetik kanpo ere, asko eta askotarikoak dira egokitzen zaizkigun komunikazio egoerak: dela prentsaurreko bat eman behar dugula, edo eskualdeko aldizkarirako artikulu bat idatzi, edo gurasoen batzarra gidatu, edo lagun baten ezkontzan hitz batzuk esan... Komunikazio egoera horietako edozeini aurre egiteko prozedura jakin bat proposatzen dizut hemen: zer egin behar duzun eta zer ez, nondik hasi eta nola jarraitu, nola antolatu, zeri arreta eman eta zeri ez... Aurren-aurrena, testu egoki-indartsuak sortzeko moduak lantzen dira liburuan; gero, ahotsari eta gorputzari dagozkion alderdiak. Den-dena, ordea, prozedura bakar baten ikuspegitik. Komunikazioaren oinarrizko mapa halako bat izan nahi luke liburu honek. Alde horretatik, uste dut ondo etorriko zaizula komunikazioaren lurraldean zeure kaxa egin beharko duzun amaigabeko bidean orientazioa gal ez dezazun. Ez dizut beraz formula magikorik eskaintzen. Lana latz egitea, horixe da komunikazioan trebatzeko formula bakarra. Zorionez, ordea, komunikazio kontuetan ezin bereizizkoak dira lana eta plazerra. Komunikazioaz gozatzea da komunikazioa lantzeko modu bakarra.